Firma Rexam wyprodukuje puszkę o pojemności 0,75 l
28 Feb 2012 08:09

Na rynek rosyjski trafi wkrótce – prawdopodobnie pierwsza w Europie – puszka o pojemności 750 ml. Producent piwa, firma Baltika, zdaje się wierzyć, że nietypowa pojemność znajdzie fanów wśród tych smakoszy, dla których pół litra chmielowego napoju to za mało, ale litr (firma Rexam produkuje takie puszki w Rosji od 5 lat) to już zbyt wiele. Puszka o nietypowej pojemności będzie powstawać z wykorzystaniem technologii DWI (draw and wall ironing), czyli tłoczenia z przeciąganiem. Przebiega ona w dwóch fazach: w pierwszej z blachy w kręgu tłoczone są tzw. kubki, które po drugiej fazie w prasach poziomych przechodzą przez pierścienie przeciągające o zmniejszającej się średnicy. Pobocznica puszki jest wyciągana, a jednocześnie następuje zmniejszenie grubości ścianki. Po wyprofilowaniu dna, obcięciu górnej krawędzi pobocznicy i usunięciu środków smarnych w procesie mycia, nakładane są powłoki lakierowe. Najpierw lakierowana i drukowana jest powierzchnia zewnętrzna, a następnie wnętrze puszki metodą natryskową lakierami na bazie wodnej. W końcowej fazie w górnej części korpusu puszki formowana jest szyjka, której średnica jest mniejsza od średnicy puszki oraz kołnierz, który służy do mocowania wieczka na tzw. podwójną zakładkę. Produkcja puszek będzie się odbywać w fabryce Naro-Fominsk. Choć większość z nich będzie przeznaczona na rynek piwa, można do niej nalewać również inne napoje gazowane. Craig Jones, dyrektor generalny Rexam Russia, powiedział: Pojawienie się puszki o pojemności 750 ml to kolejny logiczny krok dla rosyjskiego rynku opakowań na napoje. Najpierw, w 1998 r., wprowadziliśmy w Rosji puszkę o pojemności 330 ml, ale od tego czasu większość marek piwa zaczęła być rozlewana do puszek półlitrowych w reakcji na rosnące zapotrzebowanie na większe opakowania. W 2007 r. zaczęliśmy produkować puszki 1-litrowe. Teraz producenci piwa dostrzegli potrzebę wprowadzenia czegoś pośredniego. 750-ml puszka pozwoli naszym klientom wyróżnić się na tle ich konkurencji. Vadim Smolenkin, kierownik rozwoju nowych produktów w Baltika Breweries, także skomentował decyzję o wprowadzeniu nowej pojemności: Baltika zawsze próbuje oferować swym klientom innowacyjne rozwiązania. Z tego względu jesteśmy pierwszą firmą, która wraz z Rexam testuje – i oferuje – konsumentom pomysł tego innowacyjnego produktu. Pijąc piwo z takiej puszki, będą mogli dłużej cieszyć się smakiem świeżego napoju. Opracowano na podstawie informacji firmy Rexam