Druk hybrydowy w centrum uwagi 
21 Sep 2018 10:11

Prawie 300 klientów z całej Europy, cieszące się dużym zainteresowaniem prezentacje rozwiązań „hybrydowych”, pierwsze pokazy nowej maszyny Digital Series HD, liczne dyskusje i rozmowy biznesowe – to najkrótsze podsumowanie Forum Technologicznego, które firma Mark Andy zorganizowała w swoim warszawskim centrum demonstracyjnym w połowie września br. 

W wydarzeniu uczestniczyła grupa dziennikarzy branżowych z różnych krajów, którzy m.in. wzięli udział w spotkaniu prasowym z Kevinem Wilkenem – CEO firmy Mark Andy. Forum stało się jednocześnie zapowiedzią prezentacji przygotowywanej przez amerykańskiego producenta z myślą o targach Labelexpo Americas, na których zadebiutuje nowa maszyna Performance P9E.

Spotkania z klientami z różnych stron świata to już tradycja firmy Mark Andy. Mottem kolejnego stała się „siła rozwiązań hybrydowych”, które w coraz większym stopniu decydują o kształcie portfolio tego dostawcy, stanowiąc też pokaźny udział w realizowanych przez niego wdrożeniach. Okazją do zorganizowania wrześniowego Forum Technologicznego stały się niedawna premiera maszyny Digital Series HD (która w Warszawie została po raz pierwszy pokazana szerszej publiczności w Europie), a także zbliżające się targi Labelexpo Americas w Chicago. Na wydarzenie zaproszono też gości specjalnych: studentki – laureatki tegorocznego konkursu designerskiego „Mark Andy Student Awards” na najlepszy projekt opakowania giętkiego i etykiety: Elenę Onyszczuk z Ukrainy i Lydię Haussmann z Niemiec. Stworzone przez nie prace (odpowiednio: opakowanie na proekologiczne musli oraz opakowanie na kawę) można było zobaczyć wśród próbek wydruków zrealizowanych z udziałem rozwiązań Mark Andy, demonstrowanych w centrum pokazowym w czasie Forum. 

Prezentacje maszyn „na żywo”

Prezentacje rozwiązań „na żywo” odbywały się dwa razy dziennie, spotykając się z dużym zainteresowaniem uczestników. Największą uwagę przyciągały dwa rozwiązania: nowa wersja Digital Series HD (wyposażona m.in. w moduł inkjetowy oferujący druk w siedmiu kolorach z dodatkową bielą oraz dodatkowe zespoły fleksograficzne i wykańczające) oraz maszyna fleksograficzna Performance Series P7. W pierwszej z wymienionych realizowane były trzy prace: etykieta na whisky (uwzględniająca druk na folii transparentnej w systemie CMYK z dodatkową bielą i złotem oraz uszlachetnianie lakierem matowym i przezroczystą folią); etykieta na żel/mydło (drukowana w systemie CMYK z dodatkowym kolorem orange, na folii marki Kurz i pokryta wybiórczo lakierem matowym) oraz etykieta na sok pomarańczowy (biały papier jako podłoże, druk CMYK + orange + złoto aplikowane w zespole fleksograficznym + lakier matowy). Przedstawiciele Mark Andy zwracali uwagę na sprawne przezbrojenie urządzenia pomiędzy zleceniami, jego elastyczność i modułowość, umożliwiające wykorzystanie poszczególnych elementów maszyny w zależności od aplikacji, oraz wysoką prędkość w porównaniu z innymi rozwiązaniami dostępnymi na rynku.

W maszynie Performance Series P7 zrealizowano dwie prace: etykietę na wódkę (w systemie CMYK, z zastosowaniem modułu Digital Plus Screen umożliwiającego personalizację, z dodatkową folią przezroczystą) oraz zestaw zdjęć wykonanych na folii typu BOPP, z zastosowaniem oprogramowania Equinox firmy Esko. W tym drugim przypadku – co podkreślali prowadzący pokaz – maszyna była błyskawicznie przezbrajana, za każdym razem pracując z pełną prędkością produkcyjną 300 m/min. 

