Blisko 500 wystawców z 24 krajów świata, 13 tys. metrów kwadratowych oraz 63 tys. targowych gości to bilans 30. jubileuszowej edycji Międzynarodowych Targów Techniki Pakowania i Etykietowa-nia TAROPAK, które odbyły się w dniach 26-29 września br. w Poznaniu. Targom TAROPAK po raz pierwszy towarzyszyły Targi Logistyki, Magazynowania i Transportu LOGIPAK.
Partnerami strategicznymi tegorocznej edycji targów TAROPAK były COBRO – Instytut Badawczy Opakowań oraz Polska Izba Opakowań, zaś partnerami branżowymi: Polska Izba Druku i Polska Izba Fleksografów.
W pawilonach wystawienniczych można było spotkać nie tylko przedstawicieli Europy, ale również bardziej odległych krajów, m.in.: Brazylii, Kanady, Korei Południowej, Tajlandii, RPA, USA i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Prezentowaną ofertą zainteresowani byli reprezentanci takich firm jak: Delia, Ross-mann, Schenker, Kreisel, Kaufland, Maraton International, Kuehne+Nagle, Panasonic, Floslek, Arvato Services Polska, Grupa Azoty, Ikea, DHL Express, Orlen Oil, Dell, Thule, Wavin Polska, Nutropharma, Ciech. Na targach TAROPAK poszukiwali oni przede wszystkim kontaktów biznesowych i nowości.
Nowości i nagrody
W tym roku wystawcy zaprezentowali łącznie ponad 120 nowości mających zastosowanie w różnych dziedzinach gospodarki. Zwiedzający, którzy chcą być krok przed konkurencją i tym samym odkryć zupełnie nowe możliwości, mogli zobaczyć m.in. innowacyjne maszyny pakujące i roboty paletyzujące, nowej generacji taśmy do pakowania, przenośniki, drukarki etykiet czy też opakowania szklane, papierowe, metalowe oraz te produkowane z tworzyw sztucznych.
Liczyła się również forma prezentacji produktów. Za najładniejsze stoiska targowe uznano ekspozycje firm: Silny&Salamon, Südpack Polska, Multi, Radpak oraz Mecalux. Wszystkie one otrzymały nagrodę Acanthus Aureus. Z kolei Złote Medale MTP otrzymały firmy: Sartorius Intec Poland, Blulog, Südpack Polska, Cassioli Polska, Suwary, PROTiM, Izipak, Radpak Fabryka Maszyn Pakujących, Arkoch, Winterwarm Polska, Supertape Polska, Coffee Service, Teccon oraz Georg Utz Klar Glass.
30. jubileuszowa edycja
Tegoroczne targi TAROPAK miały wyjątkowy charakter także ze względu na swoją 30. edycję. Z okazji jubileuszu można było obejrzeć niezwykłą wystawę. Historyczne fotografie obrazujące kilkadziesiąt edycji TAROPAK-u korespondowały z artystycznym projektem „Dekonstruktura” autorstwa dr Elżbiety Cios, który został motywem przewodnim jubileuszowej edycji targów. Pokazuje on, że nawet z przetworzonej kartki papieru można stworzyć produkt – kostium będący w stanie pięknie otulić kobiece ciało. Unikatowa tkanina, z której została uszyta kolekcja kostiumów, powstała z tysięcy stron modowych żurnali poddanych autorskiej dekonstrukcji druku, a następnie odpowiednio utrwalonych. Proces ten miał nawiązywać do 30 edycji targów TAROPAK, w czasie których również dekonstruowały się trendy w produkcji opakowań. W trakcie wernisażu, na którym pokazane zostały wspomniane ubiory, odbyła się uroczystość uhonorowania firm uczestniczących w TAROPAK-u od wielu lat.
