Dominującym trendem roku 2020 były opakowania ekologiczne i zrównoważone podejście do biznesu. Wszystko wskazuje na to, że trend ten będzie jeszcze silniejszy w roku 2021.
W obecny rok weszliśmy ze szczególnymi oczekiwaniami i nadziejami na przywrócenie normalności. W okresie pandemii żadna z gałęzi gospodarki nie okazała się być odporna na zawirowania, a opakowania nie są tu wyjątkiem. Jedną z najbardziej konkurencyjnych i dynamicznie rozwijających się branż pod względem atrakcyjności opakowań jest obecnie branża kosmetyczna. Na sukces kosmetyku składa się jego opakowanie, ponieważ zachęca ono do sięgnięcia po pudełko z kremem czy olejkiem i może podkreślać jego charakterystyczne cechy.
Spersonalizuj swoje opakowanie
Prosty design, oryginalny kształt, barwy i motywy nawiązujące do natury z pewnością przyciągną konsumentów. Niebanalne opakowanie, jakiego nie ma konkurencja, korzystnie wyróżnia się w morzu produktów dostępnych na rynku.
Jak podkreśla firma Masterchem Logoplaste, dużym atutem jej oferty jest możliwość personalizacji wzoru opakowania pod indywidualne potrzeby klienta, a także bardzo szybka realizacja wysokonakładowych zamówień. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów firma oferuje możliwość kreowania własnych wzorów opakowań w komplecie z zamknięciem – od przygotowania projektu graficznego i rysunku technicznego, poprzez wizualizację w technologii 3D, aż po wykonanie prób produkcyjnych.
Opakowania i ekologia w parze
Branża tworzyw sztucznych nieustannie ewoluuje, ponieważ takie są oczekiwania jej klientów. Firmy – zarówno te największe, jak i te małe – zdają sobie sprawę z tego, że muszą działać odpowiedzialnie i proekologicznie. A w ich strategiach biznesowych ważne są działania związane ze Społeczną Odpowiedzialnością Biznesu (CSR).
W Masterchem Logoplaste opakowania i ekologia idą w parze już od wielu lat. W strategii zrównoważonego rozwoju firmy ważne miejsce zajmują postulaty gospodarki obiegu zamkniętego i odpowiedzialnego wykorzystania tworzyw sztucznych. Masterchem Logoplaste podejmuje wszelkie działania, aby zminimalizować wpływ produkcji na otoczenie.
Nasze globalne wyzwanie to ograniczenie w najbliższych latach emisji CO2 o 30% – mówi Piotr Wasilewski, prezes firmy Masterchem Logoplaste. – Podejmujemy też wiele działań, by zmniejszyć zużycie energii oraz wody. Inwestujemy w energetykę odnawialną oraz ograniczamy ilość odpadów, które powstają na liniach produkcyjnych. Do 2023 roku 25% naszej produkcji będzie realizowane ze zrównoważonego i odnawialnego surowca RPET. Staramy się zmniejszać gramatury naszych opakowań tam, gdzie jest to możliwe.
W ten sposób Masterchem Logoplaste tworzy nową wartość, przy jednoczesnym poszanowaniu zasobów natury. W trosce o środowisko firma regularnie udoskonala swoje procedury i standardy, aby czynić produkcję jak najbardziej przyjazną środowisku i konsumentom.
Żyjemy w dynamicznych czasach, więc firmy, które dobrze wykorzystają 2021 rok i będą potrafiły dostosować się do dynamicznie zmieniających się oczekiwań konsumentów, z pewnością zdołają zbudować przewagę konkurencyjną i pozyskać lojalność klientów.
Opracowano na podstawie materiałów firmy Masterchem Logoplaste