Opakowaniowa wiosna z firmą Heidelberg
19 Apr 2019 13:18

W dniu 16 maja br. w siedzibie głównej firmy Heidelberg w Wiesloch-Walldorf odbędzie się kolejna edycja Info Day Packaging. Tematyka wydarzenia obejmie trzy główne obszary: doskonałość operacyjną, możliwości wyróżnienia się i innowacyjność biznesową, które zostaną przedstawione w kontekście aktualnych trendów rynkowych. Krajową kontynuacją wydarzenia będzie Akademia Heidelberga – Opakowania, która jeszcze przed wakacjami będzie miała dwie odsłony: w Katowicach oraz Gdańsku. 

Info Day Packaging jest organizowany przez firmę Heidelberg dwa razy w roku – wiosną i jesienią, a każdorazowo bierze w nim udział kilkuset klientów z całego świata. Wydarzenie jest okazją do identyfikacji trendów i zjawisk mających wpływ na działalność naszych klientów – mówi Kerstin Haase, Head of Customer Segment Packaging w firmie Heidelberg. – Jako zespół organizacyjny pracujemy nad trendem lub aktualnym tematem, identyfikujemy wymagane korzyści dla klienta i opracowujemy rozwiązanie, które następnie przedstawiamy podczas Info Day Packaging. Print Media Center Packaging w Wies-loch-Walldorf – największe na świecie centrum demonstracyjne rozwiązań opakowaniowych w poligrafii – stanowi idealną platformę do tego celu. Szczególnie ważne jest to, że pokazujemy cały proces, kompletne rozwiązanie, a nie tylko poszczególne produkty. Chcemy podsunąć naszym klientom pomysły i pokazać im, że mogą odnosić sukcesy i zarabiać razem z nami jako ich partnerem w codziennej działalności biznesowej.

Doskonałość operacyjna 

Doskonałość operacyjną i poprawę OEE, czyli wskaźnika efektywności wykorzystania wyposażenia postrzegamy jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju biznesu – wyjaśnia Kerstin Haase. – Pod parasolem Smart Packaging Production, czyli inteligentnej produkcji opakowań zostaną zaprezentowane możliwości poprawy OEE w segmencie opakowaniowym oraz model subskrypcji, w którym wspólnie z klientem dążymy do osiągnięcia jak najwyższego wskaźnika wydajności. Zaprezentujemy pełny workflow procesu produkcyjnego z maszyną drukującą oraz urządzeniami wykończeniowymi, z narzędziami programowymi i analitycznymi. Wszystkie pokazywane podczas Info Day Packaging rozwiązania będą zawierały najnowsze innowacje – jak np. oprogramowanie Prinect Smart BI oraz system Multicolor, który znacząco redukuje czas zmiany kolorów i poprawia wydajność maszyn drukarskich.

Częste zmiany kolorów, koszty logistyczne, krótkie serie obejmujące wiele kolorów dodatkowych kosztują drukarnie opakowań dużo czasu, wydłużając zwrot z inwestycji.

System Multicolor (CMYK plus pomarańczowy, zielony i fioletowy) do generowania kolorów dodatkowych umożliwia druk przy użyciu standardowych kolorów procesowych, ale z precyzyjnym odwzorowaniem kolorów ponad 950 odcieni Pantone. Odpowiednia separacja barwna na składowe procesowe CMYK i kolory dodatkowe zastępuje dedykowane farby specjalne bez zauważalnej utraty jakości. Pozwala to na wykorzystanie tego samego zestawu farb w kałamarzach farbowych przy realizacji wielu zleceń. W segmencie druku opakowań to dość istotne zagadnienie.

Doskonałość operacyjną w pokazach pracy na żywo zobrazują linie drukujące Speedmaster XL 75-8+LYYL Anicolor oraz Speedmaster XL 162-7+L.

Możliwości optymalizacji drukowania opakowań zostaną także zaprezentowane podczas pokazów technologii takich jak Push to Stop i Zero-Defect Packaging, zapewniającej bezbłędną produkcję w najwyższej jakości. Będzie ona realizowana w workflow składającym się z Prinect Production Manager, maszyny drukującej Speedmaster XL 106-6+L z logistyką, nowej sztancy Powermatrix 106 CSB, składarko-sklejarki Diana X 115 oraz oprogramowania Prinect Smart BI.