III Kongres Przemysłu Opakowań
W targowym programie znalazł się, współorganizowany z Polską Izbą Opakowań, III Kongres Przemysłu Opakowań. Jego tematem przewodnim były „Opakowania w łańcuchu dostaw”. W kongresie wzięli udział projektanci i producenci opakowań, kadra kierownicza centrów logistycznych i magazynów, przedstawiciele sieci handlowych oraz ci wszyscy, którzy w swojej pracy spotykają się z opakowanymi produktami. Podczas kongresu dyskutowali oni o różnych aspektach funkcjonowania łańcucha dostaw, nowych technologiach oraz bezpieczeństwie opakowań i produktów. Otwierający Kongres Wacław Wasiak, dyrektor Biura Polskiej Izby Opakowań, podziękował targom poznańskim za zaangażowanie na rzecz branży. Powiedział też: Trudno przecenić rolę i znaczenie targów TAROPAK w obszarze promocji polskiego przemysłu opakowań i całego rynku opakowań w Polsce.
Fabryka Pakowania na Żywo
Ciekawym punktem targowego programu była także Fabryka Pakowania na Żywo, w ramach której pokazano automatyczne linie do pakowania w folie świeżych produktów spożywczych oraz wyrobów piekarskich i cukierniczych. Wyjątkowość fabryki polegała na pokazaniu efektów pakowania, jakie daje stosowanie wielowarstwowych folii termokurczliwych na automatycznych liniach pakujących o wydajności kilku tysięcy opakowań na godzinę. Nowością było zastosowanie zgrzewów ciągłych w automatach pakujących oraz folii zapobiegającej efektowi parowania świeżych produktów. Organizatorami wydarzenia byli firma Polpack i Międzynarodowe Targi Poznańskie.
Targi LOGIPAK
Równolegle z targami TAROPAK odbyła się premiera targów LOGIPAK, czyli Targów Logistyki, Magazynowania i Transportu. Było to pierwsze tego typu wydarzenie dla branży logistycznej w Polsce dedykowane przedstawicielom: firm spedycyjnych, transportowych, przeładunkowych, hurtowni, magazynów i parków logistycznych. Część logistyczną wydzieliliśmy z targów TAROPAK, wzorując się na największych imprezach logistycznych, czyli na targach LOGIMAT i CEMAT. Chcieliśmy przez to jeszcze bardziej zaakcentować i rozwinąć na targach obszar transportu, spedycji, magazynowania i wyposażenia magazynów – mówi Konrad Fleśman, dyrektor targów TAROPAK i LOGIPAK. Partnerami branżowymi targów LOGIPAK zostali: Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki, Polski Komitet Narodowy EPAL oraz Polskie Stowarzyszenie Techniki Magazynowej.
W ramach LOGIPAK-u odbyły się dwa wydarzenia: III Forum Bezpieczeństwa w Magazynie oraz Innovations for Logistics (In4Log 2016).
Targi EPLA po raz pierwszy z TAROPAK-iem
Równolegle odbyły się Targi Tworzyw Sztucznych i Gumy EPLA dedykowane branży tworzyw sztucznych oraz gumy i skoncentrowane głównie wokół surowców. Wydarzenie to zorganizowały wspólnie Międzynarodowe Targi Poznańskie i Wydawnictwo Business Image. Tegoroczna ekspozycja skupiła się przede wszystkim wokół salonów tematycznych: Salonu Wtrysku, Salonu Termoformingu, Salonu Kauczuku, Salonu Maszyn, Salonu Polimerowej Nauki Polskiej. Wśród targowych gości dominowała głównie ściśle sprofilowana grupa odbiorców związanych z przemysłem przetwórstwa tworzyw i kauczuku.
Opinie wystawców
Tradycyjnie po zakończeniu targów TAROPAK prosimy klientów o podsumowanie imprezy oraz informacje dotyczące zainteresowania prezentowanymi przez nich rozwiązaniami. Poniżej znajdziecie Państwo oceny kilkunastu spośród wystawców obecnych w tym roku na jubileuszowej imprezie. Opinie zebrał Tomasz Krawczak.
