Heidelberg Innovation Week pod znakiem cyfryzacji
19 Nov 2021 14:13

„Zawsze o krok do przodu” – pod takim hasłem w dniach 13-15 października w Wiesloch-Walldorf odbył się Tydzień Innowacji Heidelberga. Utrzymany w hybrydowej formule – z ograniczoną liczbą uczestników goszczących osobiście w Print Media Center i z tysiącami obserwatorów w internecie – skoncentrował się w tym roku na trzech kwestiach. Pierwszy dzień poświęcono drukowi opakowań, kolejny – cyfryzacji produkcji, wreszcie ostatni – jej dywersyfikacji. Nowością było udostępnienie gościom Biblioteki Mediów: tym samym każdy z gości Tygodnia Innowacji mógł dopasować zakres tematyczny prezentacji do swoich własnych potrzeb. 

Przyspieszamy rozwój inteligentnych rozwiązań cyfrowych, aby spełnić oczekiwania naszych klientów. W trakcie Innovation Week 2021 po raz kolejny demonstrujemy nasze referencje w roli technologicznego lidera – zawsze o krok z przodu pod względem nowości – stawiając sobie za cel zapewnienie naszym klientom przyszłych sukcesów w ich działalności – mówił Ludwig Allgoewer, globalny szef sprzedaży i marketingu w firmie Heidelberg.

Dopasuj sobie przekaz

W odróżnieniu od typowej dla wydarzeń o charakterze konferencyjnym konwencji, w której rytm dnia wyznaczają kolejne tematyczne prelekcje, w tym roku Heidelberg oddał przywilej dopasowania programu prezentacji samym uczestnikom. Każdy z trzech dni Tygodnia Innowacji odbywał się wedle podobnego schematu: zwięzłej relacji nadawanej na żywo z Print Media Center, w którym Heidelberg prezentuje na co dzień swoje najnowsze technologie offsetowe i cyfrowe dla poszczególnych segmentów rynkowych. 

Moderatorka Helena Felixberger zapraszała do studia gości – ekspertów w każdej z prezentowanych dziedzin. Na temat opakowaniowego postpressu, bogatej oferty Heidelberga w zakresie składarko-sklejarek oraz bliskiej współpracy z firmą MK Masterwork mówił Jörg Dähnhardt, szef segmentu opakowań składanych w firmie Heidelberg. 

Rozmówca skoncentrował się na rosnącym znaczeniu wszechstronności i automatyzacji – współcześnie bardziej kluczowych od szybkości realizacji zleceń – przy decyzji o zakupie nowych maszyn do wykańczania, próbując odpowiedzieć na pytania: jak wkroczyć na rozwijający się rynek produkcji opakowań i najlepiej wykorzystać jego możliwości i jakie trendy na nim obowiązują? 

Drugi dzień poświęcono cyfryzacji oraz rozwiązaniom Heidelberg Plus i Print Shop Analytics. 

Claudia Jung, szefowa działu Digital Ecosystem, opowiedziała o metodach gromadzenia informacji, ich analizie oraz wykorzystaniu do optymalizacji produkcji. Przekonywała, że digitalizacja zmniejsza poziom skomplikowania procesów produkcyjnych oraz oferuje nowe możliwości rozwoju biznesu. 

Ostatniego dnia Manuela Gomez – dyrektorka marketingu w dziale cyfrowych rozwiązań do druku – na przykładzie maszyny do druku cyfrowego Versafire opowiedziała o sposobach osiągania konkurencyjności dzięki dywersyfikacji produkcji i przedstawiła szeroki zakres możliwości, które zapewnia inteligentne wdrożenie maszyn cyfrowych do firmowego workflow. 

