Eurocast zmienia się dla klientów
6 Sep 2013 09:06

Firma Eurocast, lider na lokalnym rynku folii giętkich i sztywnych, zmienia logo, a wraz z nim wizerunek przedsiębiorstwa na bardziej nowoczesny i skupiony na szybkiej i niezawodnej obsłudze klienta. Rebrandingowi będzie towarzyszyć uruchomienie nowej strony internetowej, zaś do końca roku park maszynowy wzbogaci się o nową maszynę do produkcji folii sztywnych APET. Credo firmy Eurocast to ciągły rozwój i wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań. W ciągu 16 lat istnienia przeprowadzono w niej 7 dużych inwestycji, dzięki którym przedsiębiorstwo posiada obecnie zdolności wytwórcze na poziomie 22 tys. ton folii rocznie. Do końca 2013 r. w parku maszynowym stanie nowa linia do produkcji folii APET włoskiej firmy Bandera. Ten wybór był kontynuacją planów inwestycyjnych sięgających 2016 r. Folie APET są naszym zdaniem jednym z najszybciej rozwijających się produktów w branży opakowań żywności – tłumaczy Tomasz Mally, kierownik ds. sprzedaży w Eurocast. Zakładana wydajność maszyny wyniesie ok. 6 tys. ton rocznie folii o maks. szer. 1450 mm. Zrealizowanie inwestycji pozwoli na sprostanie cenowej konkurencji na polskim rynku i rozszerzenie sprzedaży na rynkach europejskich. W planach firmy znajduje się kontynuacja rozwoju produkcji folii sztywnych oraz metalizacji folii. Zakład ma się również wzbogacić o najwyższej klasy instalację do oczyszczania surowców, która pozwoli na użycie surowców wtórnych do produkcji folii sztywnych, przy jednoczesnym podwyższeniu jakości oferowanych folii. Rozwijaniu zdolności produkcyjnych Eurocast towarzyszy zmiana logotypu oraz rebranding przedsiębiorstwa. Oryginalne logo ma już 13 lat. Chcemy, by nasza firma była kojarzona z działalnością nastawianą na spełnianie potrzeb i pomoc w rozwiązywaniu problemów naszych klientów. Ponieważ jesteśmy u progu wspomnianych znaczących inwestycji, odświeżenie wizerunku przed wejściem na nowe rynki ma tym większy sens – dodaje Tomasz Mally. W skład nowego logotypu, oprócz nazwy firmy, wchodzi półokrąg symbolizujący otwarcie na potrzeby klientów. Dodatkowym symbolem zmian będzie stworzona całkowicie od podstaw nowa strona www, w zamyśle twórców bardziej przejrzysta, funkcjonalna i nowoczesna. Oprócz podstawowych informacji dotyczących produktów znajdą się na niej grafiki przedstawiające przykładowe zastosowania wyrobów firmy Eurocast. Plany przedsiębiorstwa na nadchodzące miesiące są efektem bardzo dobrych wyników sprzedaży. Firma Eurocast zakończyła 2012 r. z korzystnym bilansem finansowym, mimo kryzysu w branży producentów folii. Udało nam się zdobyć nowych klientów, rozwijać sprzedaż specjalistycznych produktów i zwiększać zysk firmy. Umacniamy swoją pozycję na rynku krajowym, ale również zwiększamy znacząco sprzedaż do wszystkich krajów Unii Europejskiej. Bez wątpienia wpływ na ten pozytywny trend ma nowy prezes firmy Klaus Damberg, który wniósł do przedsiębiorstwa nową energię i motywację do jeszcze bardziej efektywnego działania – przyznaje Tomasz Mally. Eurocast, który mieści się w Strzebielinie (woj. pomorskie), zatrudnia 150 pracowników i dysponuje 11 tys. m2 nowoczesnych powierzchni magazynowo-produkcyjnych. Produkuje folie opakowaniowe, przede wszystkim dla sektora spożywczego, z użyciem trzech głównych procesów wytwórczych: ekstruzji, metalizacji i laminacji. Firma zasłynęła jako pierwszy w Polsce producent wielowarstwowej nieorientowanej folii polipropylenowej (CPP) oraz folii APET/PE. Poza rynkiem lokalnym jej produkty można spotkać na terenie Afryki Północnej oraz niemal całej Europy –łącznie z rynkami wschodzącymi Europy Wschodniej i krajami nadbałtyckimi. Struktura handlowa przedsiębiorstwa opiera się zarówno na sprzedaży bezpośredniej, jak i pośredniej (przez agentów i dystrybutorów). W skład parku maszynowego wchodzą dwa metalizery o szerokości 1,65 m, metalizer 2,4 m, ekstrudery CPP (2,6 m i 3,3 m), ekstruder APET z możliwością laminacji inline o szerokości 1,3 m, linia do rozdmuchu PE oraz laminarka bezrozpuszczalnikowa. Dzięki nowoczesnym urządzeniom firma jest w stanie wyprodukować rocznie 12 tys. ton folii giętkich, 5 tys. ton folii sztywnych oraz 4 tys. ton folii metalizowanych. www.eurocast.com.pl Artykuł sponsorowany