Podczas targów TAROPAK 2016 firma AHS Polska zaprezentowała wiele nowoczesnych urządzeń do manipulacji i przenoszenia produktów. Dużym powodzeniem cieszyły się manipulatory podciśnieniowe wykorzystywane do przenoszenia kostek kauczuku, kartonów, kostek sera, beczek oraz desek drewnianych i elementów, które posiadają płaską, dużą powierzchnię, niestandardowe wymiary i znaczną masę. Wśród odwiedzających stoisko równie wielkie powodzenie miały lekkie wózki manipulacyjne Protema, które AHS Polska dostarcza do manipulacji rolkami dla branż farmaceutycznej, spożywczej i chemicznej. Firma pokazała na licznych przykładach, w jaki sposób dzięki wózkom Protema można wyeliminować potencjalne zagrożenia wystąpienia urazów i dodatkowo ułatwić pracę dzięki szerokiej gamie możliwości i zastosowań. Zwiedzający pod opieką pracowników AHS Polska mogli próbować samodzielnej pracy na urządzeniach i przekonać się, jak szybko można nabyć umiejętności obsługi maszyn oferowanych przez firmę. Stoisko odwiedziło wielu gości z kraju i zagranicy. Cieszy nas fakt, że wizyty te mają już swoje odzwierciedlenie w efektach sprzedażowych. Wielu gości wysyła nam podziękowania za spotkanie na targach oraz za miłą atmosferę panującą na stoisku – podsumowuje Magdalena Sieniuć z AHS Polska.
Paulina Barry z firmy Bogucki przekonuje, że targi były miłym zaskoczeniem. Jako producent folii dla sektora spożywczego oraz napojowego i przemysłowego nie mogliśmy narzekać na frekwencję osób odwiedzających nasze stoisko – stałych klientów i gości z Irlandii, Ukrainy, Rosji, Turcji czy Szwecji. Targi te są świetną okazją do zaprezentowania zarówno produktów będących na stałe w naszym portfolio, jak i innowacji, które nierzadko były impulsem do nawiązania nowych kontaktów i zawarcia obiecujących kontraktów. Odbywające się równocześnie targi POLAGRA pozwoliły nam zaprezentować się jeszcze szerszej rzeszy potencjalnych klientów. Biorąc pod uwagę prezentowany przez nas w tym roku asortyment, to był strzał w dziesiątkę.
Firma skoncentrowała się na promocji produktów przeznaczonych do bezpośredniego kontaktu z żywnością taką jak świeże mięso, drób, sery czy ryby. Dziewięciowarstwowa, wysokobarierowa folia z warstwą EVOH to materiał najlepiej rokujący z perspektywy rosnącego zapotrzebowania rynku opakowań. Produkty zapakowane w ten rodzaj folii długo zachowują świeżość i aromat. Chcąc oferować nasze produkty sektorowi spożywczemu, musimy brać pod uwagę specyfikę branż, które mogą być zainteresowane naszymi foliami. W związku z tym oferujemy nie tylko folie do laminacji, ale również gotowe laminaty średnio- i wysokobarierowe z możliwością zadruku HD FLEXO do 10 kolorów. W tym roku uruchomiliśmy ponadto linię zgrzewającą średniobarierowe woreczki PA/PE, których zastosowanie jest naprawdę różnorakie. Pakować w nie można zależnie od potrzeb sery, mięsa, jak i np. banknoty – dodaje Paulina Barry i przyznaje, że z pewnością firma Bogucki pojawi się na kolejnych targach TAROPAK, bowiem obecność na nich przynosi jej wymierne korzyści.
Tomasz Kupiec ze spółki Color Press twierdzi, że tegoroczne targi umożliwiły firmie dotarcie do wyselekcjonowanej grupy klientów. W naszym przypadku byli to producenci z branż alkoholowej, kosmetycznej oraz spożywczej. Naszym celem – jako producenta profesjonalnych etykiet – było zademonstrowanie możliwości technologii fleksograficznej. Uważam, że zrobiliśmy bardzo duże wrażenie; podobne opinie słyszę na spotkaniach, które zostały zapoczątkowane właśnie podczas TAROPAK-u
2016. Efektywność i efekt targów oceniam bardzo wysoko i uważam, że warto brać udział w tego typu wydarzeniach, by poznawać firmy, ludzi i nowe technologie.
