Po Emballage 2014: dobre nastroje wystawców – Tomasz Krawczak
18 Dec 2014 13:57

Jak przekonują organizatorzy, tegoroczne 41. targi Emballage & Manutention w paryskim Parku Ekspozycyjnym Paris Nord Villepinte (17-20 listopada) spełniły oczekiwania branżowych profesjonalistów. Liczba wystawców i odwiedzających oraz ich ranga potwierdziły stabilność i potencjał sektora opakowań. Podsumowanie czterodniowej imprezy wypada korzystnie: w stolicy Francji swoją ofertę zaprezentowało 1570 wystawców (połowa spoza Francji) reprezentujących 4 sektory: opakowaniowy, przetwarzania, druku i obsługi. Ich stoiska odwiedziło 96,5 tys. zwiedzających ze 100 krajów z całego świata (35% spośród nich nie było Francuzami). Véronique Sestrieres, dyrektorka targów Emballage & Manutention, skomentowała tegoroczną edycję: Wyniki wystawy są pozytywne i zachęcające. Synergie stworzone podczas imprezy –z jej komplementarną ofertą w zakresie opakowań, procesów, druku oraz obsługi – będą korzystne dla całej branży. Targi umożliwiły wystawcom, z ich coraz bardziej stylowymi i edukacyjnymi stoiskami, przyciągnięcie uwagi klientów, zyskanie nowych perspektyw oraz podkreślenie swych najnowszych innowacji. Opinie wystawców Aniflex. Polska spółka dostarczająca wysokiej jakości etykiety samoprzylepne drukowane w dwóch technologiach – cyfrowej i fleksograficznej – zaprezentowała się na paryskich targach po raz pierwszy. Jak podkreślił Maciej Wojtaszek, współwłaściciel spółki Aniflex: Doskonała jakość prezentowanych etykiet połączona z niebanalną ekspozycją produktów, przygotowaną w sposób umożliwiający stworzenie doskonałej przestrzeni do dyskusji, przyciągały tłumy odwiedzających. Obok próbnych wersji etykiet samoprzylepnych stworzonych na potrzeby targowe, spółka zaprezentowała także etykiety samoprzylepne na produktach realizowanych dla dotychczasowych klientów. Osoby odwiedzające targi mogły zatem zapoznać się nie tylko z doskonałą jakością produktów, ale także przekonać się, że etykiety produkowane przez naszą firmę zdobią opakowania największych producentów z branży spożywczej, kosmetycznej, chemicznej itp. Projektując stoisko firmy postawiliśmy na minimalistyczną formę, która stanowiła tło dla naszych produktów. Wysoka jakość etykiet oraz odwaga w kreowaniu nowych trendów wzbudzały ogromne zainteresowanie wśród odwiedzających targi i tym samym wpłynęły na niewątpliwy sukces wystawienniczy spółki. Dziesiątki przeprowadzonych rozmów, spotkania z obecnymi i potencjalnymi klientami pokazały, że nasze produkty (...), a także otwarta postawa na potrzeby i specyfikę rynków zagranicznych pozwalają na ciągły wzrost konkurencyjności oraz umacnianie marki Aniflex na arenie międzynarodowej. Cognex. Obecność na targach Emballage w roli wystawcy spółki Cognex Corporation, wiodącego światowego dostawcy systemów widzenia komputerowego, podsumowuje Daniel van Rookhuijzen, dyrektor ds. komunikacji marketingowej w Europie Południowej: To była bardzo udana wystawa dla firmy Cognex. Ilość i jakość gości odwiedzających stoisko stały na wysokim poziomie. Trafiały do nas osoby zainteresowane przemysłowymi systemami wizyjnymi. Wydaje się jednak, że to targi skierowane do ludzi zainteresowanych działalnością na francuskim rynku (rynki międzynarodowe były reprezentowane w zdecydowanie mniejszym stopniu). Denipro/Ferag AG. Szwajcarska firma Denipro AG, systemowy dostawca specjalizujący się w produkcji wysokowydajnych przenośników rolkowych, jest bardzo zadowolona z udziału w paryskich targach. Przez jej stoisko przewinęło się wielu specjalistów branżowych, których szczególnie zainteresowały odbywające się „na żywo” demonstracje możliwości systemu Easychain – elastycznego transportera modułowego, stworzonego w oparciu o firmową filozofię „toczyć się zamiast ślizgać”. Dodatkowo wielu zwiedzających przyciągnęło innowacyjne wzornictwo zaprezentowanej na stoisku technologii Skyfall, stworzonej przez spółkę-matkę, firmę Ferag AG. (...) Nasze otwarte i jasno oświetlone stoisko z dwiema demonstracyjnymi liniami transportującymi stanowiło platformę zachęcającą do kontaktu tak z obecnymi partnerami, jak i do nawiązywania nowych kontaktów. Na targach nawiązaliśmy konkretne rozmowy o współpracy z dużym francuskim producentem samochodów oraz jednym z największych producentów żywności na świecie – podsumował targi Bernard Siebert, dyrektor