Joulupukki 2014 w stolicy polskiej mody
18 Dec 2014 13:57

5 grudnia br. miała miejsce piąta edycja słynnej już w branży, mikołajkowej imprezy Joulupukki organizowanej przez polski oddział UPM Raflatac. W tym roku została zorganizowana w wyjątkowym miejscu – w łódzkiej Manufakturze, w budynku dawnej przędzalni Izraela Poznańskiego, odtworzonej po wielu latach z zachowaniem jej historycznego charakteru. Miejsce spotkania zostało wybrane nieprzypadkowo – jego przeszłość idealnie wpisała się w kontekst imprezy. Łódź to kolebka krajowej branży tekstylnej, a w ostatnich latach stolica polskiej mody – to właśnie w Manufakturze co roku organizowana jest prestiżowa impreza Poland Fashion Week. W imieniu własnym oraz zespołu kierowniczego UPM Raflatac witam was z całego serca na imprezie Joulupukki 2014 w pięknym mieście Łódź – stolicy polskiej mody – rozpoczął Tapio Kolunsarka, prezes UPM Raflatac. – Jestem dumny z tego, że ta impreza stała się tradycją. My Finowie mocno wierzymy w tradycje. Tradycje pomagają nam zrozumieć, skąd pochodzimy, kim naprawdę jesteśmy oraz co znaczymy w tym nieustannie zmieniającym się nowoczesnym świecie. Ta impreza dla nas w firmie Raflatac jest szczególną tradycją – nigdzie indziej na świecie nie organizujemy takiego spotkania. Co czyni je tak wyjątkowym, to przywiązanie i wzajemna przyjaźń, która z roku na rok gromadzi tak wielką liczbę ludzi z branży tutaj w Polsce. Rzeczywiście, Joulupukki co roku przyciąga grono 200-300 gości; nie inaczej było i przy piątej edycji. Jak przystało na stolicę polskiej mody, największą atrakcją wieczoru był wyjątkowy pokaz z gwiazdorską obsadą. Niesamowite kreacje wykonane z podłoży UPM Raflatac z wdziękiem aniołków Victoria's Secret prezentowały supermodelki o zaskakująco znajomych twarzach. Karolina Kuźniacka, odpowiedzialna za marketing i komunikację w UPM Raflatac, wystąpiła we fluorescencyjnych barwach Fluor Orange – papieru wykorzystywanego do produkcji etykiet ostrzegawczych. Jak się okazuje, dział obsługi klienta UPM Raflatac to prawdziwa wylęgarnia gwiazd modellingu. W odważnej kreacji Flour Lemon zaprezentowała się Anna Mazurek. Materiał, z którego wykonano jej sukienkę, ze względu na intensywność barw jest wykorzystywany do produkcji etykiet ostrzegawczych. Kostium urozmaicono kolorowymi dodatkami, nadając mu dość zabawną, lekką formę. W iście niebiańskiej kreacji wystąpiła Monika Staroń. Łagodność i subtelność sukienki wykonananej z błękitnego papieru superkalandrowanego JETBLUE FSC podkreślały dodatki z materiałów Castgloss i Foamed PS. Suknia SILK ACETATE WHITE Agnieszki Izydorczyk została wykonana z tekstylnego materiału o satynowej powierzchni. Akcenty zieleni z JETGREEN FSC dodatkowo podkreślały ekologiczność produktu. Dominującym materiałem wykorzystanym w kreacji Julii Studzińskiej-Żygadło był metalizowany papier Holo Stardust typu hologram, stosowany przy produkcji naklejek na artykuły luksusowe. W kreacji PP DOUBLE GOLD wykonanej z folii obustronnie złotej, stosowanej dla podkreślenia wyjątkowości towarów luksusowych, wystapiła Barbara Reguła-Bień. Katarzyna Zych-Młynarczyk z działu sprzedaży zaprezentowała się w iście festiwalowej kreacji FOIL MATT GOLD, która świetnie sprawdziłaby się na czerwonym dywanie w Cannes czy Wenecji, zazwyczaj znajduje jednak zastosowanie do oznaczeń towarów luksusowych. Kostium uzupełniały dodatki wykonane z RAFLACHROM GOLD. W długiej balowej sukni o nieco bajkowej formie zaprezentowała się Magdalena Zendran z działu kontrolingu. Jej kreacja uosabiająca marzenie każdej panny młodej została wykonana z papieru SILK ACETATE WHITE. Produkty UPM Raflatac to także kopalnia inspiracji na męskie stylizacje, sprawdzające się szczególnie w dziale sprzedaży. W wyrazistej, czerwonej marynarce z papieru JETRED FSC, który znakomicie podkreśla męską sylwetkę, zaprezentował się Przemysław Różycki. Marynarka Krzysztofa Stryczniewicza stanowiła połączenie klasyki i nowoczesności – wytworność hologramu, z którego została wykonana, podkreśla fakt, że wykorzystuje się go wyłącznie do produkcji etykiet na towary luksusowe. Papier SATIN BLACK, z którego wykonany został płaszcz Marcina Ciborka, nasuwał skojarzenia z bardzo delikatną skórą. Czarny, satynowany, jednostronnie powlekany, znajduje zastosowanie jako materiał dekoracyjny. Patryk Topolnicki, odpowiedzialny za rozwój jakości zaprezentował futurystyczną marynarkę, roboczo nazwaną „sexy motor jacket”, wykonaną z VOID SILVER TC – srebrnej metalizowanej folii zabezpieczającej z wzorem szachownicy o bardzo dużej wytrzymałości na rozciąganie, stosowanej do ochrony artykułów przed podrabianiem. Finałowym punktem pokazu był występ supergwiazdy wieczoru w kreacji z JETRED FSC – Janiego Konkarikoski, dyrektora generalnego UPM Raflatac Polska, a na okoliczność Joulupukki także Świętego Mikołaja. Wszystkie prezentowane kostiumy zostały zaprojektowane i wykonane przez projektantkę mody Agnieszkę Ostrowską i jej zespół. Kreacje zostały uwiecznione w kalendarzu UPM Raflatac Polska na 2015 rok, który otrzymał każdy gość wydarzenia. Pokaz mody alternatywnej rozpoczął wieczór pełen emocji dzięki konkursom z nagrodami oraz zabawę do świtu, który – jak wiadomo – w grudniu nie nadciąga zbyt prędko... AN