Targi TAROPAK to zawsze dobra okazja, aby pokazać nowości opakowaniowe z naszej oferty – przyznaje Bartosz Olejniczak, sales account manager w firmie Innovia Films. W tym roku takim produktem była m.in. folia BOPP Propafilm RCP – rozwiązanie stanowiące odpowiedź na rosnące zainteresowanie rynku foliami łatwo otwierającymi się. Folia RCP, powlekana specjalnie dobranym lakierem, posiada 2 kluczowe cechy: silny zgrzew oraz unikalną zdolność łatwego otwierania powstałych spoin. W ten sposób unikamy powstawania nieestetycznych, rozerwanych opakowań oraz potencjalnego rozsypywania produktu znajdującego się w środku. Na stoisku pokazywana była również folia BOPP Propafilm T710P przeznaczona do owijania ryz papieru, którą charakteryzują wytrzymałość i łatwość otwierania. Uważamy, że tegoroczne targi w nieco zmienionej, poszerzonej formule sprawdziły się i potwierdziły, że jest to największa impreza opakowaniowa w Polsce. To zawsze doskonała okazja, aby w jednym miejscu spotkać obecnych i potencjalnych partnerów handlowych. Przyszłość TAROPAK-u wygląda obiecująco, a organizatorzy na pewno zadbają o rozgłos i sukces kolejnych edycji – dodaje Bartosz Olejniczak.
Jacek Juszczak, dyrektor handlowy w firmie Jusky, ocenia pozytywnie tegoroczną edycję targów. Mieliśmy okazję spotkać się z klientami, z którymi współpracujemy od dawna, jak i nowymi, szukającymi innowacyjnych rozwiązań w segmencie noży i ostrzy przemysłowych. Spotkania te dały nam szansę poznać potrzeby klientów oraz możliwość pokazania prezentowanych nowości – nowej serii noży ceramicznych Slice Smarty. Noże wzbudziły duże zainteresowanie wśród osób dbających o bezpieczeństwo podczas cięcia, a także osób poszukujących narzędzi trwałych i użytkowych. Dzięki zastosowaniu ostrzy ceramicznych o szerokim szlifie, tzw. finger friendly, noże Slice Smarty stały się bezpieczniejsze dla palców podczas użytkowania. Oprócz tego ważnym czynnikiem jest dwustopniowy mechanizm sprężynowy wciągający ostrze automatycznie do rękojeści po skończonym cięciu.
Jak potwierdziły tegoroczne rozmowy, coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że w dziedzinie noży ręcznych, która należy do relatywnie młodej i wąskiej branży przemysłowej, można znaleźć rozwiązania bardziej nowoczesne, spełniające coraz szersze wymagania rozwijającego się rynku opakowaniowego. Dla naszej firmy uczestnictwo w targach było wspaniałą okazją do
przedstawienia oferty większej publiczności – podsumowuje przedstawiciel firmy Jusky.
Jak się okazuje, tegoroczny TAROPAK – pomimo niekorzystnego zazębienia się z wystawą FachPack w Norymberdze – ściągnął całkiem sporą rzeszę potencjalnych klientów z zachodu i północy naszego kontynentu – podsumowuje targi Mateusz Bigos z firmy Logispak. – Poznańska wystawa, ku naszemu miłemu zaskoczeniu, stała się doskonałą okazją do dalszego poszerzania naszej europejskiej ekspansji. Spore zainteresowanie zagranicznych kontrahentów wzbudzały nie tylko przekładki antypoślizgowe i pozostałe nasze papiery powlekane, lecz także zabezpieczenia ładunków transportowanych drogą morską. Wytrzymałe, polipropylenowe worki sztauerskie, systemy spinania ładunków TITAN’a, pochłaniacze wilgoci czy palety eksportowe z drewna prasowanego INKA cieszyły się zdecydowanie większą atencją niż w latach ubiegłych, co świadczyć może o ożywieniu perspektyw eksportowych rodzimych producentów. Podobne spostrzeżenie i prognozy wyrażali również nasi obecni klienci, których zainteresowanie ciążyło już nie tylko w kierunku zabezpieczania ładunków transportowanych na paletach, lecz także zabezpieczania samych palet wewnątrz kontenerów. Tegoroczny TAROPAK uznajemy za nad wyraz udany, obfitował on w liczne perspektywiczne kontakty oraz bezcenną wymianę doświadczeń z zakresu zabezpieczania ładunków w transporcie drogowym, morskim, lotniczym, a także kolejowym.