Możliwości wyróżnienia się

Szacuje się, że łącznie około 25% wszystkich produktów drukowanych stanowią opakowania, a rynek ten – ze średnią wynoszącą ok. 3% – jest segmentem o największym wzroście w odniesieniu do globalnej wielkości produkcji poligraficznej. Opakowania są jednocześnie tym obszarem poligrafii, w którym cyfryzacja postępuje najwolniej ze względu na produkowane wolumeny. Firma Heidelberg ma świadomość, że może ona stanowić złożone zagadnienie dla drukarń i przetwórców opakowań. Większość z nich jest zbyt zajęta bieżącą działalnością operacyjną – wyjaśnia Kerstin Haase. – Dokładna ilość opakowań musi być wysłana zgodnie z harmonogramem – oczywiście przy zachowaniu najwyższej jakości – w przeciwnym razie linia pakująca stanie, a planowane kampanie sprzedaży detalicznej nie będą mogły zostać zrealizowane zgodnie z planem. Nie ma więc zbyt wiele czasu na nieuniknioną z perspektywy aktualnych tren- dów rynkowych cyfryzację, dlatego chcemy wesprzeć naszych klientów w tym procesie. Spersonalizowane opakowania wnoszą znaczną wartość dodaną. Podczas Info Day Packaging pracować będzie system do cyfrowego druku na tekturze litej i kartonach Primefire 106, zatem będzie można przekonać się, w jaki sposób bezproblemowo zintegrować najnowsze procesy cyfrowe z tradycyjnym offsetem – przy użyciu tych samych podłoży i znanych procesów wykończeniowych na istniejących urządzeniach postpressowych.

Odwiedzający Info Day Packaging będą mogli zobaczyć również rozwiązanie do aplikacji folii w maszynie Speedmaster XL106-8-LYL z FoilStar.

Oferta firmy Heidelberg skierowana jest do wszystkich rozmiarów i segmentów biznesowych klientów i obejmuje wszystkie klasy wydajności – deklaruje Kerstin Haase. – Możliwości zwiększenia produktywności zostaną zaprezentowane w kompleksowym procesie pracy, wykorzystującym wyjątkowo wszechstronne maszyny do produkcji szerokiej gamy produktów – od teczek prezentacyjnych do opakowań z zamykanym dnem – które sprawdzą się zarówno w druku komercyjnym, jak i w produkcji stricte opakowaniowej, w każdym przypadku gwarantując najbardziej ekonomiczny rezultat. Pokaz pracy na żywo będzie realizowany w linii składającej się z maszyny drukującej Speedmaster CX 102-6+L, sztancy Easymatrix 106 CS oraz najnowszej składarko-sklejarki Diana GO 85.

Innowacyjność biznesowa

Firma Heidelberg zapewnia doradztwo biznesowe, optymalizację procesów i możliwości szkolenia w zakresie innowacji biznesowej. Wprowadzony przed dwoma laty model abonamentowy jest interesujący również dla klientów z branży opakowań, ponieważ ten segment produkcji jest w dużym stopniu uprzemysłowiony i napędzany przez doskonałość operacyjną. Oprócz dostępności kluczowymi czynnikami są wydajność i produktywność – czyli podstawowe korzyści oferowane przez model subskrypcji Heidelberga. Nasze analizy wykazały, że drukarnie opakowań – w porównaniu z innymi segmentami – mają już zazwyczaj wyższy wskaźnik OEE – przyznaje Kerstin Haase. – Rynek opakowaniowy stanowi więc dla nas jeszcze większe wyzwanie, jeśli chodzi o wprowadzanie modelu subskrypcji. Zainteresowanym klientom podczas Info Day Packaging zaoferujemy możliwość indywidualnych rozmów z naszymi ekspertami, którzy podzielą się pierwszymi doświadczeniami z funkcjonowania programu. W ramach subskrypcji firma Heidelberg zapewnia maszyny, rozwiązania w zakresie zarządzania procesami oraz opiekę serwisową, idealnie dopasowane do potrzeb drukarni. Zamawianie części zamiennych, wybór i dostarczanie materiałów eksploatacyjnych oraz stałe szkolenia dla pracowników i serwis leżą również po stronie Heidelberga w ramach miesięcznego abonamentu. 

