Pakfood okiem organizatorów i uczestników
27 Oct 2011 11:29

45 tys. osób obejrzało w ciągu 5 dni (11 – 15 września) wspólny blok sześciu wydarzeń targowych: Pakfood, Polagra-Tech, Polagra-Food, Gastro Trendy i Smaki Regionów oraz KWZH (Krajowa Wystawa Zwierząt Hodowlanych) W tym roku Targi Opakowań dla Przemysłu Spożywczego Pakfood, najważniejsze wydarzenie poświęcone opakowaniom dla przemysłu spożywczego w tej części Europy, zgromadziło 140 firm z 18 krajów świata (m. in. z Czech, Francji, Hiszpanii, Irlandii, Niemiec, Portugalii, Szwajcarii, Szwecji, USA, Włoch i Wielkiej Brytanii), które zaprezentowały surowce i półprodukty do produkcji opakowań, materiały opakowaniowe, gotowe opakowania spożywcze i pomocnicze środki opakowaniowe, a także maszyny do ich produkcji oraz maszyny i urządzenia pakujące, znakujące oraz etykietujące. Obecne były firmy oferujące usługi poligraficzne, a także doradztwo techniczne. Najsilniej reprezentowanym podczas targów segmentem były maszyny pakujące i opakowania żywności. Ponad 1/3 wystawców stanowiły firmy zagraniczne. Dla Profesjonalistów O dobrej koniunkturze na rynku oraz o dynamicznym rozwoju branży świadczy także imponująca liczba zwiedzających. Ekspozycje targów Pakfood oraz odbywających się równolegle pozostałych targów odwiedziło blisko 45 tys. gości z całego świata, wśród nich m.in. przedstawiciele przedsiębiorstw, zakładów produkcyjnych i firm handlowych branży spożywczej, tj. producenci wyrobów spożywczych i napojów, hurtownicy branży spożywczej i opakowaniowej, przedstawiciele zakładów przetwórstwa mięsnego, rybnego i owocowo-warzywnego oraz sieci handlowych. Nowości Pakfood to cenione forum prezentacji najnowszych rozwiązań i technologii, które mają swoją premierę podczas targów w Poznaniu. W tym roku wśród produktów wyróżnionych znakiem nowości można było zobaczyć najnowsze rozwiązania technologicznie w zakresie opakowań, automatów pakujących, belownic, drukarek, etykieciarek, znakowników, weryfikatorów kodów kreskowych, pomp próżniowych oraz wiele innych. Prezentacja nowości przyniosła wiele ciekawych informacji na temat najnowszych technologii i trendów w branży. Wydarzenia towarzyszące Seminaria, konferencje i prezentacje towarzyszące ekspozycji wystawców pozwoliły na zapoznanie się z aktualną sytuacją branży opakowaniowej, wymianę doświadczeń dotyczących innowacji, technologii oraz bezpieczeństwa opakowań, stwarzając korzystny klimat do nawiązywania kontaktów handlowych w międzynarodowym gronie. Dla podkreślenia znaczenia opakowań podczas targów odbyła się kolejna już odsłona Dnia Opakowań oraz miały miejsce seminaria dedykowane aktualnym zagadnieniom przemysłu opakowaniowego w Polsce, przygotowane przez Polską Izbę Opakowań, Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Opakowań oraz Instytut Logistyki i Magazynowania przy współudziale Międzynarodowych Targów Poznańskich. Tematykę innowacyjności w branży podjęła również Konferencja pn. „Innowacyjne Opakowania”, stanowiąca cenne forum wymiany doświadczeń z zakresu nowoczesnych trendów i możliwości w dziedzinie opakowań pomiędzy dostawcami technologii, maszyn, urządzeń i materiałów do produkcji opakowań a przedstawicielami drukarń opakowaniowych i studiów graficznych projektujących opakowania oraz ich klientami. Wymagania dotyczące produkcji opakowań, oczekiwania zleceniodawców oraz omówienie technologii umożliwiających ich realizację były głównym tematem konferencji pt. „Bezpieczne Opakowanie”, zorganizowanej przez Wydawnictwo Alfa-Print. Spotkanie z rynkowymi liderami pod patronatem Międzynarodowych Targów Poznańskich umożliwiło wymianę doświadczeń m.in. w zakresie zagadnień migracji farb i lakierów. Z technologią drukowania fleksograficznego można było zapoznać się podczas wykładu „Fleksografia opakuje prawie wszystko”, zorganizowanego przez Zrzeszenie Polskich Fleksografów. Prestiżowe wyróżnienia MTP Prestiżowe wyróżnienia – Złoty Medal MTP oraz Acanthus Aureus – zostały uroczyście wręczone pierwszego dnia targów podczas Gali Nagród. W tym roku Złoty Medal MTP podczas targów Pakfood otrzymała dmuchawa gorącego powietrza Leister HOTWIND SYSTEM, wyprodukowana przez firmę Leister Process Technologies ze Szwajcarii i zgłoszona przez Heisslufttechnik Flocke Sp. z o.o. z Katowic. Złoty Akant to nagroda wręczana firmom, których targowe stoiska najlepiej sprzyjają realizacji ich strategii marketingowej. W tym roku otrzymały je: firma Multi z Opola oraz Radpak z Włocławka. Polska Izba Opakowań wyróżniła osoby i firmy, które swoją działalnością w szczególny sposób przyczyniają się do rozwoju przemysłu opakowaniowego w Polsce, nadając im tytuły „Zasłużony dla Przemysłu Opakowań”. W tym roku tytuł otrzymał Wojciech Pawłowski, twórca