Opakowania do wyrobów alkoholowych
21 Dec 2011 10:20

Konsumenci szampana, koniaku czy wytrawnych gatunków wina należą do tej grupy odbiorców, która zwraca szczególną uwagę na wygląd i efekty dotykowe opakowania chroniącego butelkę. Z myślą o nich w dniach 6-8 grudnia br. we francuskim mieście Cognac odbywała się wystawa VS Pack. Jako czołowy dostawca opakowań do wyrobów luksusowych, opartych na materiałach biodegradowalnych, firma Stora Enso zaprezentowała podczas tego wydarzenia produkowane przez siebie kartony, pozwalające na odpowiednią ochronę i promocję najlepszych win oraz innych trunków. Kartony opakowaniowe wytwarzane przez firmę Stora Enso spełniają niezwykle restrykcyjne wymagania producentów win i alkoholi. Efekt wizualny i dotykowy związany z opakowaniem musi w tym przypadku współgrać z poczuciem obcowania z produktem luksusowym. Osiągany jest on poprzez zapewnienie gładkiej powierzchni kartonu, uzyskiwanej dzięki procesom laminowania, lakierowania, tłoczenia folią na gorąco oraz – w razie potrzeby – nakładania polietylenowej powłoki metalizowanej. Wśród kartonów przeznaczonych dla tego segmentu rynkowego są produkowane przez Stora Enso serie Ensocoat, Performa i Tambrite, wykorzystywane w zewnętrznej warstwie opakowania. Własności ochronne stają się kluczowe, gdy chodzi o zabezpieczenie zawartości opakowania. Z myślą o tego rodzaju zastosowaniach, tj. do produkcji warstwy wewnętrznej opakowania, stworzyliśmy kartony Triplex Gris, CKB i Tambrite. Co więcej, ściśle współpracujemy z wieloma czołowymi producentami opakowań z całej Europy, którzy mają bogate doświadczenie w zastosowaniu różnych gatunków kartonu. Część z nich zdobywała cenne nagrody dla produktów opakowaniowych do wina i alkoholi – mówi Hervé Vue, dyrektor sprzedaży Stora Enso Packaging na obszarze Francji. Goście odwiedzający targi VS Pack mieli też okazję wysłuchać prezentacji Ohto Nuottamo, doradcy w firmie Stora Enso Packaging, który wystąpił z tematem poświęconym kwestiom zrównoważonego rozwoju w produkcji opakowań, zatytułowanym: „Wyzwania środowiskowe a produkcja opakowań na wina i alkohole”. Luksus nie musi z założenia oznaczać nieprzyjazności dla środowiska naturalnego; chcemy uświadomić konsumentom, że opakowanie luksusowe może być wykonane z surowców odnawialnych – mówi Ohto Nuottamo. – Jako wyroby naturalne zarówno wino, jak i mocniejsze trunki mogą nabrać jeszcze większej wartości, gdy zapakujemy je w karton i papier wytwarzane w zgodzie ze środowiskiem naturalnym. Opakowanie to najlepszy środek przekazu, pozwalający na odczuwanie przez konsumenta satysfakcji z posiadania markowego wyrobu. Opracowano na podstawie informacji firmy Stora Enso