Rozwiązania Mondi na targach interpack 2017
24 Apr 2017 10:14

Mondi, międzynarodowa grupa działająca w branży opakowaniowej i papierniczej, pokaże na targach interpack, w jaki sposób jej rozwiązania opakowaniowe zaspokajają dzisiejsze trendy rynkowe. 

14Współcześni konsumenci są wyrafinowani i wymagający; preferują opakowania wygodne i pomagające im w podejmowaniu decyzji zakupowych. Jak wynika z badania agencji wywiadu marketingowego Mintel na temat trendów opakowaniowych w 2017 r., obecnych konsumentów pociągają opakowania, które wyróżniają się nietypowym i przyjemnym wzornictwem, fakturą lub innowacyjnymi cechami.

Producenci artykułów konsumpcyjnych oczekują od sektora opakowaniowego rozwiązań i materiałów, które są proste w użyciu i pomagają zwiększać rozpoznawalność marek, lepiej wyróżniać je w punktach sprzedaży oraz wspierają ich w budowaniu pozytywnych relacji z klientami. To oznacza, że nasi klienci chcą opakowań, które doskonale chronią produkt i zapewniają wartość dodaną – wyjaśnia Albert Klinkhammer, dyrektor marketingu w Grupie Mondi. 

Pod hasłem „Odkryj, w jaki sposób produkty Mondi wpływają na życie milionów, każdego dnia” firma zaprezentuje swoje rozwiązania, które chronią i zabezpieczają przedmioty odgrywające ważną rolę w życiu codziennym i które pozwalają wyróżnić się marce. Albert Klinkhammer dodaje: Codziennie miliony ludzi mają kontakt z opakowaniami Mondi nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Targi interpack to dla nas doskonała platforma, ponieważ pomaga międzynarodowej publiczności pozyskać więcej informacji na temat oferowanych przez nas rozwiązań oraz tego, w jaki sposób odpowiadamy na trendy opakowaniowe.

Mondi zidentyfikowała na potrzeby targów w Düsseldorfie pięć trendów i połączyła je z innowacyjnymi rozwiązaniami opakowaniowymi, które goście będą mogli zobaczyć na firmowym stoisku. 

Wygoda: aktywne życie, więcej jednoosobowych gospodarstw domowych i wzrost oczekiwanej długości życia to czynniki, które zwiększają znaczenie opakowań wygodnych w użyciu. Klienci pragną opakowań prostych i łatwych w obsłudze, nadających się do wielokrotnego zamykania i otwierania, łatwych do wyrzucenia oraz odpowiednich do konsumpcji „w biegu” – wynika z raportu firmy Mintel. 

Inicjatywa „łatwe otwieranie” firmy Mondi zaowocowała kilkoma innowacjami zaspokajającymi potrzeby klientów w każdym wieku, które będzie można obejrzeć na targach interpack. Należą do nich: CornerPack, StripePack, FlexibleBox Flat Bottom z szeroką gamą opcji, ZipperPouch oraz Peel Film. We współpracy z Twinings, znanym producentem herbaty, Mondi stworzyło innowacyjny ZipperPouch o specjalnej strukturze i nowym wyglądzie, który nadaje się do łatwego otwarcia oraz ponownego zamknięcia i świetnie wygląda na półce sklepowej. 

Stworzona przez Mondi folia rozpuszczalna w wodzie zapewnia większą wygodę w codziennym życiu. Folia jest biodegradowalna, co czyni ją doskonałym wyborem do pakowania pojedynczych dawek detergentów kuchennych w formie proszków, tabletek i granulatu. Nie tylko zabezpiecza ona produkt i użytkownika, ale dodatkowo jest bardziej przyjazna dla środowiska od innych podobnych produktów. 

Opakowania o naturalnym wyglądzie i dotyku: Wyróżnianie się w punktach sprzedaży jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzje zakupowe konsumentów. Coraz silniejszy trend – opakowania o naturalnym wyglądzie i dotyku – pomaga w wyróżnianiu się marek. Co więcej, high-endowe opakowania na żywność są wskaźnikiem jakości produktu oraz stymulują pozytywne odczucia klientów dotyczące produktu. 

Rozwiązania Mondi pomagają markom wyróżnić się na półce przez łączenie naturalnego wyglądu i dotyku z optymalną ochroną świeżości. Jednym z przykładów może być ArtPack, specjalny matowy lakier nakładany na folię giętką, który ma wygląd i dotyk jak prawdziwy papier. ArtPack został laureatem nagrody German Packaging Award 2016 jako materiał na opakowanie czipsów ziemniaczanych Krosse Kerle. 

Innym przykładem jest PaperPack, połączenie papieru i folii giętkiej dostępne w formie rolek lub gotowych torebek z dopasowanymi do indywidualnych potrzeb odbiorcy okienkami prezentującymi zawartość opakowań. Producenci żywności pragną podkreślać naturalne i świeże cechy swoich produktów bez poświęcania własności barierowych. Opakowania, które wybierają, muszą robić dobre pierwsze wrażenie na konsumentach. 

