Firma DS Smith stawia przed sobą jeszcze trudniejsze cele, które realizuje w ramach strategii zrównoważonego rozwoju „Now and Next”, przyspieszając w ten sposób przechodzenie na niskoemisyjną gospodarkę o obiegu zamkniętym.
Współpracując ze swoimi klientami firma DS Smith od 2020 r. zastąpiła już 762 mln problematycznych tworzyw sztucznych alternatywami opartymi na włóknach naturalnych i stworzyła ponad 30 tys. projektów przygotowanych na wyzwania GOZ dzięki wiodącym w branży wskaźnikom Circular Design Metrics.
Jednocześnie, zgodnie ze swoimi celami dekarbonizacji, w tym roku DS Smith zmniejszyła emisję CO2 o 10% (15% w porównaniu z 2019 r.), a także osiągnęła 4% redukcję poboru wody przez papiernie na obszarach zagrożonych jej niedoborem. Od momentu uruchomienia Now & Next firma zrealizowała dziewięć z 26 celów, a dodatkowe trzy cele są osiągane szybciej niż zaplanowano.
Teraz firma, pragnąc sprostać wyzwaniom stale zmieniającego się świata, stawia przed sobą jeszcze ambitniejsze cele i chce przyspieszyć postęp. Stworzone we współpracy z niezależnymi ekspertami nowe zobowiązania Now & Next nadadzą priorytet obiegowi zamkniętemu, przyspieszą podróż do produkcji na poziomie zerowym netto i wzmocnią koncentrację firmy na ludziach, społecznościach i przyrodzie.
Miles Roberts, dyrektor generalny Grupy, skomentował: Poczyniliśmy znaczne postępy w realizacji naszej strategii zrównoważonego rozwoju Now & Next, ale otaczający nas świat wymaga, abyśmy wszyscy zrobili więcej. Właśnie dlatego rozpoczynamy dziś działania, które mają zagwarantować, że nasze zobowiązania będą realizowane w szybkim tempie w szybko zmieniającym się świecie i przyspieszą nasze przejście na niskoemisyjną gospodarkę o obiegu zamkniętym.
W oparciu o swój Cel Przedefiniowania Opakowań Dla Zmieniającego Się Świata firma wprowadziła do strategii Now & Then następujące zmiany:
W ramach Obiegu Zamkniętego: przetestuje do 2025 r. maksymalnie 5 opakowań pilotażowych wielokrotnego użytku i będzie kontynuować produkcję opakowań w 100% nadających się do recyklingu i ponownego użycia.
W ramach Emisji CO2: do 2030 r. ograniczy emisje gazów cieplarnianych w Zakresie 1, 2 i 3 o 46% w porównaniu z latami 2019/20; do 2027 r. zachęci 100% swoich strategicznych dostawców (odpowiadających za 76% emisji z zakupionych towarów i usług) do ustalenia własnych celów opartych na badaniach naukowych; do 2050 r. osiągnie zerową emisję gazów cieplarnianych netto.
W ramach Ludzi i Społeczności: do 2030 r. zaangażuje 10 mln osób (czyli o 5 mln więcej niż zakładała wcześniej) w gospodarkę o obiegu zamkniętym i w prowadzenie stylu życia opartego na obiegu zamkniętym; do 2025 r. zrealizuje zajęcia warsztatowe z przywództwa integracyjnego z udziałem wszystkich zespołów kierowniczych we wszystkich lokalizacjach; do 2030 r. wzmocni udział kobiet na wyższych stanowiskach kierowniczych do 40% i wyznaczy cele związane z innymi cechami chronionymi; będzie dążyć do realizacji Wizji Zero, czyli całkowitej eliminacji wypadków i w efekcie jakiegokolwiek uszczerbku na zdrowiu.
W ramach Natury: do 2025 r. zmierzy i podniesie poziom różnorodności biologicznej w swych lasach oraz oceni zależność firmy od przyrody; wyznaczy cele w zakresie regeneracji przyrody w oparciu o badania naukowe; do 2030 r. zmniejszy o 10% (w porównaniu z 2019 r.) intensywność poboru wody w zakładach zagrożonych jej niedoborem.
Jak podkreślił Roberts: Aby przeciwdziałać zmianom klimatycznym musimy wdrożyć niskoemisyjne, odnawialne źródła energii. Ale musimy również zająć się kwestią tego, jak wytwarzamy i używamy produkty w naszym codziennym życiu, przechodząc na gospodarkę o obiegu zamkniętym. Dzięki naszym zasadom projektowania w obiegu zamkniętym już teraz działamy jako brama do GOZ dla naszych klientów, pomagając niektórym z najbardziej rozpoznawalnych marek FMCG na świecie osiągnąć ich cele w zakresie zrównoważonego rozwoju, przy okazji realizacji naszych własnych dążeń.
Opracowano na podstawie informacji firmy DS Smith