Zdaniem przedsiębiorstwa Masterchem targi TAROPAK to niepowtarzalna szansa na prezentację oferty dla firm działających w branży opakowaniowej. Nic dziwnego, że wykorzystało ono okazję do zaprezentowania szerokiej gamy opakowań kosmetycznych i farmaceutycznych, wśród nich wprowadzonej niedawno na rynek serii Provence Line, cieszącej się szczególną popularnością u producentów mydeł w płynie i balsamów do ciała. Butelki o prostym wzornictwie i przezroczystych ścianach prezentują się profesjonalnie, co doskonale wpisuje się w panujący obecnie na rynku trend kosmetyków aptecznych. Z uwagi na duże zainteresowanie opakowaniami typu softener o dużej pojemności firma pokazała również dwie nowe butelki z wygodnym uchwytem i szerokim gwintem, mieszczące 3000 ml i 4000 ml i przeznaczone na płyny do prania oraz płukania. Jak zapewnia Masterchem, produkcja tych butelek to innowacja wśród form rozdmuchowych. Firma dziękuje gościom za liczne odwiedziny firmowego stoiska, zainteresowanie produktami oraz zaufanie, jakim ją darzą. Poznańskie targi jak zawsze okazały się dobrym miejscem spotkań z naszymi klientami. Odwiedzali nas zarówno wieloletni partnerzy, jak i zupełnie nowe osoby pragnące zapoznać się z naszą ofertą. Nie zabrakło długich rozmów oraz konsultacji, podczas których bardzo chętnie prezentowaliśmy produkty z naszej oferty – podsumowuje Agata Margiela z firmy Masterchem.
Z obecności na targach zadowolona jest firma Mosca. Z każdą kolejną edycją tej imprezy targowej zauważalny jest wyraźny wzrost liczby gości z zagranicy, m.in. z Litwy, Białorusi i Ukrainy. Utrzymywanie się tego trendu cieszy tym bardziej, że są to przedstawiciele bardzo obiecujących i szybko rozwijających się rynków – mówi Janusz Martula, dyrektor generalny firmy Mosca Direct Poland Sp. z o.o. W tym roku firma zaprezentowała wiązarki z serii Evolution, modele TR-6 Pro oraz MP-6 T, i był to, jak dodaje dyrektor, strzał w dziesiątkę. Dzięki innowacyjności i wysokiej wydajności szybko zdobywają one rynek. Wiązarką Sonixs TR-6 Pro interesowali się zwłaszcza przedstawiciele branży logistycznej. Uwagę gości targowych szczególnie przykuwały kolorowy, intuicyjny w obsłudze panel dotykowy HMI oraz opcja wykrywania wielkości wiązanych produktów. Firma pokazała też bestsellerową wiązarkę ROM Fusion dla małych i średnich przedsiębiorstw, która szczególnie mocno przemawiała do gości atrakcyjną ceną i łatwością obsługi.
Firma Pirlo pojawiła się na targach TAROPAK w roli wystawcy już po raz trzeci i – jak podsumowują Tomasz Warchoł, specjalista ds. handlu oraz asystentka zarządu Marlena Wyłup – była to nieoceniona okazja do bezpośredniego kontaktu z obecnymi i potencjalnymi odbiorcami. Ich zdaniem organizacja targów oraz liczba odbytych spotkań i przeprowadzonych rozmów były zadowalające; największą popularnością cieszyły się: nowości opakowaniowe; nowe i niekiedy niespodziewane zastosowania znanych już rozwiązań opakowaniowych (np. puszka w kształcie beczułki służąca jako opakowanie dla alkoholu, eleganckie butelki na oliwę ze specjalnie wyprofilowanym korkiem, puszka na syrop klonowy do napełniania „na gorąco” czy też „party-
-zestaw” BoomBox służący rozrywce, czyli wiadro z wbudowanym Bluetooth). Mogliśmy też przekonać się po raz kolejny, że użytkownicy opakowań są coraz bardziej świadomi wymogów dotyczących bezpiecznego transportu i magazynowania towarów niebezpiecznych, które dzięki odpowiedniemu doborowi opakowania pozostają jednak bezpieczne nie tylko dla użytkownika, ale również dla środowiska.
