Opakowania do artykułów higieny osobistej warte 41 mln dolarów
29 Aug 2012 12:54

Kryzys gospodarczy i rosnąca zamożność w krajach rozwijających się wywołały znaczącą zmianę na rynku opakowań do produktów higieny osobistej – wynika z nowego raportu amerykańskiej firmy marketingowej MarketResearch. Dokument „Rynek opakowań do artykułów higieny osobistej w latach 2012-2022” wskazuje, że trendy konsumenckie zmieniły się drastycznie i dostawcy coraz bardziej koncentrują się na kosztach. Z tego względu będą coraz chętniej przenosić swój biznes do krajów „na dorobku”, co w połączeniu ze spodziewanym globalnym ożywieniem gospodarczym sprawi, że rynek opakowań do artykułów higieny osobistej osiągnie silny wzrost w ciągu następnej dekady. W konsekwencji tego, stwierdza firma konsultingowa, wartość światowego rynku opakowań do produktów higienicznych w 2012 roku wyniesie 40,99 milionów dolarów. W raporcie zauważono, że informacyjne kampanie świadomości ekologicznej przyczyniają się do popularyzacji inicjatyw zrównoważonego rozwoju, który jest coraz częściej uwzględniany przez konsumentów przy dokonywaniu zakupów produktów higieny osobistej. W konsekwencji tego kwestia stosowania surowców odnawialnych będzie narzędziem wykorzystywanym przez dostawców dla zmniejszenia kosztów i zróżnicowania gamy oferowanych produktów. Warunki rynkowe stworzyły sytuację, w której konsumenci wymagają produktów o jakości identycznej jak dotychczas, ale dostępnych w niższych cenach. Wzrastać więc będzie sprzedaż większych opakowań po niższej cenie. Wielkim zwycięzcą w następnej dekadzie mają być też tworzywa sztuczne. Raport przewiduje wzrost innowacyjności i inicjatyw zrównoważonego rozwoju w miarę, jak dostawcy podążać będą za szybko zmieniającymi się trendami konsumenckimi. Nabywcy dóbr będą w dalszym ciągu panami sytuacji, więc cięcie kosztów przez dostawców stanie się rynkowym warunkiem przetrwania. Na wzrost konkurencyjności na lokalnych rynkach opakowań do higieny osobistej wpłynie również ekspansja producentów spoza USA. Rynki produktów higieny osobistej w USA i w głównych państwach europejskich w okresie objętym prognozą będą nadal miały kluczowe znaczenie dla dostawców, jednak należy się spodziewać także rozwoju sektora opakowań do tych wyrobów w krajach azjatyckich i krajach Ameryki Południowej. To skłoni firmy do stopniowej zmiany swej strategii i skupieniu na nich większej aktywności. Na podstawie informacji firmy Visiongain