BrandTracker do walki z czarnym rynkiem podróbek
21 Oct 2013 12:44

Firma Atlantic Zeiser, globalny dostawca systemów do ochrony produktów markowych, wypuściła na rynek BrandTracker – wszechstronne oprogramowanie do zarządzania danymi dla przemysłu kosmetycznego. Jest ono częścią bogatego portfolio rozwiązań do zarządzania informacją, które bez problemów można zintegrować z liniami służącymi do druku i kodowania produktów oraz systemami komputerowymi starszej generacji. System był pokazywany przez firmę Atlantic Zeiser na targach FachPack w Norymberdze oraz na Labelexpo Europe 2013. BrandTracker to rozwiązanie software'owe, które monitoruje i analizuje czarny rynek w celu ograniczenia procederu nieautoryzowanej sprzedaży produktów; identyfikuje podrabiane produkty; usprawnia systemy CRM pod kątem poprawy jakości kontaktu z klientami oraz zapewnia wysoki poziom ogólnej ochrony marki. Głównymi odbiorcami są producenci kosmetyków, jednak może również obsługiwać wszelkie produkty markowe, które są narażone na ryzyko fałszowania lub plagiatowania. BrandTracker dostarcza nowe i elastyczne sposoby ochrony produktów markowych przed stratami wynikającymi z nieautoryzowanej sprzedaży oraz podrabiania – powiedział dr Stefan Öing, dyrektor działu tworzenia rozwiązań software'owych w Atlantic Zeiser. – W połączeniu z systemami CRM, BrandTracker oddaje w ręce producentów markowych towarów potężne nowe narzędzie, które zmniejsza aktywność na rynku podróbek, poprawia przejrzystość łańcucha dostaw oraz wzmacnia kontakty z klientami. Chronione produkty są oznaczane specjalnymi znacznikami –widocznymi lub niewidocznymi – zapisywanymi w strumieniu danych firmowych łańcuchów wartości (czyli procesów i działań przedsiębiorstwa prowadzących do wytworzenia produktu) oraz łańcuchów logistycznych. Taka procedura zapewnia wysoki poziom przejrzystości i możliwość śledzenia produktów w łańcuchu dostaw (funkcja „track and trace”). Dane zapisane w znacznikach są proste do odczytu i wysłania za pomocą smartfonów oraz sieci internetowej. Co więcej, możliwe jest stworzenie kodów QR na bazie informacji zawartych w systemie CRM, co umożliwia korzystanie ze środków automatycznej ochrony marki w trakcie wymiany danych z konsumentami. BrandTracker łączy wielu uczestników łańcucha wartości: linie do druku i pakowania, centra logistyczne i wysyłkowe, systemy ERP itd., dzięki czemu możliwe jest gromadzenie informacji niezbędnych do tropienia nielegalnej sprzedaży. Wszystkie kody identyfikujące oryginalne produkty są przechowywane w bezpiecznej bazie danych i mogą zostać użyte do analizy i autoryzacji produktów lub do stworzenia odpowiednio udokumentowanego „rodowodu sieciowego” każdego z nich. BrandTracker jest narzędziem przeznaczonym do użytku przez producentów towarów, agencje rządowe; dostawców usług druku współpracujących z producentami towarów; centra logistyki markowych produktów i sprzedawców hurtowych. Nowe narzędzie oferuje w pełni automatyczną obsługę z poziomu systemów zarządzania produkcją i może być dopasowane do wcześniej wdrożonych systemów workflow; opcjonalnie dostępne jest również w formie rozwiązania „oprogramowanie jako usługa” (SaaS), w którym aplikacja jest przechowywana i udostępniana przez producenta użytkownikom poprzez Internet, bez potrzeby jej instalacji na własnych serwerach. Na podstawie informacji firmy Atlantic Zeiser opracował TK