32. edycja targów Taropak już za nami
21 Oct 2019 06:16

Międzynarodowe Targi Pakowania i Etykietowania TAROPAK to najważniejsze spotkanie branży opakowań, etykiet, logistyki i magazynowania. Tegoroczna, 32. edycja odbyła się w bloku targów wraz z targami Polagra Tech, Polagra Food, Polagra Gastro i Invest Hotel, w dniach 30 września –3 października 2019 w Poznaniu. Przez cztery dni na terenach MTP gościło blisko 30 000 profesjonalistów, m.in. właścicieli marek, sklepów wysyłkowych, producentów; poszukujących rozwiązań z zakresu opakowań, logistyki, automatyzacji i robotyzacji. Swoją ofertę zaprezentowało 300 firm z 17 krajów. 

Po pierwsze innowacje!

Przyciągające szerokie rzesze specjalistów wydarzenie od lat cieszy się niesłabnącą popularnością wśród wystawców i zwiedzających z branży. Możliwość poznania nowości, innowacyjnych rozwiązań i rynkowych premier zawsze jest niekwestionowanym atutem targów. TAROPAK to miejsce prezentacji trendów i rozwiązań przyszłości mających wpływ na kształt branż opakowaniowej i logistycznej. To właśnie na targach w Poznaniu poruszane są najistotniejsze kwestie, jakimi współcześnie żyje ta szybko rozwijająca się gałąź gospodarki. Szeroka oferta wystawców wsparta bogatym programem merytorycznym sprawia, że TAROPAK jest niekwestionowanym liderem w opakowaniowym przemyśle targowym.

Międzynarodowe…

Dzięki targom TAROPAK zagraniczni kupcy z 18 krajów, uczestniczący w programie Hosted Buyers, mieli okazję poznać produkty i rozwiązania wystawców. TAROPAK to doskonała okazja do nawiązania trwałych i owocnych kontaktów biznesowych. W targach wzięli udział kupcy z: Chorwacji, USA, Emiratów Arabskich, Arabii Saudyjskiej, Francji, Algierii, Rumunii, Tadżykistanu, Rosji, Wielkiej Brytanii, Azerbejdżanu, Hiszpanii, Izraela, Estonii, Libanu, Belgii, Czech i Gruzji.

Realne rozwiązania dla wirtualnych sklepów

Niezwykle dużym zainteresowaniem cieszyła się konferencja na temat opakowań w handlu internetowym, podczas której wystąpili przedstawiciele m.in. takich firm jak: Allegro, Mondi, DS Smith czy Mazop Group.

W trakcie 3 dni spotkań znakomici prelegenci dzielili się z uczestnikami targów swoimi doświadczeniami i wiedzą na temat e-handlu. Poruszano zarówno kwestie związane z zarządzaniem zwrotami jako elementem optymalizacji logistyki w e-commerce, jak i te dotyczące nowoczesnych opakowań tekturowych czy narzędzi zwiększających sprzedaż. Konferencja była podzielona na trzy bloki tematyczne: pierwszy dedykowany był opakowaniom w e-commerce, drugi logistyce i magazynowaniu, zaś trzeci zagadnieniom z zakresu marketingu i sprzedaży. Partnerem konferencji było Allegro, partnerem logistycznym targów było DPD.

Od dekad współtworzymy przemysł opakowaniowy w Polsce

Z radością świętowaliśmy również jubileusz 25-lecia Polskiej Izby Opakowań – wieloletniego partnera TAROPAKU. Izba była organizatorem m.in. wystawy „25 lat Polskiej Izby Opakowań”; konferencji „Ważniejsze daty i wydarzenia w historii Izby” oraz zbiorowej ekspozycji firm zrzeszonych w Izbie oraz Salonie Promocji; wręczono także okolicznościowe dyplomy i certyfikaty członkostwa. Podczas TAROPAKU odbyła się również jubileuszowa gala, w czasie której zostały przyznane wyróżnienia firmom zasłużonym dla przemysłu opakowań.

Na targi po wiedzę i umiejętności!

Kolejnym wydarzeniem wartym odnotowania było seminarium zorganizowane przez Polską Izbę Odzysku i Recyklingu Opakowań „Koncepcja GOZ dla opakowań branży spożywczej”. Jego celem 

była wymiana doświadczeń różnych uczestników rynku w sprawie koniecznych zmian w podejściu do projektowania wyrobów i opakowań z uwzględnieniem nowych wymagań, jakie niesie GOZ. Seminarium skierowane było do przedstawicieli przedsiębiorców produkujących materiały opakowaniowe, wytwarzających opakowania, wprowadzających produkty w opakowaniach oraz przedstawicieli nauki i administracji rządowej. Przedstawione zostały opinie dotyczące systemu gospodarki odpadami oraz wpływu wprowadzenia strategii tworzyw sztucznych (SUP) i Gospodarki o Obiegu Zamkniętym na działalność gospodarczą.