Ferag/Denipro France. Firma już teraz deklaruje chęć ponownego zorganizowania swego stoiska za dwa lata. EFI. Marc Verbiest z EFI podkreślił świetne nastroje panujące w firmie po zakończeniu targów. Wystawa była dla nas doskonałą okazją do dotarcia z ofertą na rynki, na które moglibyśmy w inny sposób nie trafić. Wśród prezentacji znalazły się produkty dostarczane EFI przez pozyskane w ostatnich miesiącach firmy GamSys i PC-Topp (zajmujące się, odpowiednio, tworzeniem systemów ERP/MIS dla producentów opakowań oraz oprogramowania dla producentów opakowań z tektury falistej). Żadne z tych rozwiązań nie są jednak na razie dostępne na polskim rynku. Firma pokazała również najnowszą wersję zaawansowanego interfejsu Digital StoreFront w2P (kompleksowego rozwiązania do obsługi sprzedaży elektronicznej dla producentów mediów drukowanych), z rozwiązaniem do drukowania danych zmiennych firmy DirectSmile. H.B. Fuller. Z dumą przyjmujemy duże zainteresowanie, jakim na targach Emballage cieszyły się nasze produkty: Avantra True oraz Avantra 9271, prezentowane w sektorze Pack Innovation. Ta nowa generacja klejów do opakowań została stworzona z myślą o ochronie środowiska. (...) Te produkty zostały stworzone w bliskiej współpracy z klientami, producentami maszyn oraz dostawcami surowców. Zapewniają wiele korzyści, które zwiększają wydajność maszyn oraz ekonomiczność procesów, m.in. krótsze przestoje, mniejszą ilość napraw, mniej odpadów oraz zredukowane zużycie surowców. Firma pokazała również najnowsze rozwiązania dla producentów tektury falistej, którzy chcą osiągnąć zerową ilość defektów na swoich liniach produkcyjnych: kleje Ipacoll PWC 3107 I UV oraz Ipacoll WD 3930 U – skomentowała obecność firmy H.B. Fuller na targach Marie Boutemy. Invento. Polska firma Invento, pierwszy i jedyny na europejskim rynku producent puszek z PET opracowanych w technologii gorącego rozdmuchu preformy, wyróżniała się na paryskich targach wyjątkowością swojej oferty. Olivia Majorkiewicz, odpowiedzialna w Invento za marketing i sprzedaż, wystawiła targom bardzo pozytywną ocenę. Nasze stoisko odwiedziła bardzo duża liczba gości, zarówno przedstawicieli branż opakowaniowej i spożywczej, producentów napojów, jak i studentów. To było dobre miejsce do nawiązania licznych ciekawych kontaktów biznesowych: nie tylko ze zwiedzającymi, ale również z wystawcami, zwłaszcza ze względu na interesujący profil odwiedzających. Nasi goście podkreślali potencjał marketingowy, jaki posiadają produkowane przez nas opakowania; puszki Pet Invento łączą w sobie dwa różne materiały: aluminium i PET. Większość pytań dotyczyła naszej przełomowej technologii i procesu produkcji, jak również zalet opakowań: transparentności, dowolności w projektowaniu kształtów i kolorów oraz możliwości zastosowania tłoczeń na powierzchni puszki. Ishida. Firma Ishida pokazała szeroki zakres swoich innowacyjnych rozwiązań do ważenia i pakowania, wśród nich kilka nowości. Stoisko firmy zostało podzielone na trzy części: Systemów Ważących, Kontroli Jakości oraz Świeżych Rozwiązań. Jedną z nowości była wodoodporna wersja wielogłowicowej naważarki RH, która posiada niezależne certyfikaty najwyższego poziomu ochrony przed wodą i pyłem, a także system rentgenowskiej inspekcji umożliwiający – z prędkością produkcyjną – precyzyjne wskazanie w mięsie i drobiu miejsca, w którym znajduje się nawet najmniejsza kostka. Inne rozwiązania to m.in. system kontroli rentgenowskiej bute lek z PET, opakowań typu tetra pack i torebek, a także unikalna naważarka świeżej żywności Fresh Food Weigher, pakowarka tacek Flex Tray Sealer oraz dostępny od niedawna klasyfikator Flex-Grader do formowania porcji i klasyfikowania mięsa i drobiu. NestorPack. Jak mówi Dariusz Zysiek z drukarni NestorPack, była to pierwsza tego typu wystawa w historii działalności firmy. Dlatego trudno ocenić stopień sukcesu, ponieważ nie możemy odnieść się do podobnych imprez z lat poprzednich. Uważam natomiast, że jak na targi tej rangi rzucała się w oczy niska frekwencja zwiedzających – mimo wielu „turystów” odwiedzających stoiska dominowały osoby nie reprezentujące konkretnych firm. Mimo wszystko udało nam się nawiązać kilka ciekawych kontaktów, które mogą zaowocować podjęciem współpracy. Miło nam było słyszeć wiele pochwał za pomysł prezentacji naszych produktów, co nas motywuje i