Badania i rozwój: 1. Opakowanie a styl życia Beata Hoffmann; Na kształt opakowania w ciągu wielu wieków wpływ miały: postęp techniczny, rozwój transportu oraz szeroko rozumiane zmiany społeczne. Jego stylistyka uwarunkowana była również czynnikami artystycznymi i kulturowymi oraz trendami odzwierciedlającymi styl życia charakterystyczny dla danej epoki. W projektowaniu opakowań dużą rolę odgrywają uznawane przez dane społeczeństwo wartości, panujące w nim zwyczaje konsumpcyjne, styl życia ludzi i grup społecznych. Czynniki te znajdują odzwierciedlenie w takich elementach opakowania, jak: materiał opakowania, kształt, rozmiar, ale też skład produktów czy oznaczenia o kaloryczności. Beata Hoffmann: Packaging and life style: During many centuries upon the shape of packaging have influenced technical progress, development of transport and widely understandable social changes. Its stylistics has been also conditioned by artistic and cultural factors and trends reflecting style of life characteristic for the given epoch. In package designing a significant role play values recognized by the given society, prevailing consumption habits, life style of people and social groups. These factors are reflected in such packaging elements as packaging material, shape, size and also product compositions or denotation of calorific value.
29 Aug 2012 12:54

2. Problem bezpieczeństwa materiałów opakowaniowych i opakowań w ocenie podmiotów łańcucha dostaw Małgorzata Lisińska-Kuśnierz Istotnym elementem kształtującym wartość dodaną, wnoszoną przez opakowania dla wszystkich podmiotów tworzących strukturę łańcucha dostaw jest zapewnienie bezpieczeństwa opakowań stosowanych do pakowania produktów. Warunkiem koniecznym wnoszenia wartości dodanej w tym zakresie przez opakowania jest wysoki poziom świadomości problemu zagrożeń bezpieczeństwa i przestrzeganie wymagań prawnych dotyczących bezpieczeństwa przez podmioty gospodarcze. Przedstawiono wyniki badań dotyczących oceny wiedzy przedstawicieli podmiotów funkcjonujących w łańcuchu dostaw opakowań na temat zagrożeń bezpieczeństwa oraz ważności działań wpływających na zapewnienie bezpieczeństwa. Małgorzata Lisińska-Kuśnierz: Safety problems of packaging materials and packages in the assessment of the supply chain subjects. An essential element forming the added value brought by packaging for all subjects that compose the structure of the supply chain makes the safety assurance of packaging applied for packing goods. The necessary condition for bringing the added value into this field by packaging is the high level of awareness of the safety threat problem and observance of legal demands concerning safety by the economic subjects. The results of research concerning the knowledge evaluation for representatives of subjects functioning in the packaging supply chains on the topic of safety hazards and the importance of actions influencing upon the assurance of safety are presented. 3. Opakowanie w roli „niemego sprzedawcy” produktów kosmetycznych Anna Binda; Opakowanie stało się integralną częścią każdego produktu. Na rynku opakowaniowym, zwłaszcza produktów kosmetycznych, mamy do czynienia z ogromną dynamiką, nieustannie zmieniają się trendy, za którymi powinni podążać producenci oraz projektanci opakowań. Opakowanie musi być tak zaprojektowane lub modyfikowane, aby w silny sposób oddziaływało na psychikę nabywcy, nakłaniając go do wyboru danego produktu w sposób świadomy bądż podświadomy. Opakowanie sprzedaje produkt -- ta zasada jest wiecznie i trwale obowiązująca. Anna Binda: Packaging in the role of the “silent salesman” of cosmetics: Packaging has become an integral part of every product. At the packaging market particularly of cosmetic products we have to do with huge dynamics, the trends are changing incessantly and after them should follow package manufacturers and designers. Packaging should be designed or modified in such manners that it can strongly influence upon the consumer’s psyche persuading her to select a given product in the conscious or unconscious way. Packaging sells the product, and this principle is endlessly and permanently binding.