W obecnych czasach oprogramowanie odgrywa coraz ważniejszą rolę przy zarządzaniu procesami produkcyjnymi, ich optymalizacji, monitorowaniu i automatyzacji. Możliwości, jakie daje wszechobecna cyfryzacja, na nowo definiują współpracę. Dzisiejsze procesy produkcyjne są kontrolowane i optymalizowane przez rozwiązania programowe. Inteligentnie zestawiane i analizowane dane dostarczają cennych informacji o stanie i wydajności drukarni. W rezultacie można znacznie efektywniej obniżać koszty produkcji i lepiej wykorzystać posiadane zasoby, jednocześnie zwiększając produktywność. W obszarze Smart Print Shop goście będą mogli dowiedzieć się więcej o rozwiązaniach w tym zakresie znajdujących się w ofercie Heidelberga takich jak m.in. Heidelberg Assistant, Heidelberg eShop oraz programy nowoczesnej opieki serwisowej Lifecycle Solutions.

Akademia Heidelberga Opakowania

Krajową kontynuacją Info Packaging Days będzie Akademia Heidelberga Opakowania – cykl seminariów odbywających się w ramach Akademii Heidelberga, dedykowanych właścicielom i osobom zarządzającym drukarniami opakowaniowymi, poszukującym rozwiązań w zakresie zintegrowanego środowiska produkcyjnego i informatycznego. Akademia Heidelberga to nowa nazwa i nowa formuła cyklu spotkań poświęconych najbardziej aktualnym wyzwaniom rynku poligraficznego. Seminarium Akademia Heidelberga Opakowania będzie niepowtarzalną okazją do zapoznania się z najnowszymi rozwiązaniami informatycznymi wspierającymi realizację procesów biznesowych i produkcyjnych, zarządzanie przedsiębiorstwem, specjalizowaną analitykę finansową i operacyjną oraz rozwojem technologii produkcyjnych pod kątem optymalizacji, wydajności i redukcji kosztów wytwarzania. Będzie to także okazja, aby dowiedzieć się więcej, jak wykorzystać druk analogowy i cyfrowy opakowań w ramach jednorodnego środowiska. Jednym z zasadniczych problemów, z jakimi konfrontowani są przedsiębiorcy, jest optymalne, przemyślane określenie konfiguracji maszyn, które idealnie odpowiadają specjalizacji i profilowi zleceń danej drukarni. Podczas seminarium zostaną przedstawione konfiguracje specjalne maszyn offsetowych, które wychodzą naprzeciw obecnym trendom w segmencie produkcji opakowań. Kolejnym tematem poruszanym podczas seminarium będzie Web2Pack, czyli próba przybliżenia koncepcji wykorzystania modelu biznesowego Web2Print w produkcji opakowań, co może stanowić przełom i zupełnie nowe podejście do modelu biznesowego dla drukarń opakowaniowych. 

Bardzo ważnym zagadnieniem, które również znajdzie swoje miejsce podczas Akademii Heidelberga, będzie przemysłowy niskonakładowy druk opakowań z wykorzystaniem personalizacji i wersjonizacji na maszynie Primefire 106. Uczestników seminarium powinien zainteresować zaprezentowany po raz pierwszy na jesieni ubiegłego roku podczas konferencji naukowej IC i IARIGAI w Warszawie innowacyjny raster offsetowy modulowany amplitudowo MultiDot. Raster ten pozwala na znaczącą redukcję kosztów zużycia farby, ale także oferuje użytkownikom skuteczną metodę znakowania, identyfikacji i weryfikacji autentyczności produktów, co ma ogromne znaczenie na przykład w przypadku opakowań farmaceutyków czy też produktów premium. Podczas seminarium omówiona zostanie także technologia Multicolor opatentowana przez firmę Heidelberg, będąca narzędziem istotnie zwiększającym wydajność procesu drukowania. Kolejnym tematem spotkań będzie grupa rozwiązań informatycznych pozwalających wykorzystać w ramach analizy Big Data informacje generowane przez maszyny i urządzenia podczas realizacji procesów produkcyjnych tak, aby móc po ich zinterpretowaniu zamienić na wiedzę wspierającą podejmowanie decyzji i świadome analizowanie działań w firmie. Takim narzędziem jest na przykład Prinect Smart BI, który oferuje pełną analitykę biznesową i produkcyjną. Na zakończenie seminarium planowana jest prezentacja zdobywającej coraz większą popularność subskrypcji Heidelberga. 

Jeszcze przed wakacjami Akademia Heidelberga zawita do Katowic (30 maja) oraz do Gdańska (27 czerwca). Jesienią seminarium odbędzie się w Poznaniu podczas targów opakowaniowych Taropak. AN

16 maja br. w siedzibie firmy Heidelberg w Wiesloch-Walldorf odbędzie się kolejna edycja Info Day Packaging