Plast-Box, jeden z liderów w produkcji opakowań z tworzyw sztucznych, w pierwszym półroczu bieżącego roku wypracował skonsolidowane przychody o wartości 80,8 mln zł (wobec 76,3 mln zł po 6 miesiącach roku ubiegłego). Grupa pierwsze półrocze zamknęła zyskiem netto na poziomie skonsolidowanym w wysokości 3,1 mln zł (stopa 3,9%). Jednocześnie zanotowała marżę EBITDA na poziomie 8,7 mln zł, przy stopie EBITDA wynoszącej 10,8%.
Spółka matka Plast-Box w pierwszych 6 miesiącach br. poprawiła rok do roku przychody ze sprzedaży o 3,5% uzyskując wartość 70,6 mln zł, a także wypracowała marżę EBITDA na poziomie 5,4 mln zł oraz 1,1 mln zł zysku netto. W tym samym okresie spółka córka na Ukrainie może pochwalić się 39,3% wzrostem sprzedaży wyrażonym w hrywnach, wzrostem zysku netto o 67,6% i wartości EBITDA o 39,8% (także UAH).
Wyniki całej grupy po I półroczu prezentują się dobrze – mówi Grzegorz Pawlak, prezes zarządu Plast-Box SA. – Bardzo korzystnie wypada nasza ukraińska spółka córka, która po 6 miesiącach br. osiągnęła 11,0 mln UAH zysku netto wobec 6,6 mln UAH w roku ubiegłym i wypracowała marżę EBITDA na poziomie 21,9 mln UAH, przy stopie EBITDA wynoszącej 15,1%.
Ponadto spółka ta zanotowała we wszystkich segmentach sprzedaży dynamiczny wzrost.
Dobre wyniki finansowe grupy znalazły odzwierciedlenie w wyższej dywidendzie. Całkowita kwota dywidendy wyniosła blisko 6,3 mln zł. Dywidendę wypłacono w dniu 3 lipca 2017 r.
Plast-Box jest znaczącym wytwórcą twardych opakowań pracującym w formule B2B, który stale umacnia swoją pozycję w Europie. Produkty Plast-Boxu są eksportowane do zdecydowanej większości krajów Europy, w tym m.in. do Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Austrii, oraz na wschód – głównie na Ukrainę i do Rosji. Udział eksportu w skonsolidowanych przychodach po pierwszym półroczu wyniósł 62,5%.
Działamy w skali międzynarodowej, prowadząc aktywność niemal we wszystkich krajach na naszym kontynencie. Zwiększamy udział w rynku europejskim i z powodzeniem konkurujemy z wiodącymi firmami w Europie – informuje prezes Pawlak. – Jednocześnie mocno budujemy swoją pozycję w Europie Wschodniej, gdzie po dwóch kwartałach br. zwiększyliśmy sprzedaż o 30,9% rok do roku.
Plast-Box jest producentem zaopatrującym przede wszystkim branżę spożywczą, a także podmioty oferujące wyroby chemiczne dla gospodarstw domowych, firm remontowych i budowlanych. Główną pozycję asortymentową stanowią zamykane wiadra, których sprzedaż w I półroczu zwiększyła się do 64,2 mln zł, tj. o 2,6%, generując tym samym 79,5% przychodów grupy. Poza tym w ofercie spółki znajdują się skrzynki dla branży spożywczej i produkty użytkowe, sprzedawane w sieciach handlowych.
Opracowano na podstawie materiałów firmy Plast-Box