Amcor i Nestlé stworzyły ekologiczne opakowanie na batoniki KitKat
22 Mar 2021 09:00

Firma Amcor poinformowała, że w kooperacji z koncernem Nestlé i grupą zewnętrznych firm wyprodukowała miękką owijkę na batoniki KitKat, w której skład weszło 30% zrecyklowanego polipropylenu.

Współpracujące ze sobą firmy Amcor, Nestlé, CurbCycle, iQ Renew, Licella, Viva Energy Australia, LyondellBasell, REDcycle i Taghleef Industries wykorzystały swoje indywidualne doświadczenie w zbiórce i przetwarzaniu miękkich odpadów plastikowych, aby stworzyć prototyp opakowania KitKat na rynek australijski.

Simon Roy, wiceprezes i dyrektor generalny Amcor Flexibles w Australii i Nowej Zelandii, skomentował: To wyjątkowy moment dla Amcor, a nasz udział w tym projekcie odzwierciedla dążenie do tego, by wszystkie opakowania Amcor były do 2025 r. projektowane sposób, który umożliwi ich recykling lub ponowne wykorzystanie.

Jesteśmy dumni, że jako światowy lider w sektorze opakowań konsumenckich mogliśmy wykorzystać nasze doświadczenia przy projektowaniu konstrukcji, która zaspokaja potrzeby konsumentów, a po zużyciu może zostać przetworzona lub ponownie wykorzystana w opakowaniach przeznaczonych do kontaktu z żywnością.

Miękkie tworzywa sztuczne tworzą trwałe, przyjazne dla konsumenta opakowania o doskonałych własnościach barierowych, a przy tym są lekkie i tanie. Ta współpraca pokazuje, że w warunkach kooperacji interesariuszy w całym łańcuchu wartości miękkie tworzywa mogą stać się częścią gospodarki obiegu zamkniętego, przynosząc doskonały efekt dla środowiska i naszych społeczności.

Sandra Martinez, dyrektor generalna Nestlé Australia, dodała: Wspólnie udowodniliśmy, że istnieje sposób rozwiązania problemu miękkich tworzyw sztucznych. Producenci tacy jak Nestlé odegrają kluczową rolę w stymulowaniu popytu na miękkie opakowania z plastiku nadające się do kontaktu z żywnością oraz w tworzeniu takich warunków rynkowych, które sprawią, że wszyscy interesariusze w całym łańcuchu wartości będą je postrzegać jako zasób, a nie odpad.

Opracowano na podstawie informacji firmy Amcor