determinuje do dalszych działań. Plastmoroz. Białogardzki producent opakowań z folii mono, folii laminowanych wielowarstwowych oraz taśm typu laminat wielowarstwowy dla produktów spożywczych i przemysłowych wystawił się na targach Emballage już po raz trzeci. Przemysław Moroz podkreśla, że za wcześnie na podsumowania, bowiem na praktyczne rezultaty obecności w Paryżu trzeba będzie jeszcze poczekać. Na firmowym stoisku pokazywano m.in. opakowania z suwakiem narożnym, suwakiem w worku typu STABILO, w którym suwak umiejscowiony jest na jednym z boków, a także opakowanie z rurką zainstalowaną w środku opakowania. RPC. Grupa RPC jest bardzo zadowolona z targów Emballage. Jesteśmy szczególnie usatysfakcjonowani poziomem prezentowanym przez odwiedzających – powiedział Laurent Morel, regionalny dyrektor ds. sprzedaży RPC Superfos na Francję. Wśród produktów Grupy znalazło się – prezentowane w sektorze Pack Innovation – zmodernizowane opakowanie LongLife firmy RPC Superfos, opracowane specjalnie do mokrej karmy dla zwierząt domowych. RPC Corby pokazała swoją nową technologię ISBM (dwuetapowego procesu wtrysku z rozdmuchem), która umożliwia jej oferowanie wysokobarierowych pojemników PP/EVOH/PP o jeszcze większej przezroczystości. RPC Superfos pokazał również wielokrotnie nagradzane opakowanie barierowe SuperLock, wyróżniające się wyjątkowo niskim współczynnikiem przenikania tlenu w wyniku zastosowania zamknięcia membranowego i barier przeciwtlenowych na wszystkich powierzchniach opakowania. To tylko kilka rozwiązań z szerokiej gamy produktów, które można było obejrzeć na stoisku Grupy RPC w Paryżu. UPM Raflatac. Niewielkie stoisko UPM Raflatac nie dawało możliwości praktycznej prezentacji szerokiej gamy mediów do produkcji etykiet skandynawskiej firmy, ale świetnie sprawdzało się jako miejsce merytorycznych dyskusji. W tym roku wiele z nich dotyczyło etykiet na produkty spożywcze, które – z uwagi na obowiązujące w Unii Europejskiej obostrzenia zapisane m.in. w rozporządzeniu EU 10/2011 w sprawie materiałów i wyrobów z tworzyw sztucznych przeznaczonych do kontaktu z żywnością – muszą spełniać restrykcyjne przepisy w celu zapewnienia bezpiecznego stosowania tych materiałów i wyrobów. Firma promowała również swoje łatwe w obsłudze narzędzie Label Life, które pomaga drukarniom i użytkownikom końcowym w ocenie cyklu życia różnych materiałów etykietowych, a także dostarcza rzetelnych informacji o wpływie, jaki ich etykiety wywierają na środowisko. UPM Raflatac prezentowała również swoje koncepcje: zarządzania odpadami RafCycle, mającą na celu stworzenie bezpiecznego dla środowiska rozwiązania recyklingowego dla produktów ubocznych powstających podczas całego cyklu eksploatacji materiałów etykietowych; ponownego użycia odpadów etykietowych do produkcji materiałów kompozytowych UPM ProFi; a także odzysku energii w celulozowniach firmy. Xeikon. Firma Xeikon pokazała m.in. unowocześnioną linię do cyfrowej produkcji pudełek składanych Folding Carton Suite z kolorem pomarańczowym w gamucie barw, który w efekcie umożliwia druk szerszego zakresu kolorów marki. Firma pokazała również po raz pierwszy w Europie moduł do lakierowania w druku rolowym Web Varnishing Module. To wszechstronne urządzenie może nakładać lakiery UV oraz wodne punktowo na szeroką gamę podłoży, co czyni je atrakcyjnym wyborem przy produkcji pudełek składanych (w których punkty klejowe nie powinny być polakierowane). Kompaktowe rozwiązanie może obsługiwać wiele podłoży, m.in. materiały do produkcji etykiet samoprzylepnych, papiery powlekane, folie bez wypełniaczy oraz powlekaną tekturę. Firma pokazała również wspólnie ze swymi partnerami (Zünd oraz CERM) i klientami (Imprimerie Bouley, 5Sept Etiquette) – szeroki zakres aplikacji stworzonych specjalnie z myślą o realizacji ewoluujących potrzeb właścicieli marek i producentów opakowań. X-Rite Pantone. Ingrid van Loocke podkreśliła, że tegoroczne targi Emballage były jednymi z najlepszych w historii. Ich efekty dla firmy to duża liczba kontaktów z perspektywicznymi klientami, zapoczątkowanie ważnych projektów, a także doskonała współpraca z Esko (tegoroczne targi w Paryżu były pierwszymi, na których X-Rite Pantone i Esko wystawiały się na sąsiadujących ze sobą stoiskach). To było doskonałe miejsce na promowanie usługi PantoneLIVE oraz Pantone Certified Printer Program.