W trakcie TAROPAKU firma Heidelberg przeprowadziła cykl warsztatów i wykładów dotyczących druku opakowań. Podczas Akademii Heidelberga przedstawione zostały specjalne konfiguracje maszyn offsetowych do produkcji opakowań, koncepcja wykorzystania modelu biznesowego Web2Print w produkcji opakowań (Web2Pack), a także zagadnienia dotyczące przemysłowego niskonakładowego druku opakowań z wykorzystaniem personalizacji i wersjonizacji przy wykorzystaniu techniki cyfrowej i offsetowej na maszynie Primefire 106. Odbyło się również seminarium dla właścicieli marek poświęcone tematyce ZABEZPIECZENIA W OPAKOWANIACH. Uczestnicy targów mogli również wziąć udział w bezpłatnych warsztatach Prinect – na temat narzędzia do kompleksowego zarządzania drukiem.

Automatyzacja to przewaga konkurencyjna!

Automatyzacja procesów produkcji jest koniecznością. Wyzwania, przed jakimi stają producenci na całym świecie, a które są związane z niedoborem pracowników czy koniecznością zwiększenia wydajności i poprawy jakości produktów, skłaniają firmy ku robotyzacji. W nowoczesnych przestrzeniach Międzynarodowych Targów Poznańskich można było zobaczyć najnowocześniejszy park maszynowy branży opakowań i etykiet! Producenci i dystrybutorzy prezentowali automaty pakujące i wielofunkcyjne roboty. Firma Bosky ogłosiła europejską premierę robota uniwersalnego UR16e Universal Robots. Należy on do gamy najwyższej klasy cobotów, akcesoriów cieszących się coraz większą popularnością ze względu na ergonomię oraz wysoką jakość, łatwość obsługi i szybki zwrot z inwestycji.

Przede wszystkim NOWOŚCI

W tym roku wystawcy zaprezentowali łącznie 51 premier rynkowych mających zastosowanie w różnych dziedzinach gospodarki, gdzie wykorzystywane są opakowania oraz rozwiązania dotyczące etykietowania, transportu i druku. Produkty oznaczone znaczkiem NOWOŚĆ zgłosiły firmy: Aspekt, Coffee Service, DHC Systems, Foliplast, Food Machines, Herma – Kompresory Śrubowe, Hugo Beck, ID Lifting Sp. K., Igus, Ilapak, ITA, Minebea Intec Poland, Proexpack, Tarpak, Ves Ploter S.C. Wojciech Łysakowski, Lech Trzpil, Zemat Technology Group, Holografia Polska, Bosky. 

Inwestycja w prestiż!

Złoty Medal to nagroda przyznawana przez niezależny sąd konkursowy, składający się z grona ekspertów branży. 

To ważne wyróżnienie otrzymały w czasie targów TAROPAK produkty trzech firm:

– Cavitel Poland za folię BCF Eco, czyli wysokiej jakości, niezagrażającą środowisku naturalnemu folię ekologiczną wyprodukowaną z materiału biodegradowalnego;

– Protim za Program iFormer – „Modułowy system produkcji opakowań typu SRP”. iFormer obsługuje ponad 200 bazowych konstrukcyjnych opakowań tekturowych i składa się z konfigurowalnych modułów, które w autorskiej technologii MSC PROTiM mogą być w prosty sposób łączone; 

– Radpak Fabryka Maszyn Pakujących za innowacyjny system pakowania zbiorczego. Flex Packer zapewnia maksymalną wydajność, powtarzalność, ekonomikę produkcji oraz wysoki poziom bezpieczeństwa przy jednoczesnym zachowaniu konkurencyjnej ceny.

Po werdykcie Sądu Konkursowego i przyznaniu Złotych Medali wybranym produktom zaczyna się kolejny etap rywalizacji: plebiscyt na Złoty Medal – Wybór Konsumentów, w którym o zwycięzcy decydują zwiedzający i internauci. Głosowanie było możliwe w czasie targów, gdzie swoje głosy można było oddawać na specjalnie przygotowanych stoiskach, Strefach Mistrzów, a także przez miesiąc po zakończeniu targów w głosowaniu internetowym. 

Acanthus Aureus – nagrody za najatrakcyjniej zaaranżowane stoiska

W tym roku prestiżową nagrodą Acanthusa zostały nagrodzone stoiska następujących firm: Smurfit Kappa Polska, Schumacher Packaging, Bosky, United Food Systems, Wikpol, Protim, Radpak Fabryka Maszyn Pakujących oraz Igus.

Dobrze zaprojektowane… Spotkania

Jesienny blok targów to prawdziwa synergia branż; w jednym miejscu i czasie spotyka się tutaj przemysł opakowaniowy i spożywczy, w tym cała branża gastronomiczna i HoReCa. W tym samym 

czasie bowiem odbywały się również targi 4Print, Polagra Tech, Polagra Food, Polagra Gastro i Invest Hotel. Poznańskie targi to niepowtarzalna okazja zetknięcia się przedstawicieli różnych współpracujących ze sobą branż.

Opracowano na podstawie materiałów organizatora