BrauBeviale 2024 – wystawa z wartością dodaną
26 Aug 2024 13:01

Druga edycja targów BrauBeviale odbędzie się w dniach 26-28 listopada 2024 r. w Norymberdze.

Oprócz portfolio wystawców z technologiami browarniczą, napojową i winiarską, wydarzenie będzie sceną dla ekspertów z dziedziny badań przemysłowych. Podkreślone zostaną m.in. tematy surowców, technologii i opakowań. Odwiedzający będą mogli również wziąć udział w specjalnych strefach poświęconych start-upom i młodym talentom, logistyce oraz winom i alkoholom spirytusowym.

Dla tych, którzy chcą odpowiedzieć na obecne wyzwania w branży napojów, wizyta na BrauBeviale 2024 jest koniecznością. Po odwiedzających z Niemiec, Czechy zajęły pierwsze miejsce, Austria czwarte, a Polska szóste pod względem uczestników ubiegłorocznej edycji wydarzenia. Kraje te, wraz z innymi z Europy Środkowej i Wschodniej, potwierdziły, że produkty i usługi oferowane na BrauBeviale były istotne dla ich przedsiębiorstw. Na tegorocznych targach BrauBeviale, które odbędą się w dniach 26-28 listopada w Norymberdze, oprócz browarów, ważną grupą docelową będą producenci wina. Portfolio już zarejestrowanych wystawców po raz kolejny pokazuje, że wiele z oferowanych produktów i usług jest istotnych dla całej branży piwowarskiej, napojów i wina. To zatem ważne miejsce dla producentów opakowań szklanych, aluminiowych oraz zamknięć, a także dostawców technologii napełniania, pakowania i paletyzacji do zaprezentowania swoich rozwiązań.

Co pasuje do siebie, fermentuje razem

Pod względem produkcji piwa rynki w Austrii i Europie Wschodniej, z produkcją 102 177 000 hl, stanowią 28% całkowitej wielkości produkcji w Europie. Przy udziale eksportu wynoszącym od 10% do 25%, w krajach tych wyraźna jest koncentracja na rynkach rodzimych. Wspólna jest również lista wyzwań stojących przed branżą. Efektywność energetyczna, unowocześnianie technologii i optymalizacja opakowań to obecnie najważniejsze tematy. Nic dziwnego, że przyszłość i możliwości rozwoju na tych rynkach są zgodne z ogólnym obrazem w Europie, a trend w kierunku piw bezalkoholowych lub niskoalkoholowych jest coraz bardziej zauważalny.

Obraz rynków wina w Austrii i Europie Wschodniej jest nieco inny. Przy wielkości produkcji wynoszącej 11 969 000 hl, producenci wina w Austrii i Europie Wschodniej stanowią ok. 8% całkowitej wielkości produkcji europejskich krajów produkujących wino. Można zaobserwować szeroki zakres wartości eksportu, np. Węgry mają aż ok. 50-proc. udział, a na drugim biegunie jest Słowenia z udziałem na poziomie 6%. Opracowaliśmy nowy slogan dla odzwierciedlenia ścisłego połączenia technologii stosowanych w obu sektorach, którym będziemy starali się zmotywować klientów z branży winiarskiej do odwiedzenia BrauBeviale. „Co pasuje do siebie, fermentuje razem” bardzo dobrze wyraża, jak ściśle technologie są powiązane w poszczególnych etapach procesu – wyjaśnia Andrea Kalrait, dyrektor wykonawcza targów BrauBeviale. – Mamy kompleksową ofertę produktów i usług dla obu sektorów napojów, ale jasne jest również, że pozostajemy ważnym adresem dla producentów napojów bezalkoholowych, soków i alkoholi spirytusowych.

Hala 9 – technologie i opakowania

Pod auspicjami Verband Private Brauereien Bayern e. V., sponsora koncepcyjnego wystawy, tegoroczne BrauBeviale zaoferuje program dostosowany do aktualnych tematów browarniczych w ramach programu technologicznego w hali 9. We wtorek, 26 listopada 2024 r., tematem przewodnim będzie „Efektywność ener- getyczna dla MŚP”. W czwartek, 28 listopada 2024 r., stowarzyszenie planuje szeroki program informacyjny na temat piw bezalkoholowych. Dla producentów napojów zainteresowanych aktualnymi kwestiami związanymi z opakowaniami przeznaczone są wystąpienia eksperckie we środę, 27 listopada 2024 r., również w hali 9. Jeden z przykładowych tematów, które zostaną poruszone podczas wydarzenia jest „Szkło – metal – kompozyty? Preferencje młodych konsumentów dotyczące opakowań”. Program będzie dotyczył również wdrażania PPWR na poszczególnych rynkach w tym momencie: „UE podjęła decyzję – co teraz? PPWR dla napojów w Europie”. Głównym celem będzie ocena implikacji i rozwiązań na różnych rynkach. Specjaliści ds. marketingu powinni zatem zaplanować swoją wizytę na BrauBeviale szczególnie na środę, ponieważ wtedy będą mogli wziąć udział w wykładach poświęconych kluczowym obszarom marketingu i pakowania.

Obszary specjalne, które stały się już standardem

Wine@BrauBeviale to przestrzeń wszystkich producentów wina. W hali 4A BrauBeviale stworzy dla nich specjalną platformę. Zróżnicowany program wystąpień będzie oferowany tutaj przez wszystkie trzy dni targów, z naciskiem na technologię piwnic winnych, zrównoważony rozwój, zapewnienie jakości, a także marketing wina, dystrybucję, zarządzanie operacyjne i rozwój cyfrowy. Po udanej premierze w 2023 r., w tym roku na BrauBeviale ponownie odbędzie się Logistics Lounge. YONTEX jako organizator, wraz z LOGIPACK jako współorganizatorem i gospodarzem specjalnej strefy tematycznej, uwzględnią w ten sposób rosnące znaczenie logistyki w całej branży napojów. Na tę strefę przeznaczono dwukrotnie większą powierzchnię niż w ubiegłym roku, a jej nowe motto brzmi „Efektywność logistyki wielokrotnego użytku”. Szeroka gama rozwiązań cyfrowych, w szczególności w zakresie cyfryzacji procesów logistycznych, zostanie zaprezentowana bezpośrednio w sąsiedztwie Logistics Lounge. Koncepcja obejmuje udział jak największej liczby uzupełniających się partnerów z sektora logistyki i cyfryzacji.

Aktualny program wydarzeń towarzyszących targom BrauBeviale, ze wszystkimi potwierdzonymi tematami i prelegentami, będzie dostępny od końca sierpnia na stronie www.braubeviale.com.  AN