Amazon podsumowuje korzyści ze stosowania Box on Demand
15 Oct 2015 08:56

Amerykańska korporacja Amazon została założona w 1995 roku i dziś jest największym sprzedawcą internetowym na świecie, obsługując tygodniowo 137 mln klientów. Firma rozpoczynała od sprzedaży książek i CD online, a następnie rozszerzyła swoją ofertę na urządzenia elektroniczne, ubrania i wiele innych produktów.

Szybkość, oszczędność i obsługa klienta są trzema hasłami, którymi chce wyróżniać się Amazon. W ich realizacji ma pomóc nowy system o angielskiej nazwie Box on Demand (BOD) firmy Panotec.

Maszyna BOD współpracuje ze składarką, dzięki czemu centra logistyczne Amazona są w stanie utrzymać wysoki poziom produkcji opakowań przez cały dzień bez żadnych przestojów, ponieważ są one wytwarzane na czas, gdy produkt jest dostarczany z magazynu. Operator nie musi już szukać w magazynie odpowiedniej wielkości opakowania dla wysyłanego towaru.

To rozwiązanie pozwala zaoszczędzić centrom logistycznym Amazon czas i obniżyć koszty opakowań. W rzeczywistości w systemie BOD nie ma potrzeby stosowania wypełniaczy pustych przestrzeni lub materiałów amortyzujących. Maszyna zużywa tylko niezbędną ilość tektury potrzebną do utworzenia odpowiedniego pudełka o optymalnej powierzchni. Opakowanie idealnie pasuje do wymiarów wysyłanego artykułu i chroni go przed uszkodzeniem w transporcie, zapewniając dostarczenie go w nienaruszone stanie do klientów.

Amazon posiada obecnie ponad 20 maszyn Box on Demand w USA i cztery maszyny w Wielkiej Brytanii i Niemczech. Dzięki systemowi BOD firmy Panotec Amazon jest w stanie teraz pakować produkty, dla których dotychczas nie było specyficznych opakowań, ze względu na ich duże lub nietypowe wymiary.

Amazon szacuje, że obniżka kosztów wynosi około 40% i osiągnięto już zwrot poniesionych nakładów.

Na podstawie informacji Amazon opracował TG