Jednostronnie powlekany papier Solo Print nowością od SCA
18 Dec 2014 13:57

Firma SCA, światowy lider w zakresie pozyskiwania i przetwarzania surowca drzewnego oraz produkcji wyrobów higienicznych, przygotowała kolejny produkt z linii Sustainable Packaging: papier jednostronnie powlekany Solo Print. Zdaniem producenta charakteryzuje się on najlepszym na rynku profilem ekologicznym oraz drukownością nieustępującą tej, która jest wymagana w przypadku papierów do druku czasopism „z wyższej półki”. Podłoże o wielu zastosowaniach Nowy produkt stworzono z myślą o opakowaniach giętkich, ale nadaje się także do innych zastosowań, m.in. wyrobu torebek, papieru do pakowania, opakowań flowpack i bannerów. Papier jest wysoce nieprzezroczysty i powinien zainteresować producentów etykiet poszukujących podłoży gwarantujących znakomitą jakość druku. Zachowuje on małą przejrzystość również przy niskich gramaturach, co pozwala na obniżenie kosztów jednostkowych produktu. Solo Print posiada certyfikat przydatności do pakowania żywności suchej i zawierającej tłuszcz. Ponadto może on być laminowany lub powlekany PE/PP po stronie wewnętrznej, co umożliwia zgrzewanie i zapewnia ochronę pakowanych produktów przed wilgocią. Papier ten z powodzeniem można wykorzystać do produkcji tektury. Dzięki wysokiej nieprzezroczystości i białości, dobrej charakterystyce i stabilności wymiarowej Solo Print może służyć jako niskogramaturowy liner na warstwy płaskie tektury falistej. Wysoka nieprzezroczystość zapewnia powierzchni białość, a niska gramatura oznacza duże możliwości w zakresie zmniejszania wagi opakowań. Nasze nowe produkty z linii Sustainable Packaging zostały dobrze przyjęte przez firmy konwertujące i właścicieli marek towarowych – wyjaśnia Rolf Johannesson, dyrektor ds. marketingu w SCA Forest Products. – Dostrzegliśmy duże zapotrzebowanie na papier jednostronnie powlekany, dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie takiego produktu na rynek. Solo Print ma równie wysoką jakość jak papier publikacyjny wytwarzany przez SCA na potrzeby druku czasopism i ulotek reklamowych. Do jego produkcji zastosowano wyłącznie świeże włókna celulozowe, dlatego jest on odpowiedni dla sektora spożywczego. Znajdzie zastosowanie tam, gdzie wymagane są: stabilna zadrukowalność wysokiej jakości i oszczędność oraz gdzie pożądane są doskonałe rezultaty w zakresie druku i jakości odbitek drukarskich. Solo Print uzupełnia SPLENDO, OPERIO i PURO – trzy linie produktów, które już wcześniej wprowadzono na rynek w ramach Sustainable Packaging. Znajdują się wśród nich zarówno papiery powlekane, jak i niepowlekane, łączące w sobie efektywne wykorzystanie surowca i niską gramaturę ze znakomitą drukownością. Są to produkty atrakcyjne pod względem bezpieczeństwa stosowania i ekologii. Dzięki wykorzystaniu świeżego włókna drzewnego z lasów zarządzanych w zrównoważony sposób i ekologicznej produkcji charakteryzuje je niewielki ekoodcisk. Opracowując nowe produkty wykorzystaliśmy naszą rozległą wiedzę o opakowaniach i druku na podłożu papierowym, łącząc efektywność drukowania z wydajnym zarządzaniem surowcami. Jesteśmy również dumni z naszych osiągnięć w dziedzinie ochrony środowiska – mówi Rolf Johannesson. SCA w trosce o środowisko SCA Ortviken z Sundsvall, zatrudniając około 700 pracowników, może wytwarzać rocznie 900 tys. ton papieru powlekanego i niepowlekanego przeznaczonego do druku i produkcji opakowań. Jest częścią koncernu SCA, zatrudniającego na całym świecie 44 tys. pracowników i notującego sprzedaż na poziomie 10,7 mld euro (dane za 2013 r.). Wszystkim etapom produkcji linii Sustainable Packaging przyświeca myśl o ekologii, począwszy od pozyskania włókna drzewnego z głębi lasów północnej Szwecji aż po wytwarzanie różnych rodzajów papieru. Lasy SCA są zarządzane w zrównoważony sposób. W produkcji stosowane są całkowicie bezchlorowe technologie o wyjątkowo niskiej emisji dwutlenku węgla. Firma SCA chlubi się odpowiedzialnością środowiskową, począwszy od odpowiedzialnego pozyskiwania włókna drzewnego (jest największym w Europie prywatnym właścicielem lasów z areałem 2,6 mln hektarów). Do produkcji swoich wyrobów stosuje zawsze całkowicie bezchlorową masę celulozową składającą się w 100% z włókien pierwotnych i posiada certyfikaty FSC/PEFC gwarantujące zrównoważone zarządzanie lasami oraz kontrolę pochodzenia surowców. Pozyskane drewno jest wykorzystywane w możliwie najwydajniejszy sposób: nawet 90% surowca jest przerabiane na masę celulozową. SCA utrzymuje naturalną równowagę między wykorzystaniem włókna drzewnego a odnową zasobów leśnych, przygotowując rocznie 100 milionów nowych sadzonek (co sprawia, że przyrost masy drzewnej w należących do niej lasach jest o ponad 30% wyższy od ilości pozyskiwanego drewna), a także całkowicie wyłącza z eksploatacji część terenów leśnych, by zachować ich różnorodność biologiczną. Specjalistyczna wiedza na temat produkcji papieru i bogate doświadczenie SCA w tym zakresie to zasługa firmowego Centrum Badań i Rozwoju, które od lat koncentruje się na wydajnych technologiach produkcji opakowań oraz bezpieczeństwie produktów. Dogłębna znajomość przedmiotu sięga poziomu włókien drzewnych, dzięki czemu SCA może optymalizować surowce, z których powstają jej produkty. Pracują nad tym wysoko wykwalifikowani inżynierowie, wykorzystujący liczne instrumenty pomiarowe i maszyny do przeprowadzania fizycznych i chemicznych testów masy celulozowej oraz papieru. Ponadto w wielu obszarach firma stosuje cały szereg szczegółowo opracowanych unikalnych metod i technik, współpracując blisko z instytutami badawczymi, uniwersytetami, a także dostawcami maszyn i substancji chemicznych. SCA posiada również duże doświadczenie zarówno w zakresie produkcji opakowań, jak i papieru publikacyjnego. Jej zespół techniczny cechują rozległa wiedza oraz zrozumienie zarówno procesu produkcji papieru, jak i jego zadrukowywania i dalszego przekształcania. Zadaniem zespołu jest zapobieganie problemom i szybkie reagowanie na uwagi klientów, a także ich praktyczne wykorzystywanie w celu ulepszania jakości oferowanych przez SCA produktów i usług. Marka SCA mówi o naszej tożsamości oraz sposobie, w jaki chcemy być postrzegani: o naszych wartościach, naszym kodeksie postępowania, naszej kompleksowej pracy w zakresie zrównoważonego rozwoju, a także o innowacyjnym sposobie myślenia i tworzenia nowych rozwiązań w oparciu o głębokie zrozumienie konsumentów i klientów. Ponadto jest nośnikiem informacji o tym, jak nasze produkty i usługi wpływają na życie ludzi, na naturę i społeczeństwo. Sedno marki SCA zawiera się w naszej flagowej koncepcji Care of life – troski o życie – podkreśla Rolf Johannesson. Opracowano na podstawie materiałów firmy SCA