Z uwagi na „hybrydowy” charakter wydarzenia prezentacje uwzględniały też model Digital One, w którym drukowano etykietę na piwo oraz personalizowane etykiety imienne (w obu przypadkach druk odbywał się na podłożu papierowym, w systemie CMYK, z dodatkową folią typu Casten firmy Kurz). Na wydarzeniu nie zabrakło rozwiązań innych firm należących do grupy Mark Andy: cyfrowej maszyny offsetowej Presstek DI (w której drukowano opakowanie kartonowe) oraz przewijarki Rotoflex VSI440 (z systemem inspekcji etykiet).

Fuzje, rozbudowa portfolio,  rosnąca pozycja firmy

Ze względu na rangę wydarzenia i jego międzynarodowy charakter – poza przedstawicielami Mark Andy Europe (z szefem europejskiego oddziału Tomem Cavalco na czele) – w Forum wziął udział Kevin Wilken, dyrektor generalny firmy. Spotkał się on z dziennikarzami mediów branżowych, odpowiadając na wiele pytań związanych z obecną sytuacją firmy (m.in. w kontekście niedawnych przejęć takich marek jak Presstek czy Kluge), jej planami na przyszłość oraz systematycznie rozbudowywanym portfolio produktowym. Konsekwentnie zmierzamy w kierunku bycia firmą typu Total Solutions Partner. Stąd kolejne akwizycje umożliwiające dostawy nie tylko rozwiązań sprzętowych, ale też materiałów eksploatacyjnych i części zamiennych. W coraz większym stopniu stajemy się kompleksowym dostawcą zarówno na naszym rodzimym, amerykańskim rynku, jak i w Europie. Najlepiej świadczy o tym fakt, że w ubiegłym roku sprzedaliśmy tu więcej maszyn niż w Ameryce Północnej – mówił Kevin Wilken. 

Dyrektor generalny chwalił też decyzję sprzed kilku lat o ustanowieniu europejskiej centrali Mark Andy oraz jej centrum pokazowego w Warszawie – wskazywał na geograficzne usytuowanie miasta, warunki logistyczne oraz potencjał rynków środkowo- i wschodnioeuropejskiego. Podkreślał też rosnącą pozycję Mark Andy jako jednego z liderów w segmencie wysoko zaawansowanych rozwiązań wąskowstęgowych, zarówno bazujących na technice fleksograficznej, jak i hybrydowych, uwzględniających druk cyfrowy.

Dyskusje, panele, rozmowy

Trzydniowe wydarzenie stało się też okazją do wielu rozmów i rozważań. Część z nich miała charakter panelowy – m.in. do dyskusji na temat rozwiązań niskomigracyjnych zaproszono przedstawicieli firm Flint Group (producenta farb) i GEW (dostarczającej lampy UV). Do dyspozycji gości był też liczny zespół pracowników działu handlowego i specjalistów ds. wsparcia technicznego Mark Andy Europe, wspieranych przez przedstawicieli Presstek i Rotoflex. 

Tegoroczne Forum Technologiczne możemy uznać za sukces. Bardzo nas cieszy niezwykle pozytywne przyjęcie nowej maszyny Digital Series HD, która zapewnia najwyższą dostępną na rynku jakość i kompleksowość. Mamy nadzieję, że przełoży się to na kolejne kontrakty i wdrożenia, także w Polsce. Do następnego spotkania z naszą firmą okazja nadarza się już niebawem, podczas targów Labelexpo Americas. Pokażemy tam m.in. model Digital Series HD oraz nową maszynę Performance P9E – skomentowała Lena Chmielewska, kierująca działem marketingu w firmie Mark Andy Poland.

Opracowano na podstawie materiałów firmy Mark Andy