Nowy serwis w chmurze zwiększa dostępność maszyn
23 Apr 2021 11:58

Nowy Maintenance Manager firmy Heidelberg niemal całkowicie digitalizuje proces konserwacji maszyn, ograniczając przestoje i znacząco wydłużając czas ich pracy. 

Branża poligraficzna przeobraża się pod wpływem szybkiego postępu cyfryzacji. Drukarnie muszą coraz szybciej i coraz elastyczniej radzić sobie z rosnącą liczbą zleceń, a przy tym nadal dostarczać produkty najwyższej jakości. Przestoje maszyn i/lub uszkodzenia wynikające z nieodpowiedniej konserwacji lub braku właściwej strategii mogą w krótkim czasie zagrozić konkurencyjności drukarni. Z tego powodu firma Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) już od kilku lat cyfryzuje operacje serwisowe, wyposażając systemy maszynowe w coraz inteligentniejsze funkcje pre- wencyjne w rodzaju eCall i Predictive Monitoring. Każda z nich ma na celu maksymalne wydłużenie sprawności maszyny.

Automatyczne planowanie, tworzenie i zarządzanie konserwacją

Teraz firma robi kolejny krok ku digitalizacji swego portfolio usług i przenosi inteligentną, prewencyjną konserwację do środowiska chmurowego dzięki nowemu systemowi Maintenance Manager. Dotychczas większość zadań związanych z konserwacją opierała się na papierowych kopiach list i harmonogramie konserwacji ustalonym przez Heidelberga, którego klienci przestrzegali z różną dokładnością. 

W nowej aplikacji sieciowej można planować i zarządzać wymaganymi czynnościami konserwacyjnymi, wykorzystując do tego celu dane maszyn w zautomatyzowa- nym procesie, z uwzględnieniem przerw między sesjami konserwacji oraz użytkowania maszyny. Serwisanci Heidelberga otrzymują zlecenia za pośrednictwem aplikacji zainstalowanych na ich urządzeniach mobilnych i realizują je w siedzibie klienta. Aplikacja zapewnia szczegółowe opisy poszczególnych kroków w formie tekstowej, graficznej i wideo. Pracownicy obsługi technicznej klienta również zyskują dostęp do aplikacji Maintenance Manager, dzięki czemu mogą samodzielnie wykonywać działania konserwacyjne, za które są odpowiedzialni. Ustalanie priorytetów w oparciu o pilność działań połączono w inteligentny sposób z czasem trwania konserwacji oraz danymi IoT generowanymi przez maszynę, dzięki czemu pracownicy wiedzą dokładnie, co i kiedy należy zrobić. 

Niezakłócona i dostępna dokumentacja historii konserwacji

Po zakończeniu pracy wszystkie istotne informacje są zapisywane w programie Maintenance Manager; dzięki temu możliwe są łatwy dostęp do kompletnej historii konserwacji i pełna dokumentacja, które mogą przydać się w trakcie audytu lub jako dowód dla szczególnie wymagających klientów z branży opakowaniowej czy farmaceutycznej. Cyfrowy proces konserwacji znacznie ułatwia planowanie czynności serwisowych i przestojów maszyn. Znacząco zwiększa też dostępność maszyny. Przykładowo nieplanowane przestoje maszyny Speedmaster 

XL 106 można zredukować nawet o 20%.

Maintenance Manager został opracowany we współpracy z należącą do Heidelberga firmą programistyczną DOCUFY, która wykorzystała w tym celu swą wiedzę z zakresu dokumentacji technicznej. 

Nowy Maintenance Manager został opracowany w ścisłej współpracy z użytkownikami i umożliwia teraz w pełni cyfrowe zarządzanie konserwacją – mówi Klaus Kohl, szef działu Product Management Service, Parts & Consulting w firmie Heidelberg. – Dzięki tej cyfryzacji nasi klienci korzystają z dużo wyższej dostępności maszyn, krótszych czasów przestojów i bezproblemowej dokumentacji.

Maintenance Manager jest dostępny w ramach umowy z Print Site Contract.

Tłumaczenie: TK