Opakowania, które budują zaufanie u konsumentów: Użytkownicy końcowi coraz częściej chcą widzieć i oceniać produkt wewnątrz opakowania, szczególnie w przypadku opakowań na artykuły spożywcze – wynika z badania firmy Mintel. Możliwość zobaczenia produktu stymuluje ich zachowania zakupowe i zwiększa chęć zakupów.

Mondi oferuje rozmaite rozwiązania w postaci wycinanych okienek dla szerokiej gamy zastosowań opakowaniowych. SKOG jest wykonany z certyfikowanego przez FSC papieru workowego Mondi w połączeniu z technologią powlekania z wytłaczaniem. Unikalne i przyjazne dla środowiska rozwiązanie zostało stworzone we współpracy z Silbo, firmą zajmującą się przetwórstwem opakowań. Utrzymuje żywność w świeżości i sprawia, że opakowanie jest zgrzewane termicznie – a mimo to oferuje konsumentom widok na to, co kryje w środku. 

Opakowania, które upowszechniają markę: Na coraz bardziej konkurencyjnym rynku klienci Mondi żądają opakowań, które zwiększają rozpoznawalność ich marki, ułatwiają sprzedaż i zwiększają rynkowy udział. 

Torebki stojące zyskują na popularności dzięki wyraźnemu drukowi, czystemu wzornictwu oraz wygodzie użycia. Zgodnie z badaniami z 2014 r. przeprowadzonymi przez firmę Schönwald Consulting, całkowita wartość sprzedaży torebek stojących powinna wzrosnąć z 6,6 mld dolarów w 2013 r. do blisko 10,5 mln dolarów w 2018 r. Mondi produkuje laminaty i gotowe torebki (również w wersji nadającej się do pasteryzacji) w swych europejskich, azjatyckich i amerykańskich fabrykach, z dodatkowymi funkcjonalnościami zapewnianymi przez montowane na życzenie lejki, funkcje wielokrotnego zamykania, możliwość napełniania na gorąco, mikronacięcia ułatwiające przerywanie opakowania (easy-tear), a nawet dopasowane do indywidualnych potrzeb kształty woreczków.

Używając papieru Advantage Kraft White Print klienci mogą zyskać dzięki zaawansowanym możliwościom marketingowym. Papier łączy pierwszorzędne możliwości druku kalandrowanych, prasowanych maszynowo gatunków z wytrzymałością tradycyjnego papieru workowego. Jest doskonałym rozwiązaniem do produkcji worków otwartych przeznaczonych do pakowania produktów w rodzaju mąki lub cukru.

Papier White Top Kratfliner dzięki swej jasnej powierzchni oferuje optymalną drukowność dla potrzeb brandingu premium. Gatunki papieru nie tracą na wytrzymałości i są przeznaczone m.in. na przyciągające wzrok opakowania SRP. Dzięki gładkiej, jasnej powierzchni Mondi ProVantage Komiwhite oraz Pro-Vantage Baywhite – wykorzystywane przez Casali, markę należącą do austriackiego producenta słodyczy, firmę Manner, do prezentacji produktów premium – są w stanie polepszyć wygląd produktu i wyróżnić go na tle konkurencji. 

Przyciągające wzrok rozwiązania z obszaru tektury falistej w łańcuchu chłodzenia: branże spożywcza, medyczna i kwiatowa muszą radzić sobie z tym samym wyzwaniem: transportem produktów wymagających stałych warunków chłodniczych w różnych strefach temperaturowych. Potrzebują one opakowań, które są ekologiczne i nie zajmują wiele miejsca. Pokazując przykłady opakowań z własnej oferty Mondi chce udowodnić na targach interpack, że tektura falista doskonale radzi sobie w warunkach chłodniczych, a jednocześnie świetnie wygląda wystawiona w punktach sprzedaży. Najnowsze innowacje, które obecnie przechodzą procedurę patentową, odpowiadają na potrzebę wysokiej trwałości połączonej z maksymalną wydajnością materiałową. 

Mondi jest członkiem inicjatywy SAVE FOOD, podejmującej globalne wysiłki w celu ograniczenia strat żywności i ilości odpadów spożywczych. W tym roku, podczas forum SAVE FOOD odbywającego się w ramach innovationparc, Mondi zajmie się tematem „W jaki sposób barierowe własności opakowań zmniejszają straty żywności”. Martin Messner, szef należącego do 

Mondi E&I Food Safety Laboratory, oraz Falk Paulsen, dyrektor sprzedaży w Mondi Extrusion Coatings, podzielą się swą wiedzą w trakcie tego wydarzenia. Martin Messner wyjaśnia: Jesteśmy przekonani, że ekologiczne i innowacyjne opakowania pomagają w redukcji odpadów i stanowią część rozwiązania wspierającego inicjatywę SAVE FOOD. Nasze opakowania i innowacje w zakresie barierowości mogą wnieść ważny wkład w zapobieganie stratom żywności. Niektóre z rozwiązań, takie jak bariera zapobiegająca migracji olejów mineralnych Miprotex, worki z tworzyw sztucznych do wielokrotnego zamykania z różnymi funkcjami oraz jednorazowe woreczki stojące, będą pokazywane podczas imprezy międzynarodowej publiczności.

Na podstawie informacji Mondi Group opracował TK