Pudełko „Self-Advert-Box”, klient pod kontrolą?
30 Sep 2012 19:23

Displaye powinny przyciągać uwagę klienta i przyczyniać się do zwiększenia sprzedaży. Zaprojektowane przez Grupę STI rozwiązanie „Self-Advert-Box” o wymiarach kartki pocztowej to specjalne urządzenie przeznaczone do badania rynku. Zintegrowane w displayu, bez większego wysiłku mierzy zarówno stopień atrakcyjności displaya, jak i samo zachowanie potencjalnych klientów. Pudełko wyposażone jest w specjalny czujnik sonaryczny i soczewkę optyczną, które rozpoznają liczbę osób stojących przed displayem, jak również mierzą czas, który klient poświęcił danemu przekazowi reklamowemu. System dzieli znajdującą się wokół displaya przestrzeń na dwie grupy: na obszar bliższy (w promieniu 1,8 m od displaya) oraz dalszy (oddalony od displaya na odległość około 2 do 5 m). Umieszczone w pudełku SelfAdvert–Box oprogramowanie do rozpoznawania twarzy rejestruje, czy znajdująca się w konkretnym obszarze displaya osoba skierowała na niego wzrok. Jeśli zatrzymuje na displayu wzrok przez ponad 2 sekundy, jest klasyfikowana jako „captive”, co oznacza, że świadomie dostrzegła produkt i że wzbudził on jej zainteresowanie. W ten sposób gromadzone dane zapisywane są w arkuszu kalkulacyjnym Excela i przechowywane na zintegrowanej karcie pamięci. Po zakończeniu badania dane te mogą zostać poddane weryfikacji. System opiera się na działaniu baterii i gwarantuje czas nagrywania około trzech tygodni. Ponieważ badania mają czysto statystyczną naturę, prawa osobiste oraz prawa dotyczące ustawy o ochronie danych osobowych nie są naruszane. SelfAdvert-Box pozwala nie tylko na obiektywną ocenę różnych rozwiązań displayowych, ale również umożliwia ustalenie stopnia atrakcyjności poszczególnych obszarów powierzchni wystawienniczej w sklepie. Dzięki niemu można wykonać poprawne testy rozstrzygające, czy np. display reklamujący nowy napój energetyczny powinien być umieszczony blisko regału z napojami, czy też np. w strefie kas – podkreśla Ralf Mayer, dyrektor agencji POS zintegrowanej w strukturach Grupy STI. Opracowano na podstawie informacji Grupy STI