Cadbury zmienia opakowanie tabliczek czekolady Dairy Milk
20 Jan 2012 21:46

Dwa tygodnie po ogłoszeniu przez firmę Cadbury programu oszczędnościowego i redukcji zatrudnienia o 200 osób, jej właściciel, koncern Kraft Foods postanowił wydać 6 mln funtów na „postawienie do pionu” tabliczek czekolady Dairy Milk. Dosłownie. Przez ostatnie 186 lat czekoladowe wyroby Cadbury były układane płasko w pudełkach i ustawiane obok kas sklepowych. Jednak zdaniem nowego właściciela, firmy Kraft Foods, taka metoda prezentowania produktów czyni je niemal niedostrzegalnymi dla klientów. Dlatego teraz, po ledwie roku od momentu przejęcia tradycyjnie brytyjskiego producenta przez amerykańskiego giganta, znanego – jak złośliwie komentuje autor artykułu w gazecie „Daily Mail” – przede wszystkim z wyrobu serów, ten ostatni przeznaczy 6 mln funtów na opracowanie nowego opakowania. Pozwoli ono czekoladom i batonikom stać „na baczność” w swoich tekturowych pudełkach. Kosztowna „innowacja” ma na celu skłonienie większej liczby klientów do „zakupów impulsywnych”, czyli nieplanowanych wydatków, dokonywanych pod wpływem nagle uświadomionej potrzeby. Badania wskazują, że klienci są znacznie bardziej skłonni ulec swej słabości do słodyczy, jeśli ujrzą tabliczkę czekolady w pełnej krasie, a nie tylko jej jedną stronę. Koncern Kraft Foods wyda pieniądze na zakup nowej linii produkcyjnej w swojej fabryce w Birmingham, która umożliwi przepakowanie tabliczek czekolady Dairy Milk, Whole Nut oraz Fruit and Nut. Każde tekturowe pudełko będzie wyposażone w sprężynkę, która zapobiegnie przewracaniu się tabliczek. Dodatkowo wypchnie do przodu kolejną tabliczkę czekolady w momencie, gdy klient sięgnie po słodki przysmak. Nowe opakowania mają się pojawić na rynku w połowie 2012 r. Prezes brytyjskiego oddziału koncernu Kraft Foods, Nick Bunker, komentuje: Instalacja wyposażenia do produkcji nowych opakowań w słynnej fabryce w Bournville rozpocznie się po Nowym Roku 2012. Opakowania typu „shelf ready” pozwalają sprzedawcom na proste usunięcie frontu pudełka zawierającego czekoladę i ustawienie go na sklepowej półce. W efekcie tabliczki będą stać pionowo na półce, zapewniając lepszą widoczność dla klienta. Dotychczas leżały płasko, co utrudniało ich dostrzeżenie. Kosztowna inwestycja zbiegła się w czasie ze zwolnieniem przez firmę Cadbury 200 pracowników. Kolejna redukcja zatrudnienia ma przypaść na marzec 2012 r. Opracowano na podstawie informacji gazety Daily Mail