GPI scentralizuje produkcję ulotek farmaceutycznych
1 Jan 1970 09:41

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Międzynarodowy gigant opakowaniowy zamierza skoncentrować druk i produkcję ulotek informacyjnych dołączanych do opakowań farmaceutycznych w swoim zakładzie w Europie Środkowej. Graphic Packaging International wybrało zakład w Niemczech jako preferowaną lokalizację do produkcji ulotek przeznaczonych dla pacjentów w całej Europie.

Ta decyzja to swoiste „wotum zaufania” dla drukowanych ulotek, które są dołączane do każdego opakowania farmaceutycznego - zwłaszcza w sytuacji, gdy Unia Europejska rozważa zmianę przepisów i zastąpienie konwencjonalnej ulotki informacjami dostępnymi w Internecie.

Regionalny dyrektor sprzedaży GPI dla sektora farmaceutycznego na obszarze Niemiec i Austrii, Andreas Köchling, tłumaczy: Drukowane ulotki są kluczowym rozwiązaniem zapewniającym dostęp do informacji dla pacjentów. Jesteśmy świadomi, że ten ważny temat jest obecnie przedmiotem dyskusji w UE, ale liczymy na poczucie odpowiedzialności władz, aby nie narażać bezpieczeństwa pacjentów poprzez zmianę obecnych przepisów.

Wyznaczenie lokalizacji w Magdeburgu, między Berlinem a Hanowerem, na Centrum Doskonałości umożliwi firmie współpracę z klientami nad opracowywaniem różnych rozwiązań, w tym ulotek typu outsert. Köchling dodaje: Koncentrując nasze doświadczenie i wiedzę w zakresie produkcji ulotek farmaceutycznych w jednym, wysoce wyspecjalizowanym obiekcie, możemy zoptymalizować naszą wydajność operacyjną, oferować szybkie terminy realizacji i zapewniać wysoki poziom usług, na jaki zasługują nasi klienci.

Nowe Centrum Doskonałości jest w stanie dostarczyć wszystkie popularne formaty ulotek, dostosowane do specyficznych potrzeb każdego klienta i wymogów zgodności.
GPI twierdzi, że nie ma potrzeby dalszych inwestycji w technologię druku lub wykańczania, zwłaszcza w druk atramentowy. Druk atramentowy nie jest zbyt popularny w produkcji ulotek - mówi. Idealnym materiałem w ich przypadku jest bardzo lekki papier, który rzadko nadaje się do zadruku inkjetowego, nie mówiąc już o konsekwencjach potencjalnej niedokładności w druku, w którym przejrzystość liczb i nazw produktów ma kluczowe znaczenie.

Zakład, który zatrudnia 130 osób, wszedł w skład GPI w 2021 r., gdy międzynarodowa firma przejęła spółkę AR Packaging.

Obawa przed zaprzestaniem druku ulotek z informacjami dla pacjentów skłoniła organizację Intergraf do wystosowania żądania ich utrzymania z uwagi na problemy, z jakimi będą borykać się osoby nieposiadające połączenia z Internetem, a także do zasugerowania, by druk odbywał się w aptekach na życzenie.

Opracowano na podstawie informacji serwisu Print Business