Drukowanie małych nakładów etykiet i opakowań
25 May 2022 10:43

Sprzedaż internetowa stale rośnie z roku na rok, a pandemia jeszcze bardziej wpłynęła na rozwój tej gałęzi handlu. Przychody z handlu elektronicznego w Europie przekroczyły 425,2 mld USD w 2020 r. i wzrost ten prawdopodobnie będzie się utrzymywać, osiągając wartość około 570 mld USD do 2025 r. Tradycyjne strumienie przychodów maleją z powodu zmieniających się nawyków konsumenckich i zmian technologicznych, a w wyniku pandemii spora część firm rozwinęła też segment sprzedaży online. 

Ta zmiana zaowocowała nowymi możliwościami dla dostawców usług druku w kontekście drukowania różnorodnych opakowań i etykiet, w tym personalizacji i obsługi niskonakładowych zamówień. Drukarki OKI z białym tonerem z serii Pro9000 oraz pięciokolorowa drukarka etykiet Pro1050 idealnie wpisują się w ten trend. Zapewniają możliwość obsługi różnorodnych zamówień na produkcję etykiet i opakowań, także w niskich nakładach, co może stanowić lukratywne źródło przychodów dla dostawców usług druku. 

Możliwości na żądanie

Wiele sklepów detalicznych i restauracji przeszło na działalność online. Chociaż początkowo usługi te zostały opracowane jako krótkoterminowa odpowiedź na utrzymanie biznesu, to wiele firm odblokowało nowe, lukratywne strumienie przychodów i jest nastawionych na utrwalenie tych dodatkowych usług, a inne przedsiębiorstwa prawdopodobnie podążą za tym trendem. 

Przejście na nowy model oparty na handlu elektronicznym wiąże się z wyzwaniami operacyjnymi, których małe firmy nie brały dotychczas pod uwagę, od pakowania, etykietowania i wysyłki po zarządzanie zapasami magazynowymi. Ponadto słuchanie, zrozumienie i reagowanie na zapotrzebowanie klientów jest coraz bardziej niezbędnym krokiem, który może pomóc ustabilizować firmy po tych niepewnych czasach, a dostawcy usług druku mają wyjątkowe możliwości, aby pomóc im w dostarczaniu niskich nakładów druku opakowań i etykiet na żądanie.

Znaczenie opakowań

W przypadku przejścia na działalność online firmy muszą odtworzyć te same doświadczenia, do których klienci są przyzwyczajeni w środowisku fizycznym. A ponieważ opakowanie jest często pierwszym fizycznym punktem kontaktu z marką, przedsiębiorstwa potrzebują opakowań i etykiet, które odzwierciedlają jakość ich usług i produktów. Przejście na zakupy internetowe może nieść różne wyzwania, w tym rywalizację z nowymi lub innymi konkurentami, dlatego kluczowe znaczenie ma wyróżnianie się na rynku. Firmy muszą sprawić, aby proces odbioru i rozpakowywania ich zamówienia był ekscytujący i niezapomniany. Istotną rolę mogą tu odegrać etykiety i opakowania, które dodają efekt „wow”, zwłaszcza te spersonalizowane. Jeśli firma zadba o właściwe opakowanie, może zapewnić sobie powtórne zamówienia, jednak w przeciwnym wypadku może łatwo stracić klientów.

Wyeliminowanie ograniczeń związanych z drukiem niskonakładowym

Dostawcy usług druku od dawna mają trudności z przyjmowaniem zamówień niskonakładowych na etykiety i opakowania i często odmawiają ich wykonania. Czas i koszt przygotowania mniejszych serii zwiększa cenę produkcji, która zniechęca klientów. Tea Club, rodzinny importer herbaty, oraz Diet-Food, producent żywności ekologicznej, spotkali się z tym wyzwaniem. Firmy nie mogły znaleźć dostawcy usług druku zdolnego lub chętnego do realizacji mniejszych zamówień na opakowania i etykiety. Dostawcy wymagali znacznie większych zamówień minimalnych przy długim czasie realizacji, co prowadziło do marnotrawstwa i niemożności realizacji zamówień niestandardowych lub spersonalizowanych. Zastosowanie najnowszej technologii druku na żądanie od OKI z serii Pro9000 i drukarki etykiet Pro1050 umożliwiło łatwą i tanią produkcję kreatywnych etykiet oraz opakowań w żywych kolorach i profesjonalnej jakości na żądanie, a także spełnianie żądań klientów w zakresie personalizacji. 

Druk w pięciu kolorach od OKI robi wrażenie 

Inwestycja w urządzenie wyposażone w innowacyjną technologię druku w pięciu kolorach od OKI z serii Pro pozwala każdemu dostawcy usług druku na przekraczanie granic kreatywności. Unikalna technologia druku w pięciu kolorach CMYK+White umożliwia drukowanie etykiet, opakowań i innych materiałów z wykorzystaniem białego tonera jako podkładu, dzięki czemu projekty wyróżniają się na ciemnych i przezroczystych podłożach, otwierając nowe możliwości. 

OKI Pro9542EC to pięciotonerowa drukarka cyfrowa LED formatu A3+ oferująca możliwość drukowania kolorem białym jako pierwszym (na spodzie) i nakładanie wydruku CMYK w jednym przebiegu na szerokiej gamie nośników różnej grubości, w tym na kolorowych i przezroczystych materiałach. 

Wysoka rozdzielczość – 1200x1200 dpi, prędkość drukowania 50 str./min i nieporównywalna możliwość wyboru szerokiej gamy nośników o maksymalnej gramaturze sięgającej 360 g/m2 sprawiają, że urządzenie to jest idealnym rozwiązaniem dla firm, drukarń, agencji kreatywnych i organizacji, dla których ważne jest drukowanie materiałów graficznych czy opakowań na żądanie i wymagających doskonałej jakości wydruków oraz dla niskonakładowego druku produkcyjnego. Drukarka została zaprojektowana w taki sposób, aby pomóc zaoszczędzić środki finansowe. Tonery o dużej pojemności redukują interwencje użytkownika i przyczyniają się do obniżenia kosztów CPP. Firma zyskuje więc możliwość optymalizacji swoich kosztów i nakładów druku, dzięki czemu może przewidywać miesięczne wydatki oraz poziom produkcji i w łatwy sposób nimi sterować. 

Drukarka etykiet Pro1050 (CMYK +W) wprowadza nowy wymiar kolorystyczny w niskonakładowym druku etykiet z roli na rolę dzięki innowacyjnemu połączeniu cyfrowej technologii LED, kompozycji suchego tonera oraz unikalnej możliwości wykorzystania piątego koloru białego. To gwarancja większej elastyczności w projektowaniu i produkcji etykiet – drukowanie na przezroczystych lub kolorowych nośnikach jest niezwykle proste dzięki możliwości drukowania projektów z dodatkiem białego koloru lub białego nieprzezroczystego tła pod obrazem CMYK. Możemy drukować etykiety na niezwykle szerokim spektrum różnorodnych nośników – od papierów powlekanych, niepowlekanych i z teksturą, poprzez media na bazie PE, PP czy PET, po białe, transparentne lub kolorowe podłoża. Produkcja etykiet, dzięki możliwości zastosowania 5. koloru – białego, a także wykorzystania szerokiej gamy nośników jest dużo prostsza i bardziej opłacalna, zwłaszcza przy niskich nakładach.

Opracowano na podstawie materiałów firmy OKI