IN-PACK – pierwsza edycja targów branży opakowaniowej już w lutym!
1 Jan 1970 14:03

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Targi Branży Opakowaniowej IN-PACK i towarzyszące im Międzynarodowe Targi Intralogistyki, Magazynowania i Łańcucha Dostaw IntraMag doczekały się swojego miejsca w kalendarzu Targów Kielce na 2024 rok. Od 13 do 15 lutego przyszłego roku specjaliści z obu branż zjadą do Kielc, by zaprezentować najnowsze trendy, rozwiązania i technologie oraz podzielić się doświadczeniem z innymi wystawcami i odbiorcami.

Branża opakowaniowa silną gałęzią gospodarki
IN-PACK to międzynarodowe targi poświęcone technologii i biznesowi opakowań służących do transportu i magazynowania różnego rodzaju towarów. W Polsce rocznie produkuje się 6 mln opakowań. Jak wynika z raportu Santander Bank Polska „Branża opakowań w 2022 r. Kondycja, perspektywy i wpływ wojny”, wartość polskiego rynku opakowań w 2022 r. wyniesie ok. 60 mld zł.
Polska cały czas umacnia swoją pozycję na rynku europejskim i jest liderem w eksporcie opakowań drewnianych zarówno pod względem łącznej wartości eksportu, jak i jego wzrostu. Według różnych szacunków europejski rynek opakowań kartonowych jest wart ponad 10,5 mld dol. Polskie firmy z tego sektora należą do najprężniej rozwijających się w Europie, a ich wartość szacowana jest na ponad 800 mln dol. Wiele z nich właśnie w Kielcach zaprezentuje szeroką gamę nowych rozwiązań i światowych trendów. Opakowania transportowe, przemysłowe, wielkogabarytowe, specjalistyczne, magazynowe oraz te przeznaczone dla sektora e-commerce to tylko część zakresu branżowego obejmującego wydarzenie. Nie zabraknie również projektów związanych z systemami etykietowania i identyfikacji opakowań, maszyn do produkcji i transportu oraz materiałów wykorzystywanych do wyrobu opakowań takich jak: metal, drewno, papier, tworzywa i tkaniny.

IntraMag platformą spotkań branży logistycznej
Brak kompleksowej platformy dla wiodących dostawców technologii i usług w intralogistyce skłonił organizatorów IntraMag Poland do stworzenia biznesowych targów dedykowanych logistyce wewnętrznej, nowym technologiom w zarządzaniu łańcuchem dostaw oraz bezpieczeństwu w magazynach. Nowe na polskim rynku wydarzenie umożliwi profesjonalistom zajmującym się intralogistyką zapoznanie się z nowościami rynkowymi ułatwiającymi zarządzanie powierzchnią magazynową. Ważne jest, aby być na bieżąco ze zmieniającymi się trendami, przygotować się na coraz szybszą reakcję w produkcji przemysłowej oraz na uelastycznienie procesów zachodzących w logistyce wewnętrznej.

LET’S PACK IT!
Jednym z punktów lutowych targów IN-PACK będzie strefa pokazowa LET’S PACK IT!, w której zaprezentowane zostaną funkcje ramienia robotycznego, systemy do automatycznego pakowania czy procesy jego optymalizacji. Nie boimy się ryzyka i lubimy eksperymentować z nowymi technologiami. Najbardziej fascynują nas spektakularne projekty, które dla całego zespołu stanowią wyzwanie i wysiłek, ale dają też ogromną satysfakcję, kiedy już zostaną wykonane – mówi Marcin Królski, członek zarządu Relopack i jeden z właścicieli firmy.

