Jako jedne z największych targów branży przetwórczej i opakowaniowej w Azji, Shanghai World of Packaging (swop) co roku przyciąga dziesiątki tysięcy odwiedzających profesjonalistów z sektorów opakowań do żywności i napojów, farmaceutyków, kosmetyków i towarów konsumpcyjnych. To szansa do nawiązywania kontaktów i inwestowania dla międzynarodowych wystawców z całego świata.
Ponad 30 tys. gości uczestniczyło w ubiegłorocznej edycji imprezy, wśród nich wiele uznanych światowych marek takich jak Mars, Heinz, Budweiser, Coca-Cola, Starbucks, Nestlé, Häagen-Dazs, Danone, Pepsi, Bayer, L’Oréal, Dior, Nivea, P&G or Unilever; w tym roku hale wystawowe mają zająć uczestnicy podobnego kalibru. Dla wspomnianych marek szanghajskie targi to doskonała okazja do do spotkań z przedstawicielami kwitnącego chińskiego rynku opakowaniowego. To tutaj zbiegają się wszystkie kluczowe segmenty rynku, tu są prezentowane najważniejsze trendy. Również w tym roku organizatorzy spodziewają się, że krajowi i międzynarodowi wystawcy, między innymi z Chin, Niemiec, Japonii i Wielkiej Brytanii, zajmą w dniach 18-20 listopada blisko 65 tys. metrów kwadratowych powierzchni wystawienniczej w Shanghai New International Expo Center. Targi swop, które stanowią element portfolio sojuszu interpack, obejmują wszystkie sektory przemysłu opakowaniowego, od maszyn i materiałów po logistykę i recykling.
88% odwiedzających targi swop 2023 stanowili decydenci lub influencerzy, a i w bieżącej edycji gospodarze, Messe Düsseldorf (Shanghai) Co., Ltd. i Adsale Exhibition Services Ltd., spodziewają się udziału wysokiej rangi ekspertów branżowych i wielu możliwości nawiązywania kontaktów i podpisywania kontraktów. W tym kontekście współpraca swop z ważnymi kluczowymi graczami na rynku chińskim ma kluczowe znaczenie. Dla przykładu nowa współpraca z „Chinese Institute of Food Science and Technology (CIFST)” przyciągnie na targi wielu profesjonalistów z branży spożywczej.
Nowe forum dla przetwórstwa żywności i inteligentnej produkcji
Nowe partnerstwo z CIFST pozwala targom swop rozszerzyć swoje wpływy na najważniejszych nabywców w chińskim przemyśle spożywczym. Współpraca oznacza targowy debiut „Strefy Przetwarzania Żywności i Inteligentnej Produkcji”, która specjalizuje się w innowacyjnych technologiach przetwórczych oraz rozwiązaniach opakowaniowych dla producentów żywności. Forum zajmie się szeregiem aktualnych tematów, w tym sztuczną inteligencją, big data w sektorze żywności, graficzną analizą żywności, uczeniem maszynowym, inteligentną produkcją, żywieniem i bezpieczeństwem, a także kontrolą jakości. Spodziewanych jest około 300 kluczowych graczy i menedżerów z branży.
Dodatkowo podczas targów swop ponownie odbędzie się forum SAVE FOOD z nagrodami SAVE FOOD Design Award i Sustainability Design Award. Nagrody podkreślają znaczenie zrównoważonego rozwoju w projektowaniu opakowań, zwłaszcza w walce z marnotrawstwem i utratą żywności, a także zapewniają dodatkową widoczność uczestniczącym wystawcom.
Koncentracja na rynkowych motywatorach
Wszechstronny program towarzyszący targom swop, który oferuje networking, wykłady i wystawy specjalne, dostarcza wystawcom dodatkową możliwość zaprezentowania swoich produktów i innowacji, wymiany wiedzy, nawiązania cennych kontaktów i otwarcia nowych możliwości biznesowych. „Smart Packaging Zone”, strefa inteligentnych opakowań zorganizowana pod hasłem „inteligencja, cyfryzacja, personalizacja”, prezentuje innowacyjne technologie opakowaniowe i inteligentne fabryki. „Green Power Zone” (strefa zielonej energii) koncentruje się na zrównoważonych i nadających się do recyklingu materiałach oraz oferuje platformę do dyskusji na temat trendów w opakowaniach. Istnieje również platforma matchmakingowa do intensywnych, osobistych rozmów między wystawcami a użytkownikami.
Wystawcy wciąż mogą się rejestrować
swop oferuje możliwość spotkania wpływowych liderów w branży, zyskania wglądu w rozwijający się rynek azjatycki i nawiązania strategicznych partnerstw biznesowych. Zainteresowani wystawcy wciąż mogą zarejestrować swój udział w swop. Będzie to tym prostsze, że Chiny podjęły decyzję o wdrożeniu jednostronnej polityki bezwizowej dla posiadaczy zwykłych paszportów z 15 krajów, w tym Niemiec, Francji, Włoch, Holandii, Hiszpanii, Szwajcarii, Austrii i Polski, którzy będą mogli podróżować do Chin przez 15 dni bez wizy, w tym w ramach wizyt biznesowych.
Opracowano na podstawie informacji Messe Düsseldorf