Producenci i dystrybutorzy z sześciu krajów zaprezentowali swoje rozwiązania i nowoczesne technologie podczas Targów Branży Opakowaniowej IN-PACK EXPO w kieleckim ośrodku wystawienniczym. Pierwsza edycja imprezy zakończyła się wieloma podpisanymi umowami i kontaktami biznesowymi o dużym potencjale.
W największej hali Targów Kielce podczas IN-PACK EXPO znalazło się wszystko dla e-commerce i logistyki. Ponad 50 wystawców z Polski, Litwy, Austrii, Belgii, Danii i Łotwy zaprezentowało nowinki technologiczne, ekologiczne opakowania, etykiety i maszyny.
Firma InPost Fulfillment dzieliła się innowacyjną usługą dla biznesu, która zapewnia magazynowanie, konfekcję i wysyłkę, czyli pełną obsługę zamówień z e-commerce. W naszym całym modelu ideą jest to, że w jednym takim Control Tower są wszystkie usługi związane z ostatnią milą i z fulfillmentem, i z pierwszą milą, czyli z tym, co jest związane z odbiorem towarów, chociażby od waszych dostawców.
Mówimy tutaj nawet o transportach międzynarodowych, czyli imporcie produktów na rynek europejski – informował podczas kongresu LogInPack Łukasz Wysokiński, dyrektor zarządzający w InPost Fulfillment.
W hali wystawienniczej Targów Kielce nie mogło zabraknąć sprzętu używanego w branżach logistycznej, opakowaniowej i e-commerce: firma Promark Produkcja zaprezentowała przemysłową maszynę do etykietowania w technologii print and apply – Moderato 5; KSM CUTTING & CONSULTING oferowała cuttery marki Zünd; Polpak przedstawił poziomy automat pakujący D2100K Doypack; natomiast wycinarkę do kartonów VPS100 zaprezentowała PGS Polska Grupa Serwisowa. To tylko niektóre maszyny i innowacje przedstawione podczas pierwszej odsłony wydarzenia.
Podczas IN-PACK EXPO zawarto mnóstwo porozumień oraz podpisano wiele wartościowych umów. Potwierdza to jeden z wystawców: Pierwsza edycja targów zaskakująco z sukcesami. Ruch jest bardzo intensywny. Mamy dużo nowych leadów, nowe partnerstwa, nawiązaliśmy bardzo ciekawe kontakty – mówił Jakub Szamocki z ISS RFID.
Targi odwiedzili profesjonalni i branżowi zwiedzający z całego świata: z Polski, Chin, Słowacji, RPA, Egiptu, Malezji, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Nigerii, Omanu, Bangladeszu, Jordanii, Litwy, Czech, Senegalu, Meksyku, Niemiec, Algierii, Hiszpanii i Holandii.
Współorganizatorem wydarzenia została działająca od 2016 r. w branży usług logistycznych i opakowań przemysłowych firma Relopack. Partnerem wydarzenia został Klaster Creative Packaging Group.
LogInPack, czyli wiedza
Jednocześnie z IN-PACK EXPO w Targach Kielce odbyła się najbardziej merytoryczna międzynarodowa impreza – kongres LogInPack. Czternastu ekspertów z sektorów e-commerce, logistyki i produkcji maszyn przez dwa dni debatowało o rozwoju i zmianach w ich branżach. Poruszyli tematy optymalizacji kosztów, zastosowania sztucznej inteligencji w biznesie oraz zarządzania danymi.
Podczas pierwszego dnia kongresu eksperci rozmawiali m.in. o działaniach Klaster Creative Packaging Group, jego znaczeniu dla sektora opakowań oraz o korzyściach płynących z łączenia sił, wymiany pomysłów oraz doświadczeń. Prezentacja prowadzona przez Małgorzatę Chomiuk, specjalistkę ds. PR z Klaster Creative Packaging Group, wzbudziła duże zainteresowanie słuchaczy.
Dawid Dąbal, wiceprezes zarządu oraz dyrektor programu FlexSim, poprowadził prelekcję na temat: „FlexSim – od modelu symulacyjnego po bliźniaka cyfrowego”.
Łukasz Wysokiński, dyrektor zarządzający w InPost Fulfillment oraz Marcin Radecki, dyrektor generalny Dataverse-Pro podzielili się doświadczeniami w zakresie optymalizacji kosztów i procesów operacyjnych na podstawie analizy danych i sztucznej inteligencji. Ireneusz Zyzański z Akademii Mentoringu CoachWise opowiedział o pułapkach komunikacji w biznesie międzynarodowym. Bartłomiej Socha z firmy Ekoenergetyka Polska dzielił się wiedzą na temat elektrycznej rewolucji w branży TSL.
Opracowano na podstawie informacji Targów Kielce