Zapraszamy do lektury styczniowego numeru miesięcznika „Opakowanie”. Początek każdego kolejnego roku to czas rozpoczęcia realizacji postanowień: świątecznych lub noworocznych – jak kto woli. Rzucę palenie, zacznę ćwiczyć, zamienię telewizor na książkę, znajdę więcej czasu dla dzieci – wszyscy to znamy z autopsji i wiemy, jak trudno to zrealizować w praktyce. Zaledwie umowne przesunięcie do przodu jednej cyferki na kalendarzu, a przecież tak wiele zmienia (często jedynie przez moment) w naszym życiu.
Ekipa Alfa-Print, która dba o to, by co miesiąc docierał do Państwa nowy numer „Opakowania” (oraz „Poligrafiki”), nie tylko obiecuje, ale także realizuje swoje obietnice. W ubiegłym roku znacznie silniej niż dotychczas zaistnieliśmy w wirtualnym środowisku mediów społecznościowych, coraz bardziej profesjonalnie wyglądają i brzmią nasze wywiady z decydentami branży, jak zwykle świetnie wypadła nasza konferencja Bezpieczne Opakowanie. Nie zmienia się tylko nasz miesięcznik: zawsze pełen ciekawych treści o aktualnych wydarzeniach z kraju i zagranicy. Nie inaczej niż zwykle w styczniu pojawia się na naszych łamach – to już taka nasza „świecka tradycja” – przekrojowy materiał Ryszarda Warczyńskiego z firmy Packsol poświęcony sytuacji na rynku maszyn pakujących.
Treści wartych lektury jest jednak znacznie więcej: piszemy o trójstronnej współpracy technicznej, która połączyła firmy Corrutek, GKD i Stalex; o rosnącym znaczeniu sztucznej inteligencji w opakowalnictwie; o intensywnym rozwoju drukarni MD Labels dzięki rozwiązaniom Mark Andy; o konfencjonowaniu w epoce cyfryzacji; o obowiązkach wszystkich ogniw łańcucha wartości nakładanych przez rozporządzenie PPWR (które, jak już wiemy, zacznie obowiązywać w sierpniu przyszłego roku); a także o szansach i wyzwaniach, jakie przed naszą branżą stawia gospodarka o obiegu zamkniętym. To tylko kilka wybranych artykułów; jest ich więcej i – proszę nam wierzyć – warto do nich zajrzeć, by być na bieżąco.
Miłej lektury!