Firma Eviosys, czołowy światowy producent opakowań, zaprezentowała swoją najnowszą innowację o nazwie Ecopeel. 200 lat doświadczenia i innowacji zaowocowało pierwszym w branży rozwiązaniem tego typu: nadającą się do ponownego przetworzenia puszką na żywność z eleganckim, zdzieralnym wieczkiem z metalizowanej folii, zgrzewanym bezpośrednio z korpusem puszki.
Ecopeel, który zdaniem producenta ma zrewolucjonizować przemysł opakowaniowy i przyczynić się do jeszcze większej popularności opakowań metalowych, zmniejsza emisję dwutlenku węgla w trakcie produkcji nawet o 20%. Rozwiązanie pomoże firmom osiągnąć cele w zakresie zrównoważonego rozwoju i – jak twierdzi Eviosys – przyczyni się do spadku popytu na opakowania plastikowe dzięki zwiększonej wygodzie użytkowania (również dla osób niepełnosprawnych i starszych, które borykają się z ograniczonymi zdolnościami manualnymi i mają mniej siły) oraz możliwościom budowania atrakcyjnego wizerunku marki. Ecopeel została zaprojektowana z myślą o zrównoważonym rozwoju, wygodzie i inkluzywności. Dzięki zastąpieniu przez folię tradycyjnego metalowego wieczka produkt jest również lżejszy od swojego standardowego odpowiednika.
Unikalny 45° kąt zgrzewu powierzchni foliowego zamknięcia z puszką sprawia, że do otwarcia puszki potrzeba mniej siły, a gładki korpus i całkowicie odsłonięte po zerwaniu folii wnętrze redukują ilość resztek żywności wyrzucanych wraz z puszką. W ten sposób Eviosys realizuje swoją misję upowszechniania opakowań metalowych i uczynienia ich dostępnymi dla każdego, opierając ją na sukcesie innych swoich produktów takich jak wieczko typu twist-off o nazwie Orbit.
Ecopeel jest rozwiązaniem wygodnym z punktu widzenia producentów żywności: puszki są dostarczane z wieczkiem foliowym już zamocowanym do krawędzi, wystarczy więc jedynie napełnić pojemnik i przymocować denko. Dzięki temu proces napełniania jest 5 razy szybszy, a także czystszy i bezpieczniejszy, w dodatku ogranicza ryzyko zepsucia zawartości i zmniejsza zużycie energii. Oferuje również większe możliwości personalizacji dzięki nadrukowi na puszce, w efekcie czego produkty lepiej wyróżniają się na półce.
Oprócz współpracy z wieloletnimi klientami – takimi jak firmy Jealsa i Friscos – Eviosys prowadzi również rozmowy z innymi odbiorcami w całej Europie na temat wprowadzenia Ecopeel i rozszerzenia asortymentu na inne sektory, w tym pasztety, karmę dla zwierząt domowych i oliwki.
Jak podkreśla Tomas Lopez, dyrektor generalny w Eviosys: Naszym głównym celem jest przekształcenie sektora opakowań dzięki innowacjom, tak aby stworzyć rzeczywistą gospodarkę o obiegu zamkniętym. Dzięki Ecopeel możemy dostarczyć naszym klientom nowe doświadczenia w obcowaniu z opakowa- niami, wzmocnić ich kwalifikacje w zakresie zrównoważonego rozwoju i inkluzywności, przyspieszyć ich wewnętrzne procesy i zwiększyć widoczność ich marek. Ten produkt już rewolucjonizuje hiszpański i włoski rynek rybny, a teraz z niecierpliwością czekamy na przyspieszenie jego wdrażania i rozszerzenie asortymentu na inne rynki w branży spożywczej.
Jesus Alonso, dyrektor generalny firmy Jealsa, dodaje: Współpraca z partnerami, którzy są innowatorami i mogą nam zaoferować bardziej zrównoważone wybory w całym naszym łańcuchu dostaw – w tym dotyczące opakowań – jest dla nas niezwykle ważna. Ecopeel wyznacza nowy standard dla dostępnych, zrównoważonych i innowacyjnych opakowań żywności i pozwala konsumentom bez wysiłku cieszyć się wszystkimi naszymi produktami wysokiej jakości.
Opracowano na podstawie materiałów firmy Eviosys
Tłumaczenie: TK