MasterTag jest jednym z największych dostawców etykiet (tagów) dla firm rolniczych w Stanach Zjednoczonych. Z tysiącami zamówień wysyłanych każdego dnia potrzebuje partnera w zakresie oprogramowania i technologii, by zapewnić terminowość, najwyższą wydajność i efektywność kosztową.
Pasmo sukcesów i wzrosty wydajności w MasterTag to zasługa „kluczowego partnerstwa” z dostawcą oprogramowania, eProductivity Software (ePS). Tom Wiewiora, dyrektor ds. technologii w MasterTag, podkreśla, że partnerstwo, które firma stworzyła z ePS, ma decydujące znaczenie dla osiągnięcia jej celów strategicznych: Szczera komunikacja po obu stronach była warunkiem sukcesu naszej relacji. ePS jest jednym z najlepszych dostawców oprogramowania, z jakimi pracowałem w trakcie mojej kariery. W przypadku tradycyjnych systemów ERP pozostajesz samotny w morzu klientów z wielu branż, za to ePS rozwija swoje produkty i usługi w taki sposób, by były dopasowane do naszego biznesu. Specjaliści z ePS rozumieją nas i są responsywni, kiedy ich potrzebujemy. W ogromnym stopniu przyczyniają się do tego, że nasza firma pozostaje konkurencyjna, wydajna i utrzymuje zdolność zapewniania wartości dodanej swoim klientom.
Wymierne korzyści
Rodzinna firma od czterech pokoleń, której początki sięgają 1949 r. i która obecnie obsługuje ponad 2000 klientów, przeszła czas wielkich zmian. MasterTag dążyła do znacznego zwiększenia szybkości i wydajności, z jaką może przetwarzać zamówienia w swym zaawansowanym centrum e-handlu dzięki workflow, a następnie wytwarzać je i rozsyłać.
Centrum MasterTag Online eCommerce oraz jego systemy są ściśle zintegrowane z oprogramowaniem ePS Packaging Suite, dzięki któremu osiągnęło 98-procentowy poziom terminowości dostaw (OTD), przy jednoczesnej redukcji kosztów stałych i czasów realizacji zamówień wskutek ograniczenia punktów styku w fazie przedprodukcyjnej o 50%. Po wdrożeniu pakietu ePS Packaging Suite (rozwiązania ERP Radius 8.1 i modułu eCRM) ogólna zdolność realizacji zleceń w systemie wzrosła o 46%. Firma wykorzystała oprogramowanie i wiedzę ePS do skrócenia czasu transakcyjnego w magazynie o ponad 25%. Teraz jest w stanie szybko realizować zamówienia w okresie szczytowego zapotrzebowania i zyskała doskonałą pozycję do dalszego rozwoju. Radius to wysoce skalowalne i wszechstronne rozwiązanie umożliwiające szacowanie, tworzenie harmonogramów, zarządzanie zapasami, planowanie i gromadzenie danych z hali produkcyjnej. Dodatkowo moduł eCRM zapewnia inteligentną integrację danych, która wykorzystuje ogólnofirmowe dane podstawowe klientów do usprawnienia procesów sprzedaży i zarządzania relacjami.
eCRM posiada wszelkie funkcjonalności, których potrzebujemy za dobrą cenę, i jest zintegrowany z systemem klasy MIS/ERP Radius – mówi Tom Wiewiora. – Mieliśmy tak wiele ruchomych elementów i strumieni danych o klientach, że zebranie wszystkiego razem i stworzenie z tego pojedynczego źródła danych podstawowych było ogromnym osiągnięciem. Oszczędności w pierwszym roku uzyskane dzięki wykorzystaniu eCRM były w stanie pokryć koszty wdrożenia, a jednocześnie zapewniły korzystną redukcję przyszłych kosztów ogólnych. To oznacza, że wdrożyliśmy integrację i funkcjonalność o kluczowym znaczeniu dla prowadzenia naszego biznesu, która spłaciła się w ciągu pierwszego roku – to niesamowite. Poświęcamy się dostarczaniu produktów wysokiej jakości, z precyzyjną i odpowiednią treścią, sprawdzonych w sprzedaży i w terenie. Koncentrujemy się na zadowoleniu klientów, optymalnym działaniu i spełnianiu obietnic. Dzięki MasterTag Online umożliwiamy klientom realizowanie transakcji zgodnie z ich harmonogramem. Z pomocą naszych inwestycji w technologię oprogramowania, a także efektywności jesteśmy w stanie zrobić to wszystko bez dodatkowych kosztów.
Wspólne wartości
MasterTag zdecydowała się na inwestycję w Radius i eCRM uznając, że ePS będzie partnerem, który może pomóc jej w osiągnięciu sukcesu dzięki oparciu na wspólnych wartościach stawiających klienta na pierwszym miejscu. Czujemy, że ePS dzieli z nami filozofię zorientowaną na klienta. Tradycyjny system ERP po prostu nie spełnia specyficznych – takich jak nasze w branży poligraficznej – potrzeb operacji produkcyjnych – wyjaśnia Tom Wiewiora. – Tutaj naprawdę potrzeba specjalistycznej platformy wspartej przez zespół posiadający wiedzę na temat konkretnego sektora. Innym bardzo ważnym aspektem naszej relacji z ePS jest zapewniane przez nią wsparcie biznesowe. Konferencja użytkowników Connect jest tego doskonałym przykładem. Możemy wykorzystać wartościową i bogatą wiedzę specjalistyczną w otoczeniu profesjonalistów z branży, którzy dzielą się najlepszymi praktykami. Dostawcy tradycyjnego ERP nie zapewnią ci takiej wiedzy o branży poligraficznej.
Dane są atutem
Kluczowa dla powodzenia implementacji oprogramowania klasy MIS/ERP jest umiejętność wykorzystania mocy danych i ich efektywnego udostępniania w celu usprawnienia przepływu pracy. Dane są atutem, a my chcieliśmy zyskać jedno źródło danych podstawowych. Teraz, po raz pierwszy, nasz CRM, dane klientów i dane Radius ERP są scentralizowane i przekazywane do Centrum MasterTag Online eCommerce – dodaje Tom Wiewiora. – W ostatecznym rozrachunku partnerstwo z firmą ePS zapewniło nam konkurencyjność dzięki dostarczeniu rozwiązań, umożliwiających nam ograniczenie kosztów stałych oraz rozwój w ramach skalowalnej platformy, przy jednoczesnym podniesieniu produktywności i wydajności. Dla większości firm, które korzystają z systemu ERP, jest to proces ciągłej ewolucji, do którego kresu nigdy się właściwie nie dociera. Ale w przypadku firmy Radius on naprawdę spełnia potrzeby, ponieważ wydaje się zawsze wyprzedzać nasze działania o krok, gdy mówimy o ich krzywej rozwoju oprogramowania. Produkt eFlow był idealnym przykładem na zilustrowanie tej tezy: właściwy produkt we właściwym czasie.