Walki Group reorganizuje swoje obszary biznesowe, a także zespoły wykonawcze grupy, z myślą o lepszym zaspokajaniu potrzeb klientów w zakresie zrównoważonych rozwiązań materiałowych. Walki aktywnie inwestuje w nowe technologie i rozwiązania produktowe, aby stworzyć rozszerzoną platformę do produkcji zrównoważonych rozwiązań materiałowych nowej generacji.
Decyzja o reorganizacji ma przyspieszyć komercjalizację nowych rozwiązań z obszaru opakowań do żywności oraz usprawnić integrację z Oji Holdings. Nowe obszary biznesowe pozwolą jeszcze lepiej skoncentrować się na kliencie, zwiększyć tempo wdrażania nowych rozwiązań oraz przyspieszyć wzrost i tworzenie wartości dla akcjonariuszy.
Obecny obszar o nazwie Opakowania Przemysłowe zostanie przemianowany na Materiały Opakowaniowe i będzie obejmował wszystkie firmy zajmujące się opakowaniami, których głównymi klientami są przetwórcy opakowań lub producenci papieru, w tym opakowaniami z roli, owijkami paletowymi, linerami, tekturami barierowymi i materiałami giętkimi. Nowy obszar biznesowy Opakowania Konsumenckie skupi się na segmentach użytkowników końcowych, takich jak właściciele marek i detaliści, z biznesem obejmującym opakowania giętkie oraz folie i torby.
Obecny obszar biznesowy Materiały Inżynieryjne pozostanie niezmieniony i będzie nadal koncentrował się na działalności związanej z materiałami niepakowanymi przez firmy zajmujące się okładzinami budowlanymi, membranami budowlanymi oraz produktami technicznymi.
Dzięki tym zmianom chcemy skupić się na pięciu głównych archetypach naszych klientów: właścicielach marek, sprzedawcach detalicznych, przetwórcach opakowań wtórnych, producentach papieru i tektury oraz firmach produkujących materiały budowlane - mówi Leif Frilund, prezes i dyrektor generalny Walki Group.
Przenosząc większość naszych działań związanych z powlekaniem ekstruzyjnym do nowego obszaru biznesowego Materiały Opakowaniowe i pod wspólne kierownictwo, liczymy na poprawę wydajności zarówno w produkcji, jak i obsługi klienta klienta dzięki bardziej skoordynowanej współpracy między zakładami – dodaje Frilund.
Zmiany w kierownictwie
Reorganizacja obszarów biznesowych przyniesie również zmiany w kierownictwie nowej struktury operacyjnej, a Kari Salminen, obecny wiceprezes wykonawczy obszaru biznesowego Materiały Inżynieryjne, obejmie stanowisko wiceprezesa wykonawczego nowego obszaru biznesowego Materiały Opakowaniowe. Będzie on również nadal pełnił funkcję zastępcy dyrektora generalnego Walki Group.
Marko Siltala, obecnie wiceprezes wykonawczy obszaru biznesowego Opakowania Przemysłowe, został mianowany wiceprezesem wykonawczym obszaru biznesowego Materiały Inżynieryjne. Siltala będzie nadal nadzorował funkcję Lean Operations, w tym działania związane z BHP i ciągłym doskonaleniem.
Annika Sundell, obecna wiceprezes wykonawcza ds. Innowacji i Zrównoważonego Rozwoju, do swoich aktualnych obowiązków doda stanowisko wiceprezeski wykonawczej nowego obszaru biznesowego Opakowania Konsumenckie.
Połączenie przywództwa działań w zakresie innowacji oraz nowego obszaru Opakowania Konsumenckie przyspieszy komercjalizację zwłaszcza nowych rozwiązań w zakresie opakowań giętkich na bazie włókien i nadających się do recyklingu. Obszar Opakowania Konsumenckie ma teraz przewodzić rozwojowi nowych, zrównoważonych alternatyw opakowaniowych poprzez innowacyjne rozwiązania barierowe i inne wysokowydajne materiały - mówi Frilund.
Kari Salminen, Annika Sundell i Marko Siltala wejdą w skład Group Executive Team (GET) i nadal będą podlegać Leifowi Frilundowi. Nikolaus Wolfram, obecny wiceprezes wykonawczy obszaru biznesowego Opakowania Konsumenckie, zdecydował się opuścić Walki i objąć stanowisko w innej firmie. Nikolaus Wolfram odegrał kluczową rolę w rozwoju naszego obszaru biznesowego Opakowania Konsumemnckie i życzymy mu wszystkiego najlepszego w jego przyszłych przedsięwzięciach – podsumował Frilund.
Opracowano na podstawie informacji Walki Group