CANPACK: Odkrywamy podejście do partnerstwa
14 Jul 2021 11:29

W dzisiejszych czasach nie jest tajemnicą, że funkcje opakowania wykraczają daleko poza samo zabezpieczenie produktu. Opakowanie komunikuje tożsamość marki poprzez design, kolory, materiały; pomaga też konsumentom rozpoznać produkty, skłania ich do wypróbowania czegoś nowego lub wręcz przeciwnie – do ponownego zakupu. 

Opakowanie daje także możliwość pokazania wartości marki i jej zaangażowania na rzecz ochrony środowiska, dzięki czemu marka może zyskać sympatię dbających o środowisko konsumentów. Wreszcie odpowiednie opakowanie przyciąga uwagę kupujących i utwierdza ich w przekonaniu, że dokonali najlepszego wyboru. Z kolei niewłaściwe opakowanie – niezależnie od tego, jak dobry produkt zawiera – staje się wyłącznie kolejną puszką lub butelką na półce, omijaną przez konsumentów.

Uwzględniając bliski związek między opakowaniem a wielkością sprzedaży, dużo większego znaczenia dla producentów nabiera wybór dostawcy, który wesprze ich na wszystkich etapach – od opracowywania idei kreatywnej, konceptu, poprzez zaprojektowanie, przetestowanie, aż do dostarczenia opakowania. Warto zatem szukać partnera, a nie wyłącznie dostawcy. Warto szukać firmy, z którą można zbudować bliską i opartą na współpracy relację, która przyniesie marce najlepsze rozwiązania. Taką firmą jest CANPACK.

W CANPACK nie chcemy być wyłącznie dostawcą opakowań. Współpracujemy ściśle z naszymi klientami na długo przed zleceniem produkcji. W efekcie możemy im zapewnić jak najlepsze dopasowanie opakowania do potrzeb biznesowych – wyjaśnia Stephen McAneny, chief commercial officer w CANPACK. – Takie podejście umożliwia nam nie tylko odpowiednie przedefiniowanie oferty, ale także partnerską współpracę z markami i przesuwanie granic tego, co jest możliwe w świecie opakowań. Nasz nowy cel? Współpracować z większą liczbą firm od początkowego etapu tworzenia opakowania, pomagać im w projektowaniu i produkcji opakowań, które u konsumentów wywołają określone odczucia i przekażą im właściwy komunikat – dodaje. 

Dlaczego CANPACK?

Takie podejście zapewnia naszym klientom wiele korzyści. Przed powstaniem końcowego projektu CANPACK może przewidzieć problemy z produkcją opakowania lub niezadowalającymi rezultatami i pomóc ich uniknąć. Czasami klient opracowuje projekt i dopiero po wyprodukowaniu partii testowej puszek okazuje się, że efekt specjalny, lakier lub nawet sama paleta kolorów wybrane przez klienta nie dają oczekiwanych rezultatów – wyjaśnia Stephen McAneny. – Nasze partnerskie podejście do współpracy daje nam możliwość doradzenia, jakie efekty specjalne dobrać do projektu, dzięki czemu klient od razu może podjąć właściwą decyzję.

Dla konsumentów wysokiej jakości opakowanie wskazuje na dobrej jakości produkt o świetnym smaku. Dlatego CANPACK koncentruje się na jakości wykonania w całym procesie, co przekłada się na jakość finalnego produktu. Wykorzystujemy do tego każdy aspekt dostępnej technologii. Skupiamy się na jakości przygotowania litografii, która jest dopracowana w najdrobniejszych szczegółach. Poprawki końcowej grafiki to ręczna praca grafików, co zapewnia najlepszą jakość druku – dodaje McAneny.

W praktyce chodzi o uzyskanie maksimum możliwości z każdego projektu i dostarczenie jak najlepszych końcowych rezultatów. Dzięki naszemu wieloetapowemu procesowi zatwierdzania projektów oraz szerokiemu zakresowi testów nasi klienci mogą być spokojni o efekt końcowy na opakowaniu, które otrzymają – mówi Stephen McAneny. 

