Mark Andy i PC Print o trendach w cold stampingu
23 Feb 2024 09:42

Przepraszamy, ten wpis jest dostępny tylko w języku English. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Najnowsze trendy dotyczące technologii cold stampingu w druku fleksograficznym były tematem warsztatów, jakie zorganizowały firmy PC Print i Mark Andy. Wydarzenie miało miejsce 11 stycznia br. w Centrum Technologicznym Mark Andy w Warszawie. Stało się również okazją do dyskusji na temat branży i jej przyszłości, a także do prezentacji maszyn Mark Andy, wyposażonych m.in. w produkowany przez firmę Kurz moduł Distorun, dedykowany tłoczeniu folią na zimno z pozycjonowanym pojedynczym znakiem typu hologram i wyposażony w funkcję oszczędzania zużycia folii.

Zarówno prezentacje wygłoszone przez przedstawicieli firm PC Print i L. Kurz, jak i pokazy sprzętu Mark Andy spotkały się z dużym zainteresowaniem uczestników.

Dziękujemy wszystkim gościom, którzy wzięli udział w warsztatach – mówi Lena Chmielewska-Bontron, European Marketing Manager Mark Andy. – Jak się okazuje, stały się one okazją do pozyskania wiedzy i wymiany doświadczeń. Były inspirującym spotkaniem, pogłębiającym relacje różnych osób z naszej branży, co jest dla nas szczególnie istotne w kontekście organizacji wydarzeń branżowych. Uczestnicy warsztatów mogli poznać innowacyjne rozwiązania umożliwiające wytwarzanie bogato uszlachetnianych etykiet o wysokiej wartości dodanej, zgodnych z polityką zrównoważonego rozwoju i przynoszących oszczędności w procesie tłoczenia na zimno. Co więcej, mogli się też przyjrzeć procesom optymalizacji produkcji poligraficznej i efektywnego zarządzania nimi.

Zastosowanie cold stampingu w druku fleksograficznym

Podczas warsztatów wykorzystana została jedna z maszyn drukujących Mark Andy, stanowiąca stałe wyposażenie jej warszawskiego Centrum Technologicznego. Hybrydowa Digital Series HD, bo o niej mowa, posiada m.in. moduł uszlachetniania Kurz Distorun, który był jednym z punktów odniesienia prowadzonych prezentacji, uwzględniających m.in. aplikacje pojedynczych wzorów pozycjonowanych, aplikacje w trybie oszczędnościowym oraz formy uszlachetniania stosowane w druku cyfrowym (UV Casting, KBP SLIM). Naszym założeniem było pokazanie innowacyjnych możliwości, jakie drzemią w uszla- chetnianiu etykiet – mówi Marcin Suchocki, sales director w firmie PC Print. – Tym bardziej, że potrzeby w tym zakresie są ogromne. Tematem głównym warsztatów było zastosowanie cold stampingu w druku fleksograficznym, ale okazało się, że zainteresowania uczestników spotkania znacznie wykraczały poza jego główną tematykę. Najciekawszym dla naszych gości był produkt końcowy, który pokazywał w praktyce możliwości maszyn i technologii. Rynek oczekuje bowiem ciekawych, wysokojakościowych etykiet realizowanych w różnych nakładach, wzbogacających produkt i wyróżniających go na tle konkurencji.

Praktyczne wykorzystanie możliwości maszyn i technologii

Część praktyczną, związaną z pokazami maszyn wyposażonych w moduł Distorun, uzupełniały dwie prezentacje przygotowane przez przedstawicieli firm PC Print i Kurz. Pierwszą z nich poprowadził Marcin Suchocki. Zapoznał on gości z bogatą ofertą tej firmy skierowaną do wielu branż, nie tylko poligraficznej, obejmującą materiały (folie do uszlachetniania), a także kompleksowe narzędzia do ich aplikowania. Z myślą o drukowaniu etykiet szczegółowo przedstawione zostały rozwiązania do cold stampingu, w tym Distorun – dedykowane aplikowaniu pozycjonowanych pojedynczych znaków i ciągłych dekorów, umożliwiające – jak podkreślał prelegent – efektywne kosztowo wykorzystanie technologii tłoczenia folią na zimno. Przedstawione zostały główne funkcje Distorun i obszary jego zastosowania, a także korzyści dla użytkownika, zarówno ekonomiczne, jak i ekologiczne.

Z kolei Thomas Lorenz, International Sales Manager Digital Embellishment Solutions w firmie Kurz, wystąpił z prezentacją poświęconą rozwiązaniom do cyfrowego uszlachetniania oferowanym przez tego niemieckiego producenta. Zaprezentowane zostały obszary tego typu aplikacji, mających na celu – jak podkreślał prelegent – uczynienie każdego z produktów unikalnym. W kontekście uszlachetnień cyfrowych dla branży poligraficznej omówione zostały rozwiązania Kurz do hot- i cold stampingu i ich ewolucja, począwszy od powstania maszyny DM-Liner w 2014 r. Obecnie, jak podkreślano, portfolio Kurz w tym zakresie jest niezwykle szerokie i dostosowane do różnych technik druku cyfrowego – tonerowej/elektronik i inkjetowej (przy tej ostatniej stosowany jest transfer na warstwę pośrednią bądź bezpośrednio na podłoże). Na zakończenie Thomas Lorenz zaprezentował plany firmy Kurz dotyczące jej nowych maszyn do cyfrowego uszlachetniania. Część z nich zostanie pokazana podczas zbliżających się targów drupa 2024.

Jesteśmy przekonani, że to pierwsze, ale nie ostatnie w tym roku spotkanie z naszą firmą zainspiruje inne osoby z branży, by uczestniczyć w naszych kolejnych wydarzeniach. Dla Mark Andy bowiem możliwość wymiany doświadczeń z klientami i partnerami, poznanie ich opinii i oczekiwań są zawsze bardzo cennymi elementami działalności – podsumowuje Lena Chmielewska-Bontron.

Opracowano na podstawie materiałów firmy Mark Andy