Firma Siegwerk, jeden z wiodących światowych dostawców farb i powłok do produkcji opakowań i etykiet, otrzymała od CDP ocenę B za swoje działania i wkład w minimalizowanie wpływu na zmiany klimatyczne. To wyjątkowe osiągnięcie, ponieważ firma po raz pierwszy zdecydowała się na ujawnienie swej strategii i inicjatyw klimatycznych za pośrednictwem Carbon Disclosure Projects (CDP), jednej z najbardziej cenionych platform oceniających działania firm na rzecz ochrony klimatu.
Skala punktacji CDP waha się od A do D, gdzie firmy z wynikiem A są jednymi z najbardziej przejrzystych, jeśli chodzi o ujawnianie i realizację działań na rzecz środowiska. Wynik CDP B firmy Siegwerk odzwierciedla jej zaangażowanie w zrównoważony rozwój i działania na rzecz klimatu, a także wysiłki na rzecz zwiększenia przejrzystości branży.
Na szczególną uwagę zasługują wyniki Siegwerk w dwóch (z siedemnastu) ocenianych kategoriach, w których firma zaprezentowała się lepiej od mediany wyników wszystkich ocenianych firm. Są to kategorie: Inicjatywy na rzecz Redukcji Emisji i Produkty Niskoemisyjne (wynik Siegwerk: A-, średnia uczestników: C) oraz Zarządzanie Ryzykiem i Możliwościami (Siegwerk: A, średnia: B).
Wynik firmy Siegwerk w zakresie zarządzania ryzykiem i możliwościami wynika ze skutecznego nadzoru nad ryzykiem związanym z transformacją klimatyczną, uwzględnienia kwestii klimatycznych w firmowych modelach biznesowych oraz wspólnego z interesariuszami zaangażowania w redukcję emisji.
Ocena CDP jest wyrazem uznania dla szeroko zakrojonych i stałych wysiłków firmy Siegwerk na rzecz ograniczenia emisji, a także działalności w zakresie opracowywania i promowania produktów cyrkularnych i mających niewielki wpływ na klimat. Co więcej, stanowi ona potwierdzenie słuszności decyzji Siegwerk o przyjęciu tematów zmian klimatycznych i zrównoważonego rozwoju jako jej podstaw strategii biznesowej i wzrostu.
Wynik CDP stanowi dla Siegwerk impuls do kontynuowania wysiłków i skupienia się na realizacji siedmiu ambitnych celów wyznaczonych przez Program Zarządzania Zrównoważonym Rozwojem HorizonNOW na 2025 r., w tym neutralności w zakresie emisji CO2 (w Zakresie 1 i 2) oraz 75% sprzedaży produktów i usług wykorzystujących opakowania o obiegu zamkniętym. HorizonNOW, ze swoimi jasnymi celami, jest zgodny z inicjatywą Science Based Target Initiative (SBTi) i Celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ (UN SDG).
Opracowano na podstawie informacji firmy Siegwerk