Jedną z ostatnich ciekawych realizacji jest współpraca z Kompanią Piwowarską, dla której CANPACK wyprodukował spersonalizowane puszki na piwo marki Tyskie. 

W kontekście utrzymywania dystansu społecznego Kompania Piwowarska chciała, aby Tyskie zjednoczyło polskich konsumentów. W tym celu, w ramach kampanii, odwoływano się do hasła „Więcej nas łączy, niż dzieli”. Wynik współpracy z klientem to limitowana edycja puszek oparta na 64 projektach litografii, gdzie nazwa marki Tyskie została zastąpiona popularnymi polskimi imionami. Sukces przedsięwzięcia był możliwy dzięki elastycznemu podejściu firmy CANPACK do produkcji oraz wykorzystaniu unikalnej technologii druku Quadromix, dzięki której udało się uzyskać personalizację na masową skalę.

Technologia Quadromix była kluczowa dla przekazania komunikatu naszej marki do naszych konsumentów w sposób zapadający w pamięć i zachęcający do rozmowy. Badania rynkowe pokazują, że nasi konsumenci lubią spersonalizowane podejście – wyjaśnia Paweł Półtorak, senior brand manager marki Tyskie.

Rola opakowania w rozwoju nowych produktów

Od kilku lat obserwujemy pojawianie się na rynku nowych kategorii napojowych, np. hard seltzerów, napojów funkcjonalnych, napojów bez dodatku cukru oraz napojów będących rezultatem zmieszania różnych kategorii. Wiele z nich jest wynikiem metatrendów takich jak troska o zdrowie, dobrostan i wygoda. Jak podkreśla Stephen McAneny, będący wynikiem pandemii „przewrót” w zachowaniach konsumenckich jeszcze bardziej przyspieszył niektóre z tych trendów, a zarazem wysunął na pierwszy plan takie kwestie jak dbałość o zdrowie, odporność i potrzeba relaksu.

Wszystkie te trendy mogą powodować pojawianie się wielu nowych kategorii napojowych i zauważamy rosnącą liczbę takich napojów w ofercie naszych klientów. Kiedy nowy produkt trafia na rynek, jego opakowanie odgrywa ogromną rolę – wyjaśnia Stephen McAneny. Doskonałe opakowanie zawsze spełni najwyższe standardy bezpieczeństwa i jakości, przetrze odpowiedni szlak na rynek, dopasuje storytelling marki do momentu konsumpcji oraz przyciągnie uwagę kupującego. Dzięki wszystkim powyższym elemen- tom opakowanie staje się ostatecznym narzędziem sprzedaży nowych produktów i tym samym nigdy nie powinno być jedynie dodatkiem w procesie rozwoju produktu.

W zasadzie produkt i opakowanie nie są oddzielnymi elementami. Podejmując decyzje dotyczące smaku, tekstury i formuły nowego napoju, producenci napojów powinni uwzględniać materiały opakowaniowe, wielkości opakowań i sposoby ich otwierania. Wszystko to ma znaczenie dla bezpieczeństwa produktu, zachowania smaku i koloru. Co przychodzi potem? Satysfakcja konsumenta – dodaje Stephen McAneny. – Nowe produkty mają tylko jedną szansę, aby zaistnieć na rynku, co jeszcze bardziej przekłada się na znaczenie opakowania. Dlatego wspieramy klientów na wszystkich etapach po podjęciu przez nich wstępnych decyzji o nowym produkcie.

W CANPACK rozumiemy, że różni klienci chcą korzystać z naszych usług w różny sposób. Rozumiemy takie podejście, ale zawsze zachęcamy ich do tego, aby w pełni korzystali z naszych możliwości, a to jest możliwe jedynie dzięki bliskiej, partnerskiej współpracy.

Opracowano na podstawie materiałów firmy CANPACK