Wzrost produkcji puszek na napoje
25 Apr 2014 10:16

Najnowsze dane Beverage Can Makers Europe (BCME) wskazują, że miniony rok był korzystny dla puszek napojowych. Ich produkcja i sprzedaż wzrosły. Ponadto puszka zyskała większe udziały w europejskim rynku opakowań napojów. W roku 2013 w Europie wyprodukowano niemal 60 miliardów puszek do napojów bezalkoholowych i piwa. To trzyprocentowy wzrost w stosunku do danych za rok 2012. To także czwarty z kolei rok wzrostu produkcji puszek napojowych na Starym Kontynencie. Do wzrostu przyczyniły się przede wszystkim dobre wyniki na rynkach wschodnioeuropejskich, gdzie rozlew do puszek wzrósł o 4,8%. W Europie Zachodniej rozlew wzrósł o 2,5%. Dostawy puszek do napojów bezalkoholowych wzrosły o niemal 4%, pomimo spadku o ponad 1% spożycia gazowanych napojów bezalkoholowych. Produkcja puszek do piwa zwiększyła się o ponad 2%, mimo 3% spadku w spożyciu piwa w opakowaniach w Europie. Dane wskazujące na wzrost produkcji i sprzedaży to dobra wiadomość dla europejskiej branży producentów puszek napojowych. Jest to także dowód na to, że producenci napojów bezalkoholowych i piwa uznali korzyści wynikające z zastosowania puszki jako opakowania. Firma Canadean, która zebrała dane rynkowe dla BMCE, potwierdziła, że produkty w puszce stanowią obecnie prawie 20% sprzedaży piwa w Europie, w porównaniu z zaledwie 14% na przełomie wieków. W segmencie bezalkoholowych napojów gazowanych jeden na dziesięć litrów spożywanych w Europie sprzedawany jest w puszce. Najnowsze dane to kolejny dowód rosnącej wśród producentów i konsumentów skłonności do wybierania puszki jako rodzaju opakowań napojowych. W zeszłym roku byliśmy świadkami wprowadzania na rynek produktów znanych marek w nowych rozmiarach i opakowaniach, aby dotrzymać kroku trendom konsumenckim, a mianowicie naciskowi na wygodę robienia zakupów, a także kupowanie w miejscach innych niż duże supermarkety. W roku 2014 spodziewamy się dalszego rozwoju innowacji na rynku napojów – stwierdza Welf Jung, przewodniczący Komisji Marketingowej BCME. – Puszki już cieszą się dużą popularnością jako opakowanie piwa, napojów bezalkoholowych oraz napojów energetycznych. Przede wszystkim dzięki łatwości rozlewu, wydajności objętościowej, wygodzie oraz nieskończonym możliwościom poddawania puszki recyklingowi. Ciągle rosnący odsetek recyklingu w krajach europejskich to kolejne potwierdzenie, że konsumenci pozytywnie reagują na programy branży takie jak „Każda puszka się liczy”, opracowany przez BCME w celu promowania kultury recyklingu – dodaje. BCME to stowarzyszenie non-profit, którego głównym celem jest przedstawianie faktów i liczb na temat puszek napojowych w Europie oraz przekazywanie danych rynkowych. Członkami BCME są najwięksi producenci puszek na Starym Kontynencie tacy jak Ball, Crown i Rexam. Opracowano na podstawie materiałów firmy Ball Packaging Europe