Konfrontacja opakowania z jego potencjalnym użytkownikiem, zaspokojenie potrzeb rynku i marketing zakrojony na szeroką skalę, możliwość bezpośredniej oceny opakowania i jego przydatności stanowią i zawsze będą stanowiły główne plusy uczestnictwa w branżowych targach. Zainteresowanie targami najlepiej świadczy bowiem o potrzebie ich organizacji. Powstają coraz to nowe wymogi, którym opakowanie musi sprostać, a targi są najlepszym sposobem prezentacji swoich propozycji i osiągnięć technologicznych – podsumowują przedstawiciele firmy Pirlo.
Polpak od lat zalicza się do wystawców targów TAROPAK. W tym roku firma zaprezentowała swoją ofertę na dwóch stoiskach. Poznańskie targi były dla nas zawsze okazją do przedstawienia najnowszych rozwiązań w branży zamknięć do opakowań oraz prezentowania aktualnych trendów w opakowaniach kosmetycznych – mówi Wioleta Budzałek, specjalistka ds. marketingu. W tym roku firma pokazała m.in. niezwykle popularny obecnie dozownik spieniający z silikonową szczoteczką. Nowoczesna forma umożliwia precyzyjną i wygodną aplikację preparatu, a silikonowa szczoteczka pozwala na dokładne rozprowadzenie produktu, umożliwiając jednocześnie delikatny masaż skóry, który ułatwia wchłanianie się kosmetyku. Kolejną nowością działu Polpak Packaging było polipropylenowe opakowanie airless w postaci strzykawki. Niepozorne opakowanie o pojemności 10 ml jest dedykowane głównie produktom mającym zastosowanie miejscowe. Aplikator w kształcie strzykawki i mała doza (0,1 ml) pozwalają na aplikację produktu w potrzebnej ilości.
Korzystając z okazji pragniemy również serdecznie przeprosić wszystkich naszych klientów, którym nie udało się dotrzeć na nasze stoisko z powodu niefortunnej lokalizacji. Organizatorzy targów bez naszej wiedzy dokonali zmian w planie hali opakowaniowej, w konsekwencji czego nasze stoisko znalazło się w bezpośrednim sąsiedztwie targów gastronomicznych, a w Vademecum Zwiedzającego zostało nawet do nich przypisane. Pragniemy podkreślić, że jest nam bardzo przykro z powodu zaistniałej sytuacji i jednocześnie zapewnić, że dołożymy wszelkich starań, by podobna sytuacja nigdy więcej się nie powtórzyła – dodaje Wioleta Budzałek.
Dla firmy Rovema TAROPAK 2016 zakończył się dużym sukcesem i nawiązaniem wielu nowych kontaktów handlowych. Dlatego widzimy dobre perspektywy, aby przekształcać nasze kontakty w długoterminową współpracę – przyznaje dr Roman Chobot, dyrektor sprzedaży. Na stoisku największe zainteresowanie wzbudzała maszyna pakująca ROVEMA typ BVC 400, zaprezentowana w wersji produkowanej wyłącznie dla potrzeb przemysłu zamrażalniczego. Jej konstrukcja oraz parametry pracy uwzględniają specyficzne standardy higieniczne obowiązujące dla pakowania mrożonych wyrobów mięsnych i innych, to jest np. brak otwartych profili oraz brak ograniczeń w dostępie do powierzchni wymagających mycia. Wysoko oceniono bardzo dużą wydajność pakowania, jak również uniwersalność maszyny w zakresie stosowania folii jedno- oraz wielowarstwowych (bez potrzeby wymiany elementów grzejnych). Goście targowi z dużym zainteresowaniem przyjęli informację dotyczącą uruchomienia w zakładzie ROVEMA Niemcy wydziału zajmującego się remontami generalnymi maszyn, które następnie są oferowane na sprzedaż z fabryczną gwarancją – podkreśla Roman Chobot.
RSC Auto ID – dostawca etykiet i systemów etykietujących, a także rozwiązań logistycznych z zakresu automatycznej identyfikacji – pozytywnie ocenia zarówno liczbę odwiedzin firmowego stoiska, jak i cały pomysł na tę jubileuszową imprezę.
