We współczesnym świecie pojęcie dostępności konkretnych dóbr konsumpcyjnych uległo znacznej przemianie. Wpływ na to wywarły postępująca globalizacja, gwałtowny rozwój nowych technologii, otwarcie rynków oraz rozwój nowoczesnych mechanizmów logistycznych. Niezależnie jednak od wartości produktu oraz drogi, jaką musi on pokonać, jego nabywca chce mieć pewność, że zostanie mu on dostarczony w najwyższej możliwej jakości, w jak najkrótszym czasie i po możliwie najniższej cenie. Aby spełnić te wymagania, dostawca dóbr dostosowuje formę transportu produktów oraz sposób ich zabezpieczania, analizując zarówno dostępne na rynku możliwości logistyczne, jak i zagrożenia.
Olbrzymia różnorodność towarów codziennie dostarczanych do różnych miejsc nie byłaby możliwa bez standaryzacji i unifikacji zarówno samego procesu logistycznego, jak i zastosowanych form zabezpieczeń, jakimi są chociażby opakowania z tektury falistej. Konstrukcja oraz właściwości wytrzymałościowe surowca, z jakiego zostanie wykonane opakowanie, muszą być dostosowane do przewidzianego typu procesu pakowania oraz do zapewnienia bezpieczeństwa obsługi osób i maszyn biorących udział w procesie. Opakowanie takie musi być również dostosowane do określonych warunków klimatycznych, w jakich będzie przechowywane. Musi być także bezpieczne w użytkowaniu przez finalnego odbiorcę, np. przy otwieraniu, przenoszeniu i przechowywaniu. Olbrzymie znaczenie ma też system komunikacji graficznej umieszczonej na opakowaniu. Na opakowaniach oprócz informacji handlowych identyfikujących produkt, jak kody kreskowe, QR, opisy zawartości, wagi oraz wymaganych warunków przechowywania, umieszczane są w formie graficznej dodatkowe instrukcje składania/zamykania oraz paletyzacji, co znacząco wpływa na ograniczenie potencjalnych błędów w ich użytkowaniu. Zastosowanie w widocznym miejscu instrukcji otwierania pudełka zminimalizuje możliwość uszkodzenia zapakowanego produktu podczas tej operacji przez docelowego odbiorcę, a w przypadku opakowań transportowo-ekspozycyjnych, powszechnie znanych jako SRP, zapewni właściwe otwarcie ich przez personel sklepu, bez zniszczenia ich walorów marketingowych. Możliwości druku fleksograficznego są przy tym już na tyle duże, że skutecznie konkuruje on z techniką offsetową. Zatem duża dostępność palety surowców, możliwość wykorzystania nowoczesnych technik drukowania oraz produkcji zaawansowanych konstrukcji w przemyśle opakowaniowym umożliwiają wytwarzanie wysokiej jakości opakowań transportowo-ekspozycyjnych, które w wielu przypadkach bezpośrednio wspierają sprzedaż produktów w sprzedaży samoobsługowej.
Dunapack Eurobox Polska jest czołowym producentem wysokiej jakości opakowań z tektury falistej w Polsce. Należy do dywizji Dunapack Packaging w Holdingu Prinzhorn – największego w Europie Środkowo–Wschodniej producenta papierów i wyrobów z tektury falistej.
Nowoczesny i stale rozbudowywany park maszynowy firmy jest dostosowany do produkcji opakowań zarówno transportowych, jak i transportowo-ekspozycyjnych. Dunapack Eurobox Polska specjalizuje się w opakowaniach do transportu i ekspozycji artykułów szybkozbywalnych z grupy FMCG. Trzon tej grupy stanowią opakowania transportowo-ekspozycyjne z wielokolorowym nadrukiem wysokiej jakości oraz konstrukcją dostosowaną do wymagań sieci handlowych, powszechnie znane jako SRP (Shelf Ready Packaging). W celu ciągłego podnoszenia jakości oferowanych usług firma wdrożyła procedury GMP i GHP (Dobrych Praktyk Produkcyjnych i Higienicznych) jako integralne części posiadanego Zintegrowanego Systemu Zarządzania: ISO 9001 i ISO 14001 oraz standard FSC. Posiada również certyfikat BRC.
W Dunapack Eurobox Polska nieustannie prowadzone są inwestycje związane z rozbudową zakładu, instalacją nowych maszyn przetwórczych oraz systemów podnoszących jakość pracy. Tylko w roku 2012 przeprowadzono rozbudowę hali produkcyjno-magazynowej, zwiększając tym samym powierzchnię o 50%. Umożliwiło to instalację kolejnych 3 maszyn przetwórczych: wysokowydajnej sklejarki wielopunktowej oraz dwóch linii Masterflex + Mastercut zdolnych w jednym przejściu na gotowo produkować opakowania wykrojnikowe z nadrukiem do 6 kolorów. Dzięki temu firma może produkować jeszcze więcej opakowań wysoko przetworzonych, z wielokolorowym nadrukiem flekso w jakości „High Quality Printing” oraz oferować klientom serwis na bardzo wysokim poziomie współpracy.
Dunapack Eurobox Polska to również – a właściwie przede wszystkim – zespół profesjonalistów oddanych swojej pracy. Rozbudowany Dział Obsługi Klienta oraz R&D umożliwia szybkie reagowanie na potrzeby klientów. „Creative with passion” –to motto towarzyszące firmie od wielu lat określa jej stosunek do stawianych i realizowanych zadań. Bardzo duży nacisk kładziony jest na to, aby proponowane przez nią rozwiązania były dostosowane do wymagań klientów w sposób optymalny i kompleksowy. Dunapack Eurobox Polska oferuje klientom pomoc w zakresie kompleksowej optymalizacji i unifikacji opakowań oraz procesu pakowania ich produktów. W tym celu firma wykorzystuje cały potencjał produkcyjny oraz wszelkie innowacje technologiczne Holdingu Prinzhorn. Od kilku lat nieprzerwanie organizuje też dla swoich klientów warsztaty „DPA” (ang. Dunapack Packaging Academy), w trakcie których wspólnie poszukiwane są optymalne rozwiązania projektowe i logistyczne spełniające ich specyficzne potrzeby.
Serwis firma opiera na takich wartościach jak: kompetencja, wysoka jakość, krótki czas reakcji, proaktywność oraz fachowość. Rzadko który klient jest w stanie świadomie zaakceptować projekt opakowania wraz z towarzyszącymi mu parametrami technicznymi, dlatego firma zdaje sobie sprawę, że do niej należy upewnienie się, iż proponowane rozwiązania spełniają wymagania klienta i w tym celu wykorzystuje całe swoje zaplecze techniczno-projektowe, laboratorium oraz doświadczenie swoich pracowników. Oferowane klientom projekty wiążą się z poszukiwaniem możliwości redukcji całkowitych kosztów związanych z wytworzeniem i użytkowaniem opakowań w przeliczeniu na jednostkę transportowanego produktu. Projekty te są tworzone na zasadzie studium przypadku, czyli tzw. case study. Wypracowane metody działania są przenoszone na inne produkty podnosząc ich jakość oraz eliminując potencjalne błędy. Przy okazji firma dzieli się wiedzą na temat opakowań ze swoimi klientami mając świadomość, że podnosząc ich poziom wiedzy na temat opakowań łatwiej jest znaleźć wspólne przekonanie do proponowanych rozwiązań dających więcej wspólnych korzyści.
Opracowano na podstawie materiałów firmy dunapack Eurobox Polska