Agfa Graphics na targach drupa 2016
31 Mar 2016 12:58

17 marca br. w siedzibie Agfa Graphics w Mortsel odbyło się spotkanie prasowe poświęcone obecności firmy na targach drupa 2016. Wzięło w nim udział kilkudziesięciu dziennikarzy branżowych z całego świata, którzy zapoznali się z nowościami i udoskonaleniami, wprowadzanymi przez belgijskiego producenta rozwiązań dla cyfrowego prepressu, specjalistycznego oprogramowania oraz wielkoformatowego druku inkjetowego. Zaproszeni goście wzięli też udział w dedykowanych sesjach, poświęconych poszczególnym produktom w ofercie Agfa Graphics oraz zwiedzili centrum demonstracyjne, w którym „na żywo” prezentowane były pracujące plotery wielkoformatowe tego producenta. Całość zakończyła wspólna kolacja, podczas której dziennikarze mieli szansę na bezpośrednie rozmowy z przedstawicielami Agfa Graphics w mniej formalnej atmosferze. Z targową ofertą firmy, prezentowaną pod hasłem przewodnim „We Embody Print” („Ucieleśniamy druk”), będzie można zapoznać się odwiedzając jej stoisko w pawilonie 8A.

Jednym z tematów, który został poruszony w trakcie spotkania w Morstel, była obecność firmy Agfa Graphics na rosnącym rynku produkcji opakowaniowej. Mówił o tym Andy Grant – szef jej działu oprogramowania, który poinformował dziennikarzy o coraz większym zaangażowaniu Agfa Graphics na rynku zabezpieczeń produktów masowego użytku – jak np. opakowania – posiadających elementy drukowane. „Przez ostatnich 20 lat wartość dóbr eksportowanych na świecie wzrosła czterokrotnie i w 2015 roku osiągnęła poziom 19 mld USD. Szacuje się, że od 7 do 10% tych towarów staje się łupem fałszerzy. Wychodząc naprzeciw potrzebom rynkowym wprowadzamy do oferty pakiet Arziro”.

Składa się on z czterech modułów: projektowania – Arziro Design, weryfikacji i śledzenia produktu za pomocą telefonu komórkowego, przy zastosowaniu kodu QR – Arziro Authenticate, sterowania produkcją – Arziro Production oraz tworzenia własnego wzoru zabezpieczenia – Arziro Anti-Copy. Pakiet ten będzie prezentowany w wydzielonej przestrzeni wystawienniczej Touchpoint Packaging, zlokalizowanej w pawilonie 12. Agfa Graphics będzie tu promować także nowej generacji atramenty, przeznaczone do druku tzw. inteligentnych opakowań.

Źródło: Agfa Graphics