Bobiniarki Jurmet przystosowują się do „nowej normalności”
28 Jan 2021 11:54

Pandemia Covid-19 zmieniła proces sprzedaży, projektowania i uruchamiania bobiniarek, przewijarek oraz innych maszyn przetwórczych.

W firmie Jurmet przez ostatni rok większość spotkań odbywała się za pośrednictwem zdalnych platform. Narzędzia online stały się niezbędne również podczas prezentacji maszyn na żywo i testów FAT.

Mimo pandemii Dział Badawczo-Rozwojowy nieustannie opracowuje nowe rozwiązania. W istocie w grę wchodzą nie tylko już istniejące wyzwania związane z oszczędnością energii (silnik na odwijaniu w bobiniarkach Jurmet działa jak generator energii) czy cięcie na użytki cienkich i ekologicznych folii wymagających dokładnej kontroli naciągu, ale również nowe wyzwania wynikające ze stanu pandemii. 

W tej „nowej rzeczywistości” warto zwrócić uwagę na rozwiązania Smart Converting. Poza zwiększeniem produktywności Smart Converting pozwala na eliminację problemów związanych z obecnością zbyt wielu osób w hali produkcyjnej, ponieważ umożliwia obsługę bobiniarki przez jednego operatora.

Oprogramowanie Smart Converting to wyjątkowe rozwiązanie opracowane przez Dział Badawczo-Rozwojowy firmy Jurmet, które pozwala na zintegrowanie ustawień wielu automatycznych funkcji bobiniarki. Absolutną nowością jest możliwość automatycznej zmiany szerokości cięcia poprzez zsynchronizowanie ustawień czujnika kontroli brzegu z systemem monitorowania, automatycznymi nożami i napędzanym silnikiem laserem do ustawiania gilz. Te zintegrowane ustawienia mogą być zapamiętane i następnie przywołane jako część receptury (wraz z ustawieniami naciągu i innymi parametrami cięcia).

Dodatkową funkcjonalność oferuje również system zarządzania danymi FLOW. System ten umożliwia zdalne monitorowanie i nadzorowanie procesu cięcia oraz pracy operatora. Dodatkową zaletą jest ograniczenie liczby osób obecnych w hali produkcyjnej, gdyż wszystkie parametry bobiniarki mogą być monitorowane zdalnie.

Warto podkreślić, że system zarządzania danymi FLOW oparty na technologii IoT (Internet of Things), oprócz monitoringu zleceń online i eksportu danych (CSV), posiada dodatkowe funkcje – np. możliwości integracji z firmowym ERP. System Work Flow umożliwia przesyłanie danych o wadach w druku za pomocą protokołu wygenerowanego do bobiniarki z kamery inspekcyjnej maszyny drukarskiej.

Kolejną istotną kwestią jest serwis i obsługa posprzedażowa. Obecnie Jurmet oferuje profesjonalne usługi zdalnej instalacji maszyn dla klientów na całym świecie. 

Latem ubiegłego roku u czołowego ukraińskiego konwertera folii aluminium – w firmie Technologia – zdalnie została zainstalowana wysoce zautomatyzowana bobiniarka. Cały proces – włącznie ze szkoleniem operatorów – przebiegł bezproblemowo. Od tego czasu bobiniarka pracuje bez przeszkód. Podobna instalacja online miała ostatnio miejsce w Constancia Flexible Afipack w RPA. Ona również zakończyła się sukcesem. 

Pomimo obostrzeń związanych z pandemią instalacje i szkolenia oraz usługi serwisowe na terenie Polski odbywają się co do zasady bez zakłóceń z zachowaniem reżimu sanitarnego. W ostatnim czasie zainstalowaliśmy nowe bobiniarki w wielu polskich firmach, m.in. w firmie Alupol (grupa Kęty), Supravis czy KB Folie. Cieszymy się, że polskie firmy nie zwolniły tempa rozwoju w czasie pandemii, gdyż jest to dobry prognostyk na przyszłość. 

Artykuł sponsorowany

Jurmet Sp. z o.o. Sp. K.
ul. Antoniewo 8, 87-162 Lubicz 
tel.: +48 56 6782777, +48 56 6782778
sales@jurmet.com, jurmet@jurmet.com.pl
www.jurmet.com.pl