Sieć Lidl pakuje cały swój asortyment ryb w tacki wykonane w 80% z przetworzonego PET (rPET) - co, włączając już używane tacki rPET na świeże mięso - ma pozwolić na uniknięcie zużycia 2116 ton pierwotnego plastiku każdego roku. Posunięcie to jest zgodne z ogólnoświatową strategią REset Plastic firmy Lidl, w ramach której planuje ona zwalczać jednorazowe odpady z tworzyw sztucznych poprzez zmniejszenie o 30% ilości plastiku w produktach własnej marki, wykorzystanie co najmniej 25% materiałów pochodzących z recyklingu w tym samym asortymencie oraz całkowite przejście na łatwy do recyklingu plastik od 2025 roku.
Strategia Lidla koncentruje się na pięciu filarach - REduce, REdesign, REcycle, REcollect i REideate. Detalista twierdzi, że w ciągu ostatnich siedmiu lat zmniejszył wykorzystanie plastiku w swojej sprzedaży o 30% i w przyszłości planuje zwiększyć ten poziom. Sieć ma nadzieję, że dzięki stosowaniu opakowań zawierających plastik pochodzący z recyklingu możliwe stanie się ograniczenie ilości odpadów i zapobieżenie przedostawaniu się materiałów nadających się do recyklingu do środowiska naturalnego.
W Lidlu angażujemy się w optymalizację naszych opakowań, stale poszukując zrównoważonych alternatyw, które zachowują jakość i bezpieczeństwo naszych produktów - mówi Michaela Reischl, dyrektorka CSR w Lidlu. Grupa Schwarz, która zarządza Lidlem, wyznaczyła dodatkowo cel, aby do 2030 r. zużywać o 30% mniej plastiku w opakowaniach marek własnych we wszystkich swoich oddziałach. Już dzisiaj przekroczyła swój pierwotny cel, jakim było zmniejszenie zużycia plastiku o 20% we wszystkich krajach do 2025 roku.
Opracowano na podstawie informacji firmy Lidl