Zapraszamy do lektury marcowego numeru miesięcznika "Opakowanie", w którym skupiliśmy się na rynku producentów etykiet. Jak wynika z badania FINAT RADAR, poświęconego sytuacji na europejskim rynku etykiet w IV kwartale ubiegłego roku, branża powoli staje na nogi po czterech kwartałach dramatycznego dwucyfrowego spadku, zapoczątkowanego pod koniec 2022 r. w wyniku m.in. przeszacowanego popytu po pandemii koronawirusa i innych czynników związanych z COVID-19, takich jak niedobory surowców, zakłócenia w łańcuchach dostaw oraz wzrost kosztów. I chociaż spadek zaufania konsumentów w strefie euro, odzwierciedlany przez europejski wskaźnik nastrojów, nadal przedstawia powszechne obawy związane z inflacją, kosztami energii i ryzykiem spowolnienia gospodarczego, to ostrożnie optymistyczne opinie płynące od dostawców etykiet i właścicieli marek sugerują ich wiarę w możliwości ożywienia i wzrostów w nadchodzących kwartałach.
W marcowym numerze piszemy też m.in. o nowym centrum rozwoju zrównoważonych etykiet termokurczliwych firmy CCL Industries, premierze aplikatora etykiet firmy DTM Print, maszynie SurePress od Epsona, papierowych etykietach tamper-evident produkowanych przez Faller Packaging, materiałach etykietowych od Sappi i Innovia Films, a także systemach etykietowych firmy Domino. Zachęcamy również do zapoznania się z ciekawym artykułem o możliwości obniżenia kosztów cyfrowego druku etykiet dzięki innowacyjnym rozwiązaniom do czyszczenia głowic w maszynach firmy Gallus. Tradycyjnie też nie ograniczamy się do artykułów poświęconych tematowi przewodniemu: w numerze czytelnicy znajdą ciekawe materiały na temat rozwiązań m.in. Bobst, Fujifilm, Koenig & Bauer, Pirlo i Witt, a także zapowiedzi nadchodzących targów: drupa i Warsaw Pack, jak również podsumowania tych, które już za nami: Anuga Foodtec oraz In-Pack Expo. Miłej lektury!