polskiej grupy kapitałowej Warta Glass Group (producenta opakowań szklanych) oraz Założyciel Polskiej Izby Opakowań. Natomiast wyróżnienie – „Firma zasłużona dla Przemysłu Opakowań” otrzymała spółka Opakofarb. Targi oczami wystawców Bahpol: Trafność decyzji o wzięciu udziału przez firmę Bahpol w targach Pakfood potwierdziła duża liczba odwiedzających. Firma przygotowała dla nich wiele innowacji, m. in.: wydruki w technologii HD Flekso, opakowania z systemem „otwórz-zamknij” oraz z nacięciem ułatwiającym otwieranie. Na stoisku znajdował się również ekran, na którym prezentowany był film przedstawiający firmę Bahpol i jej produkcję. (...) Organizatorzy targów zadbali o porządek i atrakcje przyciągające zwiedzających, a przede wszystkim o część merytoryczną, m.in. seminaria, które dały okazję do poszerzenia wiedzy i zainicjowanie dyskusji na tematy ważne dla branży opakowań. Targi Pakfood to doskonała okazja do nawiązania nowych kontaktów biznesowych (w tym międzynarodowych), utrzymywania dobrych relacji z obecnymi klientami oraz wzajemnej wymiany doświadczeń z innymi wystawcami, dlatego firma Bahpol z prawdziwą przyjemnością deklaruje chęć uczestniczenia w kolejnych edycjach tej imprezy. AHS Polska: Targi Pakfood 2011, choć zorganizowane w trakcie kryzysu gospodarczego, pokazały, że przedsiębiorstwa z branży opakowaniowej podchodzą do ciężkiej sytuacji rynkowej z optymizmem. (...) Firma zaprezentowała na stoisku swoją ofertę, w tym m.in. manipulator podciśnieniowy VacuEasyLift, pozwalające na efektywną pracę z niestandardowymi ładunkami (w zależności od ciężaru produktu przeznaczonego do manipulacji, dostępne są różne typy manipulatorów, np. najpopularniejsze wśród klientów VacuEasyLift typu od VM160 do VM300, a w przypadku branży drzewnej i meblarskiej manipulatory dwutubowe VM2160 oraz VM2180). Podnośniki tego typu znacząco wpływają na ułatwienie pracy, a w pewnych zakresach stanowią alternatywę dla paletyzatorów. Transport bliski to nie tylko manipulatory, dlatego oferta zawierała również lekkie wózki manipulacyjne, wciągniki łańcuchowe i linowe oraz podnośniki typu tawigripp. Coleman International: Po raz kolejny mieliśmy przyjemność brać udział w targach Pakfood. Duża liczba odwiedzających przełożyła się na wzrost zainteresowania naszą ofertą. Cieszy nas również fakt, że coraz większa liczba osób przychodzi z konkretnym tematem i wyraża rzeczywistą chęć zakupu naszych urządzeń. W tym roku jako „Nowość na Pakfood” zaprezentowaliśmy pierwszy na rynku ECO-inkjet, drukarkę Markem-Imaje 9232. Nasz najnowszy produkt cechuje najniższy koszt użytkowania spośród drukarek dostępnych na rynku oraz konstrukcja przyjazna zarówno środowisku, jak i użytkownikowi. Model 9232 wzbudził zainteresowanie wśród zwiedzających, czego wyrazem były liczne zapytania. Planujemy wziąć udział w kolejnej edycji targów. Jest to dla nas dobra okazja do zaprezentowania naszej oferty potencjalnym klientom oraz możliwość spotkania i rozmowy z firmami, które już z nami współpracują, co jest dla nas ważnym aspektem. Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy odwiedzili nasze stoisko! Filip Żydek, kierownik sekcji Automation, Piab Polska: Tegoroczne tragi PAKFOOD były przeciętne na tle ostatnich lat, jeśli brać pod uwagę liczbę odwiedzających nasze stoisko. Firma Piab systematycznie – przynajmniej raz czy dwa razy w roku – stara się wprowadzać nowe rozwiązania w technice podciśnieniowej, w związku z tym na każdej wystawie chcemy zaprezentować coś nowego w zakresie transportu podciśnieniowego materiałów sypkich czy elementów chwytaków (pompy piCLASSIC lub transportery piFLOW). Z drugiej strony daje się zauważyć tendencję do zmniejszania liczby gości na stoisku, trafiających do nas samoistnie. (...) Myślę, że pora jest zauważyć zmianę w przekroju i ilości odwiedzających i zmienić podejście oraz oczekiwania wobec targów takich jak PAKFOOD. n Anna Wesołek, Inga International: Dla podpoznańskiej drukarni INGA International targi Pakfood stanowiły doskonałą okazję do zaprezentowania spektrum swych usług. Kierownicy działu sprzedaży oraz project managerowie pracujący w dziale pokazali podczas targów m.in. kartoniki Premium, karty blistrowe i ofertę Co-Packingu. Duże zainteresowanie wzbudziły również nowe rozwiązania innowacyjne firmy INGA. Oferta skierowana do szerokiego grona potencjalnych klientów z różnych branż, nowa odsłona stoiska oraz profesjonalna potargowa obsługa pracowników działu przyczyniła się nie tylko do nawiązania nowych kontaktów, ale również do otrzymania zapytań dotyczących konkretnych produkcji. Pobyt na targach firma INGA zalicza więc do udanych. Już dziś planuje swoją obecność na kolejnych targach. n Opracowano na podstawie informacji MTP