Jak zapewniają organizatorzy, pomimo pandemii data najbliższej edycji targów FACHPACK 2021 wydaje się pewna. Europejskie targi technologii opakowań mają zgodnie z planem odbyć się w Centrum Wystawienniczym w Norymberdze, w dniach 28-30 września 2021 r. Przygotowania są już zakończone, a dokumenty rejestracyjne zostały wysłane do wystawców na początku maja br. Po zaplanowanej przerwie w 2020 roku FACHPACK ma powrócić z nowym wizerunkiem marki i nowym hasłem: „My tworzymy przyszłość”.
W ostatnich miesiącach pracowaliśmy nad pozycjonowaniem FACHPACK rozmawiając z wieloma firmami i partnerami – mówi Heike Slotta, dyrektor wykonawczy ds. wystaw w NürnbergMesse i dodaje: FACHPACK jest swego rodzaju przewodnikiem dla przemysłu opakowaniowego i jego użytkowników w Europie. Jest też źródłem inspirujących sugestii, wyznacza trendy oraz pomaga rozwijać się w nowych obszarach. Wystawcy doceniają atmosferę pracy, wysoką jakość i profesjonalizm rozmów ze specjalistami branżowymi oraz dobry stosunek kosztów do korzyści płynących z uczestnictwa.
FACHPACK oferuje wystawcom i zwiedzającym mnóstwo miejsca i czasu na twórcze dyskusje oraz wspólną pracę nad opracowaniem przyszłych rozwiązań opakowaniowych. Wystawcy mogą znaleźć idealnych potencjalnych klientów, a odwiedzający otrzymują szczegółowe odpowiedzi na pytania dotyczące opakowań.
Nowe hasło „My tworzymy przyszłość” jest bardzo pojemne, zawiera wszystkie aktualne trendy, czego przykładem może być wpisujący się w nie, bardzo aktualny temat, jakim są „opakowania przyjazne dla środowiska”. Takie ukierunkowanie kolejnej edycji wydarzenia to jeden ze sposobów, w jaki FACHPACK odpowiada na wyzwania społeczne stojące przed branżą opakowań. Idea „zielonych opakowań” stanowi też platformę do prezentacji najlepszych praktyk w zakresie przyjaznych dla środowiska rozwiązań opakowaniowych, a także zachęcania do pozytywnej dyskusji na ich temat na szczeblu publicznym. To tu prezentowane mają być opakowania z recyklingu lub nadające się do recyklingu materiały, które pomagają oszczędzać zasoby, opakowania i systemy wielokrotnego użytku oraz procesy, które są przyjazne dla środowiska. FACHPACK czerpie również ze wszystkich kluczowych trendów pojawiających się w branży opakowań, oferując atrakcyjny program wspierający, w tym nowe źródła inspiracji, zwłaszcza na forach PACKBOX i TECHBOX, a także na wielu specjalnych pokazach, warsztatach, miejscach spotkań i ceremoniach takich jak np. konkurs German Packaging Award.
Jak podkreślają organizatorzy, z założenia cele FACHPACK wykraczają poza nawiązywanie kontaktów biznesowych. Lekka, przejrzysta koncepcja graficzna nawiązuje do wcześniejszych wizualizacji, a dominujący kolor to popularny, intensywny pomarańczowy. Nowością jest samo logo oraz nowoczesna „pinezka” zwana przez organi- zatorów PackPin. Pinezka symbolizująca „tu i teraz” wskazuje nam „miejsce, w którym należy być” – w przypadku FACHPACK jest to miejsce, w którym gracze biznesowi spotykają poszukiwaczy pomysłów i wspólnie tworzą przyszłość. Symbolika PackPin jest wieloraka – z jednej strony wygląda trochę jak „dymek” z cytatem, który wskazuje na dialog między ludźmi i różnymi sektorami, a z drugiej przypomina ramię chwytaka maszyny. Strzałka, która uzupełnia logo FACHPACK, oznacza stały rozwój i wpisuje się w hasło przewodnie targów.
Nowy slogan jest krótki, ale nadal wiele mówi o koncepcji wydarzenia. „My” oznacza społeczność: wystawców, zwiedzających, stowarzyszenia branżowe, liderów opinii, media i organizatorów targów. Dla tych wszystkich osób FACHPACK jest wspólnym doświadczeniem, wypełnianym wiedzą i pomysłami. „Tworzenie” wyraża wszystko to, co dzieje się podczas samych targów: podpisywanie kontraktów, kreowanie pomysłów, opracowywanie rozwiązań, poznawanie nowych ludzi. I wreszcie słowo „przyszłość”, które wskazuje na stały rozwój i perspektywiczne myślenie o jutrze.
Wrzesień 2021 roku nie jest zbyt odległy, to mniej niż 18 miesięcy i – jak mają nadzieję przedstawiciele NürnbergMesse – do tego czasu wirus powinien być już pod kontrolą, a nawet należeć do przeszłości. Obecnie jednak nikt nie jest w stanie przewidzieć, kiedy to nastąpi i jak w kolejnych miesiącach będzie rozwijała się gospodarka. Po zakończeniu kryzysu targi pomogą firmom ponownie pobudzić biznes, a także reaktywować dotychczasowe i nawiązywać nowe kontakty w świecie biznesu. W dłuższej perspektywie webinary, rozmowy wideo i aplikacje VR nie zastąpią osobistych interakcji i uścisków dłoni między partnerami biznesowymi, które są zawsze integralną częścią targów.
Na podstawie materiałów NürnbergMesse opracowała BZ