Na stoisku RSC Auto ID wystawiana była oferta zarówno dla rynku pakowania i etykietowania, jak i logistyki, magazynowania oraz transportu. Wśród prezentowanych produktów można było znaleźć etykiety zadrukowane w technologiach fleksograficznej i cyfrowej, systemy etykietujące, a także kompleksowe rozwiązania bazujące na urządzeniach automatycznej identyfikacji, tj. drukarkach etykiet, czytnikach kodów kreskowych i terminalach. Największym zainteresowaniem cieszyły się produkty firmy Zebra Technologies, a wśród nich pełen przekrój drukarek etykiet – przemysłowych, biurkowych i przenośnych – a także nowość w ofercie Zebra: innowacyjny komputer mobilny pozwalający na znaczne podniesienie wydajności pracy w magazynach. Uwagę odwiedzających przyciągały również bogato zdobione etykiety samoprzylepne oraz rozwiązanie dla etykietowania produktów jednostkowych i zbiorczych.
Zainteresowanie odwiedzających na stoisku już zaczęło przekładać się na konkretne zapytania i zamówienia i mimo że spodziewamy się odzewu od klientów jeszcze długo po wydarzeniu, to już możemy powiedzieć, że targi TAROPAK/LOGIPAK 2016 zakończyły się dla nas sukcesem – podsumowuje Katarzyna Łasińska, marketing manager w RSC Auto ID.
Firma Silny & Salamon należy do grupy firm, które mają najdłuższy – w jej wypadku ponad 20-letni – staż w roli wystawcy na targach TAROPAK. Jak podkreśla Waldemar Salamon, firma prezentowała w Poznaniu kilka rodzajów maszyn pakujących i różnego typu zamknięcia do worków oraz plomby. Największym zainteresowaniem cieszyła się nowość: system do szybkiego i precyzyjnego liczenia oraz pakowania drobnych produktów. Możliwości tej maszyny powodują, że znajduje ona zastosowanie w nasiennictwie, przemyśle elektrotechnicznym, elektronice, farmaceutyce czy meblarstwie. Goście stoiska interesowali się także nowoczesnymi plombami nadajnikowymi z systemem RFID, który otwiera nowe możliwości gwarantując bezpieczeństwo, automatyzację procesów, oszczędność czasu i eliminację błędów.
Na naszym stoisku można było obejrzeć m.in. etykiety na towary, tagi na palety, plomby zabezpieczające i nowoczesne czytniki RFID umożliwiające zdalny odczyt informacji zawartych w plombie lub tagu oraz przesłanie danych do systemu klienta. Najnowsze rozwiązanie, jakie zaprezentowaliśmy, to czytnik UHF, do którego można podpiąć dowolny smartfon z systemem operacyjnym Android lub IOS – dodaje Waldemar Salamon.
Marek Sobkowiak, dyrektor Velteko Polska, uznaje targi za bardzo udane. W stosunku do ubiegłorocznych targów Pakfood zanotowaliśmy znacznie większą liczbę gości i oceniamy, że wiele z nawiązanych na targach kontaktów zaowocuje bliższą współpracą w najbliższej przyszłości. TAROPAK odwiedziło w tym roku wielu gości reprezentujących nowych, dynamicznie rozwijających się producentów zainteresowanych najnowszymi propozycjami w zakresie pakowania, a takie właśnie prezentowaliśmy w czasie wystawy. Nasze rozwiązania w zakresie pionowych maszyn pakujących tworzymy w oparciu o wymagania klientów i tu możemy zaobserwować dwa podstawowe trendy: wymóg dostarczenia linii pakujących o jak największej wszechstronności i możliwości szybkiego przezbrojenia do innych formatów – i takie właśnie rozwiązanie prezentowaliśmy w tym roku – oraz maszyn o bardzo wysokiej wydajności. Częstym przypadkiem jest konieczność połączenia tych dwóch wartości w jednym urządzeniu.
W gronie wystawców tegorocznych targów Taropak znalazły się również między innymi firmy: Emergraf, FPS, Paker, Pakmar oraz Scorpio.
Opracowano na podstawie materiałów MTP