Pięć zmysłów opakowania
1 Apr 2015 19:07

W opakowaniu ma znaczenie nie tylko to, co jest widoczne dla oczu. Stanisław Moczulski, dyrektor sprzedaży w firmie Metsä Board Paperboard Poland, wypowiada się o różnych odczuciach, które odgrywają rolę przy wyborze właściwej jakości kartonu. Miłość od pierwszego wejrzenia? Naturalnie wygląd optyczny opakowania jest decydujący dla pierwszego wrażenia – konsumenci często podejmują decyzje o zakupie w ciągu tylko trzech sekund. Gdy poszukują na regałach swojej ulubionej marki, kolor i grafika powinny spełniać ich oczekiwania. Efekty specjalne są ważnym elementem opakowań luksusowych, przede wszystkim laminatów foliowych. Ale nie tylko wykonanie powierzchni odgrywa rolę; opakowanie luksusowe musi być również stabilne pod względem kształtu. Musi być w stanie nienaruszone pokonać wszystkie drogi transportowe – zanim osoba obdarowana weźmie je w ręce. Niektóre z naszych kartonów zostały opracowane pod kątem określonych zastosowań, np. karton nadający się do najwyższego stopnia uszlachetnienia powierzchni, opracowany dla rynku Beautycare lub inny skierowany do segmentu Healthcare, którego powierzchnia została zoptymalizowana do dwuwymiarowego kodowania matrycowego. Głowa czy serce? W przypadku opakowań również emocje odgrywają rolę Limitowane edycje tak samo jak spersonalizowane opakowania są również na czasie. Budzą one tęsknotę, powodują, że stajemy się kolekcjonerami lub budują związek osobisty z marką. Te trendy, które są w wielkim stylu praktykowane przez niektóre znane marki, zyskują duże wsparcie i różnorodność zastosowania dzięki cyfrowej technologii drukowania. Do druku cyfrowego nadają się w szczególności gatunki kartonu o doskonałej gładkości i białości oraz o stałej wilgotności, tak aby były zapewnione doskonała płaszczyzna i dobra stabilność kształtu. Szczególnie ważne są również wysoka jakość cięcia i precyzyjne kąty proste arkuszy. Nasze wszystkie kartony nadają się do druku cyfrowego. Na cyfrowych maszynach drukarskich takich jak HP Indigo, Xeikon, Xerox i innych dzięki sprawdzonym właściwościom osiągane są doskonałe wyniki. Dobre odczucie Gdy chodzi o opakowania, myślimy przede wszystkim o zmyśle dotyku. Jednak cechy haptyczne opakowania – to, jak jest odczuwane w dotyku – mogą pozytywnie wyróżnić produkt z masy. Jeżeli przykładowo wszystkie produkty segmentu premium mają powierzchnię na wysoki połysk, wtedy na przykład matowa powierzchnia może wyglądać szczególnie szlachetnie. Ponadto właściwości haptyczne oznaczają, że sens opakowania polegający na ochronie zawartości można nie tylko zobaczyć, lecz również poczuć w dotyku, nawet jeżeli jest ono lekkie. Gdy zmniejszaliśmy gramaturę naszych gatunków kartonów, chodziło o zachowanie ich właściwości i funkcji ochronnej. Naszym celem były stabilne i niezawodne opakowania bez dodatkowej masy. Zawsze prosto przed siebie W przypadku opakowań nie mogą występować żadne zapachy i smaki, zwłaszcza że w epoce mediów społecznych renoma marki może ulec ruinie w ułamku sekundy. Już od wielu lat prowadzimy badania czystości kartonu, aby zapobiegać szkodliwym oddziaływaniom olejów mineralnych, chemikaliów i bakterii, ak również przenoszeniu zapachów i smaków. Nasze produkty są wytwarzane z naturalnie czystych nowych włókien o znanym składzie. Dlatego mogą być stosowane jako bezpieczne opakowanie bezpośrednie bez bariery funkcjonalnej. Nie jest więc wymagana dodatkowa warstwa ochronna, która mogłaby wywierać negatywny wpływ na zdolność do recyklingu, ślad węglowy, koszty, efektywność materiałową i występowanie odpadów. W ten sposób ma to sens Naturalnie produkcja opakowań, które spełniają te wszystkie warunki, wymaga najwyższej jakości i efektywności. Naszym celem jest wyprodukowanie kartonów takiej jakości, które mogą być z łatwością przetwarzane, bez zakłóceń procesów i powstawania wybrakowanej produkcji. Często się zdarza, że klienci do określonego zastosowania potrzebują specjalnego doradztwa. Nasz personel specjalistyczny, włącznie ze mną osobiście, służy Państwu w każdej chwili pomocą. Świat kreowania opakowań i technik drukarskich nie zna spoczynku. Dlatego postawiliśmy sobie za cel być zawsze o krok do przodu, aby zapewnić w ten sposób firmom przetwórczym i produktom markowym wyprzedzenie względem konkurencji. Opracowano na podstawie materiałów firmy Metsä Board