Po takim wprowadzeniu każdy z gości łączących się ze stroną internetową Tygodnia Innowacji mógł samodzielnie dobrać sobie treści udostępnione w Bibliotece Multimediów spośród bogatego zbioru filmów o produktach, zapisów prezentacji, wydarzeń i szkoleń online na temat różnych rozwiązań z portfolio Heidelberga. Zresztą w chwili zakończenia trzydniowej imprezy koncern udostępnił przepastne zasoby multimedialne wszystkim zainteresowanym, dzięki czemu osoby, które przegapiły udział w Innovation Week, zyskały dostęp do wszystkich prezentowanych w jego trakcie treści. 

Heidelberg Plus zaświecił najjaśniej

Niewątpliwą gwiazdą Tygodnia Innowacji, której poświęcono szczególną uwagę, był Heidelberg Plus: nowa brama do cyfrowego ekosystemu Heidelberga, do której klienci mogą wejść dzięki prostemu logowaniu, zyskując tym samym dostęp do kompletnej cyfrowej oferty niemieckiego koncernu. Pierwszą aplikacją w chmurze oferowaną za pośrednictwem Heidelberg Plus – która zostanie udostępniona klientom w przyszłym roku – jest Prinect Print Shop Analytics. 

Prinect Print Shop Analytics stanowi zintegrowane rozwiązanie, które rejestruje, ocenia i monitoruje wskaźniki KPI drukarni w czasie rzeczywistym w celu optymalizacji produkcji poprzez sugerowanie konkretnych kierunków działania z pomocą sztucznej inteligencji. Klienci łączą się z nim za pośrednictwem Heidelberg Plus wyposażonego w zintegrowany interfejs użytkownika oraz uwierzytelnianego za pomocą pojedynczego logowania. Wszystkie wygenerowane pulpity, wraz z odpowiednimi analizami i zaleceniami, są dostępne dla wszystkich upoważnionych użytkowników stosownie do ich potrzeb i z dowolnego miejsca za pośrednictwem komputera, tabletu lub smartfonu. Aplikacja została również wyposażona w system powiadamiania, który aktywnie informuje użytkownika o wszelkich problematycznych obszarach.

Dzięki pierwszej aplikacji Prinect dostępnej w Heidelberg Plus nasz cyfrowy ekosystem Heidelberga nabiera rozpędu, a korzyści dla klientów wynikające z cyfryzacji stają się coraz bardziej widoczne – mówił Ludwig Allgoewer. – Badania rynkowe wykazały, że nasi klienci pilnie potrzebują w aplikacjach takich jak Prinect Print Shop Analytics funkcji, które mogą wykorzystać do szybkiego zwiększenia wydajności podczas pracy systemów, a także do jednoczesnego obniżenia kosztów.

Dzięki Heidelberg Plus firma łączy już wykorzystywane aplikacje cyfrowe z nowymi usługami dla klientów. W przyszłości użytkownicy będą potrzebowali pojedynczego punktu dostępu, aby uzyskać pełny przegląd wszystkich cyfrowych narzędzi i usług z portfolio Heidelberga. Dzięki temu możliwe będzie szybkie i proste uzyskanie informacji, dokonanie zakupu (eShop) oraz monitorowanie własnej działalności. Z Heidelberg Assistant (HDA) korzysta już ponad 1800 drukarń, zyskując w ten sposób dostęp do swych danych produkcyjnych. 

Tym, co – jak twierdzi Heidelberg – robi na użytkownikach największe wrażenie, jest możliwość wykorzystania urządzeń mobilnych do monitorowania pracy maszyn, zakupu materiałów eksploatacyjnych lub tworzenia zgłoszeń serwisowych. Do grona stałych użytkowników HDA należą zarówno duże firmy posiadające zakłady w kilkudziesięciu różnych krajach, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa z zaledwie jednym zakładem. Kluczowe elementy cyfrowego ekosystemu Heidelberga, takie jak HDA i eShop, rozwinęły się już w sposób bardzo obiecujący – wyjaśnia Allgoewer. – Łącząc te i inne istniejące aplikacje, a także wcielając nowe, będziemy jeszcze bardziej rozszerzać korzyści dla naszych klientów.

Tomasz Krawczak