Wyjątkowe targi – EMBALLAGE po raz 40.
30 Sep 2012 19:23

Jubileuszowa, 40. edycja Międzynaro-dowych Targów Opakowań odbędzie się w dniach 19-22 listopada 2012 r. w Centrum Ekspozycyjnym Paris Nord Villepinte pod Paryżem. Organizatorzy spodziewają się 89 tys. gości oraz 1300 wystawców (w tym 48 proc. z zagranicy), którzy zaprezentują kompleksową ofertę maszyn pakujących, urządzeń do znakowania i nanoszenia kodów, urządzeń drukujących, a także produktów końcowych. Podczas czterech dni targowych przedstawiciele przemysłu opakowań prezentować będą innowacyjne rozwiązania oraz szerokie spektrum osiągnięć i know-how w zakresie surowców, maszyn pakujących oraz usług towarzyszących, takich jak: znakowanie, kodowanie, etykietowanie czy systemy drukujące. PACK INNOVATION – ekspozycja poświęcona innowacjom Według Véronique Sestrie`res, dyrektora targów EMBALLAGE 2012 odbywających się pod hasłem „PACK SMART- Innovations & solutions: Everything you need to know!” (Pakuj mądrze – Innowacje i rozwiązania: wszystko, co powinieneś wiedzieć!), impreza ta będzie przede wszystkim „wspaniałym miejscem do zademonstrowania całej pomysłowości tej branży.” Innowacyjność, bardziej niż kiedykolwiek, stała się strategicznym warunkiem postępu ekonomicznego wszystkich przedsiębiorstw wykorzystujących opakowania. W związku z tym 40. edycja targów staje się platformą handlową będącą źródłem rozwiązań i wyjątkowych inspiracji dla każdej dziedziny przemysłu. Wzrost stymulowany przez rynki wschodzące Według najnowszego badania rynkowego firmy Pira International, światowa produkcja opakowań, której wartość w 2010 roku szacowano na 670 miliardów dolarów, osiągnie w roku 2016 poziom 820 miliardów dolarów. Ten wzrost wydaje się być przede wszystkim efektem urbanizacji, inwestycji w budownictwo, rozwoju branży ochrony zdrowia, rozwoju gospodarczego w krajach gospodarek wschodzących oraz gospodarek okresu przejściowego, takich jak Chiny, Indie, Brazylia, a także niektórych krajów Europy Wschodniej. Wzrost siły nabywczej w tych krajach powinien prowadzić do zwiększonego popytu na wyposażenie gospodarstw domowych, któremu towarzyszyć będzie popyt na materiały eksploatacyjne i opakowania. We Francji w 2010 roku przemysł opakowań odnotował blisko 10-procentowy wzrost obrotów. Dla Europejczyków opakowanie może być dziś synonimem „wszystkiego w jednym”. Organizator targów EMBALLAGE 2012 (Comexposium) przeprowadził w maju 2012 r. za pośrednictwem OpinionWay ankietę wśród konsumentów europejskich (francuskich, hiszpańskich, włoskich i niemieckich). Wynika z niej, że współczesne opakowanie wydaje się godzić wszelkie sprzeczności. Może być jednocześnie „pociągające i skromne” dla 65 proc. Europejczyków, „ekonomiczne i ekologiczne” dla 92 proc. z nich oraz „piękne i użyteczne” dla 65 proc. badanych. Rewolucyjne rozwiązania w Hali nr 6 „I love Pack, since 1947” to zupełnie nowa ekspozycja, której koordynatorem jest Francuski Instytut Wzornictwa. Zaprezentuje ona opakowania będące symbolami, które wywarły szczególny wpływ na konsumpcję, tworząc nowe wartości użytkowe. W części noszącej nazwę „PACK INNOVATION” wystawcy zaprezentują innowacyjne produkty wybrane przez specjalnie w tym celu utworzony komitet. Zostaną one zaprezentowane przed prasą międzynarodową, a Komitet Pack Experts przyzna laureatom konkursu nagrody „Pack Experts Innovation Awards”. W godzinach od 10 do 18 unikatowa platforma telewizyjna EMBALLAGE TV będzie nadawać na żywo program poświęcony aktualnościom z branży. Podczas „PACK VISION” po raz kolejny zorganizowany zostanie cykl konferencji na temat przyszłości branży opakowań. Ekspozycja „Packagings & Alternatives Remarquables” zaoferuje zwiedzającym przegląd najbardziej oryginalnych opakowań z całego świata, wykonanych według 6 różnych nurtów wzornictwa i wzorów kulturowych. Podczas Forum SYMOP odbędą się konferencje poświęcone technicznym aspektom opakowań (automatyzacja, robotyzacja, kompletne linie, ekoprojektowanie, wizja). Opracowano na podstawie informacji organizatora targów EMBALLAGE