Technologie znakowania i etykietowania w zabezpieczaniu opakowań
19 Nov 2019 11:23

Zabezpieczanie towarów to bardzo istotna kwestia z punktu widzenia prawnego, ale również marketingowego. Zabezpieczamy opakowania w celu ochrony produktu przed sfałszowaniem, uniknięcia zwrotu/wyrzucenia towaru spowodowanego jego naruszeniem oraz w celu połączenia funkcji ochronnej z reklamową – budujemy nie tylko zaufanie klienta, ale również reklamujemy nasz produkt.

Intrex prezentuje wiele technologii zabezpieczania opakowań. Wybór metody nanoszenia danych musi być dostosowany do wymogów rynku oraz produktu (sposobu jego dystrybucji czy przechowywania), a sama jakość zabezpieczenia – najwyższa. Zobaczmy zatem, jakie rozwiązanie dopasować do Twojego produktu. 

Przykładowo w przemyśle farmaceutycznym, przeciwdziałając wzrastającej liczbie sfałszowanych leków na terenie Unii Europejskiej, została wprowadzona dyrektywa 2011/62/EU – tzw. serializacja. Podrabianie leków to globalny problem, bardzo istotny, ponieważ może zaważyć na ludzkim życiu. Niestety stało się to bardzo popularne, dlatego za cel postawiono ochronę pacjentów. Wprowadzono unikalne numery (serializację) na opakowaniach leków. Obecnie rozwiązania umożliwiające nadruk kodu 2D z niepowtarzalnym numerem serializacyjnym oraz etykiety tamper-evident zamykające klapki kartonika stały się podstawowymi urządzeniami niemal w każdym zakładzie produkującym farmaceutyki.

Branża kosmetyczna – tutaj ochrona marki jest niezwykle ważnym aspektem. Intrex zaprojektował urządzenia pozwalające na aplikację etykiety zabezpieczającej oraz kontrolę jej obecności na opakowaniu sprawiając, że cały proces produkcyjny oraz poprodukcyjny jest w pełni nadzorowany. Innym, równie ciekawym rozwiązaniem zabezpieczania opakowań w tej branży jest bezpośredni nadruk na produktach z zastosowaniem atramentu widocznego tylko w świetle UV. Dyskretne dla konsumentów nadruki pozwalają na śledzenie danego produktu w ciągu logistycznym, umożliwiając łatwą identyfikację i autentyfikację, co jest szczególnie potrzebne w przypadku zwrotów i reklamacji z rynku. Firma Domino jako producent urządzeń do znakowania od lat doskonali formuły i właściwości atramentów widocznych w świetle UV, tak aby nadruki były niezwykle trwałe, odporne na ścieranie i sterylizację. 

Kolejny warty uwagi rynek to rynek spożywczy, gdzie ważny jest zarówno aspekt zabezpieczania opakowań, jak i samej reklamy. Sięgając na półkę kierujemy wzrok na produkt, który znamy i rozpoznajemy, a to jest możliwe dzięki unikatowym znakom/reklamom, których obecność możemy zapewnić za pomocą etykiety zabezpieczającej. Zerwanie takiej etykiety jest wyraźnie widoczne, co zasygnalizuje klientowi, że produkt był używany/jest nieświeży itp., dlatego kierując wzrok konsumenta na produkt z trwale naklejoną etykietą gwarantujemy mu jednocześnie świeżość oraz wysoką jakość. 

Opracowano na podstawie materiałów firmy Intrex