Wino w puszce
24 Nov 2011 23:36

Koncern Ball Packaging Europe jest jedynym europejskim producentem puszek, którego produkty otrzymały licencję Vinsafe – opracowanego przez firmę Barokes i opatentowanego w ponad 40 krajach świata systemu pakowania wina w aluminiowe puszki, który gwarantuje utrzymanie najwyższej jakości, balansu, stabilności i trwałości (nawet 5 lat po zapakowaniu) szlachetnego trunku. Francuska rozlewnia wina Casolac (mieszcząca się w Léog-nan na południe od Bordeaux, w jednym z czołowych regionów uprawy winorośli we Francji) podpisała w ostatnich dniach kontrakt z australijską firmą Barokes Pty Ltd (zarejestrowaną w Europie pod nazwą Vinsafe International Pty Ltd) i otrzymała od niej oficjalną zgodę na nalewanie wina do puszek z użyciem technologii Vinsafe. Wspomniany proces jest jedynym systemem pakowania wina do puszek, łączącym długą przydatność do spożycia z wysoką jakością produktu, chronioną międzynarodowymi patentami. Firma Casolac jest drugą w Europie, która otrzymała ten przywilej – pierwszą była hiszpańska firma Font Salem. Puszki do wina dostarcza koncern Ball Packaging Europe – jedyny ich licencjonowany producent z Europy, który otrzymał licencję Vinsafe. Sukces technologii Vinsafe opiera się na trzech najważniejszych wartościach: parametrach wina, specyfikacji puszek oraz warunków napełniania. O jego niezawodności świadczą nagrody: w ciągu ostatnich lat wina nalewane do puszek, zgodnie z technologią firmy Barokes, zajmowały czołowe miejsca w ponad 125 konkursach i zdobyły m.in. 7 złotych medali (w tym dwa w kategorii „najlepsze w swej klasie”) oraz jeden platynowy (wraz z nominacją w kategorii „najlepszy w konkursie”). Koncern Ball Packaging Europe podpisał kontrakt na produkcję i dostawę puszek do wina produkowanych w specjalnych warunkach z użyciem procesu Vinsafe w grudniu 2010 r. Jako autoryzowany dostawca będzie produkował aluminiowe puszki z logo Vinsafe. Wspólnie z dwiema wspomnianymi firmami rozlewającymi wino, działającymi w regionach o szczególnym znaczeniu dla europejskiego winiarstwa – w Walencji (Hiszpania) i w Bordeaux (Francja), koncern stworzył europejski łańcuch dostaw win nalewanych w – alternatywnej wobec tradycyjnych – technologii Vinsafe. Prezes firmy Casolac, Christian Maviel, oświadczył: Otaczają nas producenci pierwszorzędnych win, którzy poszukują dostępu do nowych międzynarodowych rynków oraz konsumentów, dlatego po długich poszukiwaniach uznaliśmy, że jedynym uzasadnionym wyborem będzie technologia Vinsafe. Wino nie jest łatwe do nalania do puszki w taki sposób, by nie utraciło swej jakości. Nie ryzykowalibyśmy nalewania win pochodzących od producentów o historii liczonej w setkach lat, gdyby nie opatentowany na świecie system pakowania wina Vinsafe – technologia oferująca wyjątkową puszkę i specjalny proces napełniania opracowany specjalnie dla win. Wino w puszkach ma potencjał marketingowy Eksperci uważają, że zapotrzebowanie Europejczyków na wina w puszkach będzie rosło; świadczą o tym zresztą obserwowane w ostatnich latach dwucyfrowe przyrosty sprzedaży. Powodami tego trendu są zarówno zmiany strukturalne dokonujące się na europejskich rynkach, jak również ewolucja przyzwyczajeń konsumentów. Rosnąca liczba osób żyjących poza stałymi związkami (singli) wpływa na wzrost popularności puszek o niewielkiej pojemności (200-250 ml); drugą grupą, która chętnie sięgnie po puszkę z winem są osoby pijące ten trunek okazjonalnie i w niewielkich ilościach. Metalowe opakowanie jest również atrakcyjnym sposobem dotarcia do młodych konsumentów, którzy nie są tradycyjnymi miłośnikami wina, ale chcieliby spróbować pierwszorzędnego napoju w nowoczesnym opakowaniu. Wino w puszce jest wygodne i modne – wyjaśnia Gerlof Toenhake, dyrektor marketingu w koncernie Ball Packaging Europe. Puszki są wytrzymałe, lekkie i kompaktowe, co czyni je idealnym rozwiązaniem do konsumpcji na zewnątrz i „w biegu”, np. na pikniku czy festiwalu muzycznym – dodaje. Wino w puszkach jest również szczegól-nie atrakcyjne dla tych segmentów rynku, w których łatwość transportu, niewielka masa aluminium, wygoda przechowywania oraz bezpieczeństwo są najważniejsze – czyli m.in. dla firm kateringowych obsługujących linie lotnicze, statki pasażerskie czy pociągi. Producentów wina do puszek może przekonać również szeroka gama uszlachetnień, np. użycie farb termicznych (termochromowych), które zmieniają kolor w zależności od temperatury puszki albo atrakcyjnych tłoczeń na powierzchni, które podkreślają ekskluzywność opakowania. Puszki, które są nieprzenikalne dla tlenu i światła, gwarantują dodatkowo, że wino nie zepsuje się w opakowaniu. Ostatnią, lecz z pewnością nie najmniej ważną korzyścią, jest ekologiczność puszki. Metal wykorzystany do jej produkcji można odzyskać w 100 proc., a jego recykling pozwala zaoszczędzić nawet 95 proc. energii zużywanej do produkcji nowego wyrobu (oraz ograniczyć o 95 proc. emisję dwutlenku węgla). Na podstawie informacji firmy Ceepacking opracował TK