Firma Relopack partnerem targów IN-PACK
Działająca od 2016 roku w branży usług logistycznych i opakowań przemysłowych firma Relopack została partnerem targów IN-PACK. Dostarcza ona wyjątkowe usługi i innowacyjne rozwiązania dla klientów i partnerów biznesowych z tego sektora. Nasz zespół ekspertów jest pełen energii i zamierza sprostać nawet najtrudniejszym wyzwaniom. Współpracujemy z czołowymi producentami sprzętu logistycznego, dlatego bez względu na branżę, w której działa firma, potrafimy przygotować dopasowaną ofertę, najlepsze rozwiązania i innowacyjne narzędzia – mówi Marcin Królski. Szczycące się 50-letnim doświadczeniem przedsiębiorstwo oferuje klientom zintegrowany portfel usług w zakresie pakowania, logistyki przemysłowej i transportu w ponad 20 lokalizacjach w kraju i za granicą. Poczucie bezpieczeństwa jest w naszym przeświadczeniu podstawowym elementem, który gwarantuje długofalowy rozwój, osiąganie ambitnych celów i codzienne podwyższanie własnych standardów oraz jakości – dodaje Królski.

Targi Kielce członkiem Klastra Creative Packaging Group
Targi Kielce zostały członkiem Klastra CPG, dołączając tym samym do firm wyznaczających kierunek rozwoju w branży opakowaniowej w Polsce. Instytucja udziela wsparcia w promocji, organizacji udziału w targach w Polsce i za granicą oraz zapewnia pomoc techniczno-organizacyjną. Nawiązanie współpracy z Klastrem Opakowaniowym Creative Packaging Group to kolejny ważny krok w budowie premierowej edycji targów IN-PACK. Cieszymy się, że naszym partnerem jest instytucja, która zrzesza tak ważnych graczy branży opakowaniowej w kraju – mówi Joanna Marcjan, zastępca dyrektora Wydziału Targów w kieleckim ośrodku. Klaster stanowi platformę do wymiany doświadczeń oraz do ponadkonkurencyjnego porozumienia firm, którego celem jest rozwój polskiego packagingu. Współpraca w każdej sieci oznacza również współdziałanie przedsiębiorców z różnymi podmiotami działającymi na regionalnym rynku. Partnerstwo z Targami Kielce to dla Klastra CPG możliwość szybszej i lepszej jakościowo realizacji celów związanych z internacjonalizacją i promocją branży. Wierzymy, że razem możemy więcej – mówi Edyta Pęcherz, koordynator Klastra CPG.

II edycja Kongresu LogInPack podczas targów
Przedsmakiem przyszłorocznego wydarzenia był czerwcowy Kongres LogInPack w Targach Kielce, podczas którego przedstawiciele branży przez dwa dni mówili o najczęstszych problemach, ale i możliwościach, jakie oferuje ten sektor gospodarki. Pierwsze tego typu wydarzenie w Polsce pokazało, że w branży opakowań i logistyki jest silna potrzeba spotkań, wymiany doświadczeń, a Targi Kielce oferują idealną ku temu przestrzeń – mówi Joanna Marcjan. O tym, jak silne są branże opakowaniowa i logistyczna, wspominał podczas kongresu prezes Targów Kielce dr Andrzej Mochoń. Branża opakowaniowa zaskoczyła szczególnie w trakcie pandemii, gdy jako jedna z niewielu oparła się kryzysowi. Zaskakuje choćby to, że sektor opakowań jest wart aż 55 mld zł rocznie pod względem wartości produkcji. Dodatkowo w Polsce działa jedna piąta wszystkich unijnych firm opakowaniowych. Tym bardziej cieszę się, że mogę gościć w Targach Kielce przedstawicieli tak prężnie działającej i rozwijającej się branży – mówił podczas otwarcia kongresu prezes Targów Kielce, zapraszając na jego drugą odsłonę podczas przyszłorocznych targów IN-PACK.

Więcej informacji znajdą Państwo na:
www.targikielce.pl/in-pack/
www.linkedin.com/showcase/in-pack-expo

Targi IN-PACK oraz IntraMag odbędą się w dniach od 13 do 15 lutego 2024 r. w halach Targów Kielce.

Opracowano na podstawie materiałów Targów Kielce