Orzeszki w nowym opakowaniu
22 May 2012 11:11

Włoski producent orzechów, Murano SpA zastąpił metalowe pudełka z mieszanymi orzeszkami opakowaniami z tworzywa sztucznego, SuperLock. Zdaniem firmy, ułatwiają one – jako pojemniki monomateriałowe – proces pakowania i przyciągają wzrok atrakcyjną formą graficzną. Wydłużony cykl życia produktu na półce, świetny kolor i przezroczyste okienko, przez które widać zawartość to niektóre z zalet, które wymienia rodzinna włoska firma Murano, opowiadając o nowym opakowaniu SuperLock firmy RPC Superfos, które wybrała dla swych produktów. Firma od dziesięcioleci odnosi sukcesy na rynku i w tej dziedzinie nie chce żadnej zmiany. Mówi kierownik zakupów, Francecso Eboli: Stale pracujemy nad doskonaleniem działalności, a nowe opakowania to jeden z aspektów tych prac. Jesteśmy firmą rodzinną, mamy ciekawą historię. Mój dziadek założył firmę Murano w 1944 r., a mnie podoba się, że mogę łączyć stare tradycje z nowatorskimi rozwiązaniami – takimi jak SuperLock. Atut w logistyce Francesco Eboli podkreśla, że SuperLock to atrakcyjna alternatywa metalowych puszek, które firma stosowała do tej pory. Puszki miały tworzywowe wieczko, składały się więc z dwóch różnych materiałów. Eboli uważa, że SuperLock jako opakowanie monomateriałowe ułatwia proces napełniania. Kolejny plus dla logistyki i efektywności łańcucha dostaw to doskonała ustawność opakowań SuperLock, co pozwala maksymalnie wykorzystać pojemność magazynu. Wyjątkowo niski współczynnik przenikania tlenu spełnia wymagania niezbędne dla zapewnienia długiego cyklu życia produktu na półce. Ochrona barierowa na wszystkich powierzchniach w połączeniu z membranowym zamknięciem sprawiają, że pikantne orzeszki w pudełku z tworzywa sztucznego mają równie długi cykl życia na półce jak wówczas, kiedy były sprzedawane w metalowych puszeczkach. Firma Murano zupełnie bezproblemowo przestawiła się na produkcję nowych opakowań, wprowadzając je do napełniania produktem. SuperLock to dokładnie to, czego szukaliśmy, a w dodatku jest rozwiązaniem oszczędnym pod względem kosztów. Czy podoba nam się SuperLock? To nie jest twardy orzech do zgryzienia – z zadowoleniem stwierdza Francesco Eboli. Wspaniałe perspektywy Francesco Eboli cieszy się także z pozytywnego przyjęcia opakowania SuperLock przez konsumentów: Jest dla nas bardzo ważne, że opakowania SuperLock mogą być jaskrawe. Stosujemy kolory takie, jak żywa pomarańcza, ostra zieleń i silny błękit, ponieważ wizualny efekt jest ważny, aby produkt przyciągnął uwagę klienta na półce supermarketu. Doceniamy też przezroczyste, elegancko ukształtowane okienko, które pozwala obejrzeć orzeszki w zamkniętym opakowaniu. Sprzedaż dopiero się rozpoczęła, ale Francesco Eboli już odnotował pozytywne reakcje klientów, którym bardzo podoba się nowe opakowanie i nowatorski wygląd. Murano jest jednym z największych producentów suszonych owoców i orzechów we Włoszech. Wyroby firmy są głównie sprzedawane pod marką Fatina, która jest własną marką Murano, dostępną w wielkich sieciach supermarketów i delikatesach w całym kraju. Zalety SuperLock Jak przekonuje producent, SuperLock gwarantuje 24-miesięczny okres przydatności zapakowanego produktu do spożycia. Tak długi okres przydatności uzyskuje się dzięki ekstremalnie niskiej przepuszczalności tlenu przez nową barierę tlenową. W opakowaniu SuperLock produkty codziennego użytku mogą przebywać na półce dwukrotnie lub nawet trzykrotnie dłużej niż w standardowym opakowaniu. Nowy SuperLock ma wszelkie zalety tworzywa sztucznego oraz wygląd, gładkość i przezroczystość szkła, często stosowanego do pakowania produktów żywnościowych. Stosowanie opakowań z tworzyw sztucznych znajduje szerokie uzasadnienie: materiał ten znacznie redukuje hałas na linii napełniania oraz umożliwia wygodne napełnianie pojemników na gorąco. Co więcej, jest odporny na uderzenia; doskonale nadaje się do sztaplowania, co pozwala ograniczyć koszty magazynowania i transportu. Opakowanie można używać w kuchenkach mikrofalowych, zmywarkach do naczyń i lodówkach. Opracowano na podstawie informacji firmy RPC Superfos