Mistrzowska kampania Pepsi Coli
13 Feb 2011 21:26

Wspólny wysiłek EskoArtwork oraz Ball Packaging Europe przyczynił się do odniesienia historycznego sukcesu przez koncern Pepsi Co. Obie firmy wzięły aktywny udział w przygotowaniu kampanii promocyjnej Pepsi Coli na piłkarskie mistrzostwa świata, która wyniosła sprzedaż napoju na poziom dotychczas nieosiągalny dla jego producenta. Odbywająca się co cztery lata impreza, z którą pod względem popularności mogą się równać jedynie letnie igrzyska olimpijskie, zawitała w czerwcu i lipcu 2010 r. do Republiki Południowej Afryki. To święto miłośników futbolu z całego świata stanowi też tradycyjnie czas złotych żniw dla globalnych producentów rozmaitych dóbr. Pepsi Co. przygotowała z okazji mistrzostw specjalną kampanię promocyjną swego flagowego napoju. Jednym z jej elementów były puszki Pepsi Coli z nadrukowanymi, niezwykle ostrymi i szczegółowymi podobiznami najlepszych piłkarzy świata, takich jak Frank Lampard, Thierry Henry oraz Didier Drogba. Puszki wyprodukowała firma Ball Packaging Europe z pomocą technologii flekso dostarczonej przez EskoArtwork. Sukces zaklęty w detalu Wspomniana technologia to cyfrowy system obrazowania płyt fleksograficznych w wysokiej rozdzielczości Spark CtP, który posłużył do bezpośredniej aplikacji obrazu na elastyczne płyty drukujące i zapewnił uzyskanie najdrobniejszych detali. Oto jak przyciągające szczegółowym drukiem puszki Pepsi ocenił Gary Brown, Graphic Manager z Ball Packaging Europe: Dyferencjacja, jaką osiągnęliśmy na odcieniach skóry oraz detale tekstu informującego o składzie napoju były imponujące. Brown miał prawo być zadowolony z tych rezultatów tym bardziej, że osiągnięto je przy pełnej prędkości produkcyjnej druku. Wykonanie pracy tego kalibru wymaga współdziałania na wszystkich poziomach produkcji – dodaje. Jednak wysiłek się opłacił: Wiemy, że możemy zaoferować naszym klientom wyjątkową jakość, a dla rynku mamy konkurencyjne rozwiązanie o wartości dodanej. Innowacyjny druk Rezultaty mówią same za siebie: w trakcie kampanii na stronę Pepsi Co. weszło ponad 1,4 mln użytkowników Internetu, a koncern osiągnął najwyższy w swej historii udział w sprzedaży napojów gazowanych typu cola w trakcie mistrzostw świata w piłce nożnej. Jon Ellis, Marketing Manager w firmie Britvic UK, jednej z czołowych europejskich firm produkujących napoje gazowane, która współpracuje z Pepsi, komentuje: Kluczem do sukcesu takiej promocji jest zdolność stworzenia wyróżniającego się projektu, który przyciąga uwagę konsumentów i wyraźnie zaznacza tożsamość marki. Wysokiej jakości druk z ostro zaznaczonymi detalami pełni w tym procesie ważną rolę. Współpracujemy z EskoArtwork i Ball Packaging Europe nad stworzeniem najbardziej innowacyjnych rozwiązań i nad zmaksymalizowaniem potencjału naszych projektów. Gary Brown jest uszczęśliwiony sukcesem kampanii i wierzy, że rozwiązania dostarczane przez EskoArtwork pozwolą Ball Packaging Europe realizować przyszłe zamówienia klientów na nowoczesny druk w niskich nakładach. Systemy CDI wysokiej rozdzielczości EskoArtwork pozwalają nam zaoferować właścicielom marek druk najwyższej jakości, który wyróżnia produkt na półce i przyciąga uwagę konsumentów. Przykład Pepsi Coli dowodzi, że jego słowa nie są czczymi przechwałkami. Opracowanie: Tomasz Krawczak